English

ناصر عتباتی خبر داد؛

ساماندهی کودکان کار و خیابانی در سطح استان اردبیل

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با تاکید بر ساماندهی کودکان کار و خیابانی در سطح استان گفت: دستگاه قضائی اردبیل با کودک آزاری برخورد جدی دارد و وضعیت کودکان کار سامان می یابد.

ساماندهی کودکان کار و خیابانی در سطح استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان اردبیل اظهار داشت: با وجود اینکه چالش‌ها و مشکلات در حوزه کودک در استان اردبیل نسبت به سایر استان‌ها در حد پایینی بوده اما باید تلاش و جدیت دست‌اندرکاران در این امر بر این باشد تا مشکلات در این بخش و آسیب‌های اجتماعی در زمینه کودکان را به حداقل ممکن برسانند.

وی با تاکید بر ساماندهی کودکان کار و خیابانی در سطح استان گفت: وجود کودکان کار بیانگر عملکرد دست‌اندرکاران و متولیان در این حوزه بوده و به هیچ عنوان زیبنده خیابان‌های استان نبوده که باید برای ساماندهی این کودکان اقدامات اساسی انجام شود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل وجود کودکان کار و خیابانی را بیانگر ضعف در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ساماندهی این حوزه دانست و تصریح کرد: حمایت از کودکان به‌ویژه کودکان کار و خیابانی امری مهم و ضروری است که باید در این راستا مسئولان مربوطه حساسیت بیشتری داشته باشند.

عتباتی کودک‌آزاری را یک آسیب جدی دانست و بیان کرد:‌ نباید اجازه دهیم تا این پدیده در خانواده‌ها و مدارس اتفاق بیفتد و باید در زمینه شناسایی و پیگیرد کودک‌آزاری اقدام شود تا چنین مواردی رخ ندهد.

وی با بیان اینکه بازماندگان کودکان از تحصیل تاثیر به‌سزایی در آینده آنها دارد، افزود:‌ باید در زمینه شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل آموزش و پرورش اقدام کرده و از بازماندن این کودکان از تحصیل جلوگیری کند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به مناسب بودن وضعیت استان در حوزه آسیب‌های اجتماعی به‌واسطه اعتقادات دینی و مذهبی در بین مردم منطقه اظهار کرد: ریشه آسیب‌های اجتماعی همچون طلاق، خشونت و اعتیاد در نبود توجه کافی به این حوزه است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه