English

مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین:

۷۸۰ خانوار در شهر قزوین، محمدیه و مهرگان صاحب زمین شدند

مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین از صاحب زمین شدن 780 خانوار در شهر قزوین، محمدیه و مهرگان در دهه مبارک فجر خبرداد.

780 خانوار در شهر قزوین، محمدیه و مهرگان صاحب زمین شدند
به گزارش خبرگزاری موج قزوین

،سید علی هاشمی مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: در راستای اجرای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت قرعه کشی واگذاری زمین برای خانواده های سه فرزندی و بیشتر شهر قزوین، محمدیه و مهرگان با حضور نماینده دادستان، رئیس بازرسی استانداری، مدیر کل امور بانوان استانداری قزوین، معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی، رئیس حراست، رئیس اداره بازرسی و رسیدگی به شکایات، رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی، رئیس اداره واگذاری و دیگر مسئولین و کارشناسان اداره کل راه و شهرسازی و نمایندگانی از گروه های متقاضیان در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد.

هاشمی افزود: متقاضیان طرح جوانی جمعیت در شهرهای قزوین، محمدیه و مهرگان که تا پایان آذر ماه سال 1402 ثبت نام کرده بودند و پرونده های آنها به  اداره کل راه و شهرسازی تحویل داده شده و مورد بررسی قرار گرفته بود در این قرعه کشی شرکت داده شدند.

مدیر کل راه و شهرسازی بیان داشت: در پالایش اولیه عده ای از متقاضیان که شرایط دریافت زمین را نداشتند حذف شدند و 1130 نفر واجد شرایط برای دریافت زمین شناخته شدند که  ازین تعداد حدودا 350 نفر متقاضی دریافت زمین در رشتقون و نجم آباد بوده و 780 نفر نیز متقاضی دریافت زمین در مهرگان بودند.

وی ادامه داد: در این طرح 390 قطعه زمین برای 780 خانوار با متراژهای متغیر از 160 الی 280 متر تامین شده و این قرعه کشی صرفا به منظور گروه بندی افراد و تعیین قطعات صورت گرفته و به همه مشمولان تعلق خواهد گرفت.

راه و شهسازی

وی افزود: ضمن اینکه طبق آئین نامه اجرایی قانون جوانی جمعیت، سقف ریالی واگذاری اراضی حداکثر تا مبلغ یک میلیارد و صد و هفتاد میلیون تومان می‌باشد و چنانچه ارزش بهای زمین بیشتر از این مبلغ باشد متقاضی می‌تواند با تمایل خودش یا مازاد قیمت زمین که توسط کارشناس قوه قضائیه تعیین می‌شود را پرداخت کند یا در صورتی که تمایل و یا توان پرداخت مازاد آن را نداشته باشد قطعه مورد نظر به دو نفر از متقاضیان واجد شرایط واگذار می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی با اشاره به اینکه حداکثر مساحتی که گفته شده ۲۰۰ متر مربع می‌بایست واگذار شود گفت: در قانون به صراحت آمده حداکثر ۲۰۰ متر مربع برابر ضوابط طرح تفصیلی به متقاضی واگذار شود؛ ولی قطعه کمتر و کوچکتر هم باشد قابل واگذاری است و در اینجا موضوع مورد اهمیت در واگذاری اراضی ارزش ریالی آن می‌باشد.

راه و شهرسازی قزوین1

هاشمی در خصوص مبلغی که گفته میشود بابت بهای زمین پرداخت میشود گفت: بابت بهای زمین مبلغی از متقاضیان دریافت نمی‌شود و زمین کاملا به صورت رایگان در اختیار آنان قرار میگیرد و مبلغی که گفته میشود صرفاً بابت هزینه آماده سازی اراضی می‌باشد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با تصویب مجلس، آبان ماه 1400 توسط رئیس‌جمهور برای اجرا ابلاغ شد که بخش مهمی از این قانون واگذاری زمین رایگان به خانوار دارای سه فرزند و بیشتر است که استان قزوین برای حمایت از این قانون تمام همت خود را به کار بسته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه