English

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین:

در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت سیاست ما واگذاری زمین های ۲۰۰ متری است

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت هم سیاست ما واگذاری زمین های 200 متری به گروههای یک نفره تا چهار نفره است تا اقدام به ساخت کنند.

در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت سیاست ما واگذاری زمین های 200 متری است
به گزارش خبرگزاری موج قزوین

،سیدعلی هاشمی مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در نشست خبری با حضور رسانه های استان قزوین برگزار شد گفت: در استان قزوین 29 هزار و 451 متقاضی واجد شرایط در استان برای نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که دو هزار و چهل نفر هم مشمول قانون جوانی جمعیت هستند که در این راستا تاکنون 23 هزار و 210 پروژه تعریف شده و در حال اجراست.

راه و شهرسازی6

وی بیان کرد: از زمانی که سامانه مسدود شده احتمالا متقاضیان جدیدی هم اضافه شده اند که پس از ساماندهی و واگذاری واحدهای در دست ساخت کنونی بایستی به متقاضیان جدید هم پاسخگو باشیم که در صورت باز شدن سامانه می توانیم از افراد جدید هم ثبت نام کنیم.

هاشمی تصریح کرد: سیاستی که پیش گرفته ایم این است که متقاضیان مسکن را خودمان نمی سازیم بلکه زمین و وام می دهیم و موانع را برطرف می کنیم تا مردم خودشان احداث کنند.

وی اضافه کرد: در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت هم سیاست ما واگذاری زمین های 200 متری به گروههای یک نفره تا چهار نفره است تا اقدام به ساخت کنند.

راه و شهرسازی قزوین

این مسئول گفت: عمده متقاضیان قانون جوانی جمعیت در شهر قزوین ، مهرگان و محمدیه هستند که در شهرهای بیدستان، شریفیه و در منطقه رشتقون و نجم آباد و فارسیان به دلیل اوقافی بودن زمینها مشکلاتی داریم که باید برطرف شود.

هاشمی یادآورشد: یک هزار قطعه زمین در مهرگان تامین شده و به متقاضی واگذار می شود و در رشتقون زمین به افراد واگذار می شود و در شمال اتوبان بجز 180 هکتار مربوط به تعاونی ها مابقی این منطقه طرح تفصیلی و طرح آماده سازی ندارد که در شورای برنامه ریزی طرح پهنه بندی را مصوب کردیم و برای آماده سازی و طرح تفصیلی مشاور خواهیم گرفت.

وی گفت: از مجموعه طرح نهضت ملی مسکن تا پایان امسال 1200 واحد دولتی ساز تکمیل شده که در مهرگان به متقاضیان واگذار خواهیم کرد و برای ساخت بقیه واحدها با انتخاب پیمانکارانی توانمند و متعهد جدی هستیم و به یاری خداوند و تلاش همکاران به همه تعهدات خود در اجرای این طرح ها عمل خواهیم کرد.

راه و شهرسازی قزوین1

هاشمی افزود: در مجموع در محدوده بافت روستایی، بافت فرسوده و روستایی و خودمالک در سایر شهرها حدود سه هزار واحد آماده واگذاری خواهد شد.

این مسئول اظهارداشت: برای اجرای قانون جوانی جمعیت حدود 2040 متقاضی داریم که عمده آنها در شهرستان قزوین هستند ولی زمین کافی نداریم و فقط در قزوین امکان تهیه زمینها هست اما در تاکستان توافق کرده ایم و در آبیک مشکل تامین زمین داریم که 50 متقاضی داریم که امسال تعیین تکلیف می کنیم و در بویین زهرا و شال شاید مجبور به خرید زمین شویم.

هاشمی گفت: بر اساس امکانات و شرایط موجود می توانیم با تامین یک هزار قطعه زمین به نیمی از متقاضیان قانون جوانی جمعیت پاسخگو باشیم.

راه و شهرسازی4

وی در خصوص واگذاری زمین برای تغییر کاربری و ارائه خدمات زیرساختی مانند ساخت درمانگاه، مدرسه، فضای آموزشی، کلانتری،  و مراکز رفاهی به بخش خصوصی اعلام آمادگی کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه