English

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین:

شرایط تأسیس شرکت های حقوقی طراح و ناظر نظام مهندسی ساختمان اعلام شد

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: متقاضیان اخذ مجوز شرکت‌های حقوقی طراح و ناظر مرتبط با موضوع ۱۴ و ۱۵ آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان میتوانند برای دریافت مجوز از طریق وزارت راه و شهرسازی اقدام نمایند.

شرایط تأسیس شرکت های حقوقی طراح و ناظر نظام مهندسی ساختمان اعلام شد
به گزارش خبرگزاری موج قزوین

، رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: متقاضیان اخذ مجوز شرکت‌های حقوقی طراح و ناظر مرتبط با موضوع ۱۴ و ۱۵ آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان میتوانند برای دریافت مجوز از طریق وزارت راه و شهرسازی اقدام نمایند.

مهدی کریم رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین در خصوص تأسیس شرکت های حقوقی نظارت و اجرا نظام مهندسی گفت: متقاضیان می‌توانند نسبت به ثبت درخواست خود در درگاه ملی مجوزها به آدرس mojavez.ir  با عنوان طراح و ناظر ساختمان ماده 14 و دریافت مجوز از وزارت راه و شهرسازی اقدام نمایند.

وی اضافه کرد: شیوه نامه تشخیص صلاحیت اشخاص حقوقی طراح و ناظر مورخ اسفند ۱۳۹۹ وزارت راه و شهرسازی و الحاقات و اصلاحیه‌های بعدی در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان بخش واحد عضویت طراحی و نظارت قرار داده شده است.

کریم بیان داشت: برای وجود هماهنگی بین همۀ کارهای فنی و مهندسی در میان رشته های هفتگانۀ ساختمان، همۀ روند طراحی از جمله معماری، سازه و تأسیسات برقی و مکانیکی باید توسط اشخاص حقوقی انجام شود و انجام امور طراحی ساختمانها که بودجۀ آنها از محل بودجۀ عمومی کشور نیست توسط شرکتهای حقوقی انجام می شود؛ به شرط اینکه از سوی وزارت مسکن و شهرسازی صلاحیت بگیرند.

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین اضافه کرد: اشخاص حقیقی هم که پروانه اشتغال به کار مهندسی دارند می تواند دفتر مهندسی طراحی تشکیل دهند؛ مشروط به این که برای این کار از وزارت مسکن و شهرسازی مجوز فعالیت دریافت کنند و تابلوی مجوز را در دفتر خود نصب کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه