English

مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین:

ساخت ۴۴هزار واحد مسکونی در استان قزوین در حال انجام می باشد

مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: برنامه ساخت حدود ۴۴هزار واحد مسکونی در استان قزوین در حال انجام می باشد.

 ساخت ۴۴هزار واحد مسکونی در استان قزوین در حال انجام می باشد
به گزارش خبرگزاری موج قزوین

، سید علی هاشمی مدیر کل راه وشهرسازی استان قزوین پیرامون پروژه های مسکن ملی در استان قزوین گفت:بر اساس برنامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی سهم استان قزوین از ساخت واحد‌های مسکونی ۶۹هزار واحد می باشد.

 وی بیان داشت: طبق برنامه ۴ساله طرح نهضت ملی مسکن استان قزوین باید در حوزه حمایتی ۲۷ هزار و ۸۶۰ واحد، در حوزه روستایی ۱۶هزار واحد، در حوزه بازآفرینی ۹هزار و۲۸۷ واحد،در حوزه خود مالک ۴هزار ۴۴۱ واحد و بخش خصوصی ۱۲هزار و ۳۸۲ واحد که مجموع کل این حوزه ۶۹ هزار و ۹۶۹ واحد تعهد استان قزوین طبق برنامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی می باشد.

 هاشمی ادامه داد: در حال حاضر از سهمیه فوق الذکر برنامه ساخت حدود ۴۴هزار واحد مسکونی در استان قزوین در حال انجام می باشد که در واقع در حدود ۶۵درصد از سهمیه استان در طی ۲سال از شروع دولت سیزدهم در حال انجام است و از برنامه ۴ ساله جلوتر هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین اضافه کرد: طبق آمار پروانه های ساختمانی که صادر شده است در استان قزوین هم اکنون در حوزه حمایتی با ۲۳هزار و۷۷۷ واحد در حال ساخت با ۸۵درصد تحقق برنامه ۴ساله،در حوزه روستایی با۶هزار و۹۰۰ واحد در حال ساخت با ۴۵درصد تحقق برنامه ۴ساله،در حوزه بازآفرینی با ۲هزار و۸۰ واحد در حال ساخت با ۲۲درصد تحقق برنامه ۴ساله،در حوزه خود مالک با ۱هزار و۸۵۳ واحد در حال ساخت با ۴۲درصد تحقق برنامه ۴ساله،در حوزه بخش خصوصی با ۹هزار و۳۳۶ واحد در حال ساخت با ۷۵درصد تحقق برنامه ۴ساله در حال ساخت هستیم.

هاشمی  پیرامون دلایل تاخیر احتمالی در اجرای پروژه ها گفت: پایین بودن سرعت آورده متقاضیان نسبت به سرعت اجرای پروژه ها،عدم تامین اعتبار کافی توسط دستگاه های خدمات رسان جهت اجرای به موقع زیر ساخت ها، عدم تامین اعتبار کافی جهت آماده سازی به موقع پروژه ها و تعلل در اختصاص تسهیلات بانکی کافی توسط تمامی بانک ها برای کلیه پروژه های استان قزوین می باشد.

وی در خصوص وضعیت فعلی مسکن مهر گفت:در مرحله انعقاد قرارداد جهت پیگیری اخذ اسناد و همچنین با توجه به بهره برداری از پروژه های نزدیک به یک دهه بدون وجود گزارش پایان کار و تاییدیه آسانسور درخواست بازنگری در روند صدور پایان کار در سطح ملی انجام شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه