English

سردار سیروس صابری در مراسم گرامی‌داشت حماسه آزادسازی سوسنگرد در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین:

به برکت خون شهدا امروز هیچ کشوری جرات حمله نظامی به ایران را ندارد

به همت ستاد امور شاهد و ایثارگران معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، مراسم گرامی‌داشت چهل و سومین سالگرد حماسه آزادسازی سوسنگرد با حضور استادان، کارکنان، دانشجویان و خانواده گرامی شهدا در این دانشگاه برگزار شد.

به برکت خون شهدا امروز هیچ کشوری جرات حمله نظامی به ایران را ندارد

به گزارش خبرگزاری موج قزوین، به همت ستاد امور شاهد و ایثارگران معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، مراسم گرامی‌داشت چهل و سومین سالگرد حماسه آزادسازی سوسنگرد با حضور استادان، کارکنان، دانشجویان و خانواده گرامی شهدا که در سالن آمفی تئاتر علامه رفیعی این دانشگاه برگزار شد.

سردار سیروس صابری از فرماندهان دوران دفاع مقدس ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر، محکومیت حملات وحشیانه رژیم اشغالگر قدس علیه مردم مظلوم غزه و با تشکر از مسوولان برگزاری این مراسم ارزشمند گفت: دانشگاه آزاد اسلامی قزوین یکی از معدود مراکز علمی است که در بحث مستندسازی و موضوعات دوران دفاع مقدس به خصوص حماسه آزادسازی سوسنگرد به صورت پیگیر، تخصصی و شایسته گام برداشته و حرکت می‌کند که جا دارد از دکتر زینالی سرپرست محترم این دانشگاه، استادان و کارکنان زحمتکش این دانشگاه تقدیر و تشکر شود.

وی سپس، دوران دفاع مقدس را برگ زرینی در تاریخ ایران اسلامی دانست و یادآور شد: در ۲۰۰ سال تاریخ معاصر ایران هر جنگی که در این کشور رخ داده است متاسفانه منجر به اشغال و جداسازی یک تیکه از خاک این کشور شد اما در طول ۸ سال دوران جنگ تحمیلی یک وجب از خاک کشورمان جدا نشد.

جانشین فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله تهران بزرگ خاطرنشان کرد: در جنگ تحمیلی، ایران اسلامی با همه دنیا در تقابل بود. رژیم بعثی با حمایت‌های بلوک‌های شرق و غرب و با تجهیزات نظامی مدرن در برابر ما قرار گرفت و اگر عنایات خداوند، اهل بیت (ع)، رهبری داهیانه امام (ره)، صبر و استقامت مردم کشورمان در کنار سلحشوری‌های رزمندگان باعث حفظ کشور عزیزمان شد.

وی یادآور شد: در دوران دفاع مقدس بیش از ۱۷۰ هزار شهید تقدیم انقلاب شد در حالی که دشمن بعثی بیش از ۴۲۰ هزار کشته داد و این نشان می‌دهد که با اینکه ما با دست خالی در جبهه‌ها حضور داشتیم ولی با رشادت و سلحشوری رزمندگان اسلام توانستیم دشمن تا به دندان مسلح را شکست دهیم.

دانشگاه ازاد قزوین

سردار صابری با ذکر خاطرات تلخ و شیرین از این ایام گفت: اوایل جنگ خیانت‌های بی‌شماری از سوی بنی صدر صورت گرفت ولی با رهبری امام (ره)، درایت مسئولان و فرماندهان جنگ توانستیم مناطق اشغال و محاصره شده هم چون خرمشهر، آبادان، سوسنگرد و بسیاری از مناطق کشورمان را از وجود بعثی‌ها پاک کنیم.

وی با اشاره به عملیات آزادسازی سوسنگرد گفت: این عملیات، شروع عملیات‌های موفقیت آمیز دوران جنگ تحمیلی به شمار می‌آید. از ویژگی‌های دیگر این عملیات اتحاد بی‌نظیر بین نیروهای نظامی بود و به نوعی اولین عملیات نظامی بود که منجر به پیروزی شد.

سردار صابری با اشاره به پشتیبانی‌های مردم در دوران دفاع مقدس گفت: مردم عزیز ایران اسلامی با صبر و استقامت و پشتیبانی از رزمندگان باعث شدند تا کشور در آن دوران سخت و دشوار جنگ تحمیلی پابرجا بماند. پس باید قدر این مردم عزیز را دانست. هیچ ملتی هم چون مردم ایران وجود ندارد.به دلیل خون شهدا و حضور مردم همیشه در صحنه، دشمن جرات حمله نظامی به ایران را ندارد.

وی در پایان گفت: ان شاءلله، با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری، تلاش‌های مدیران و مسوولان بتوانیم کشور عزیزمان را در مسیر موفقیت و سربلندی سوق دهیم.

گفتنی است؛ در ادامه مراسم دکتر زینالی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد و استان قزوین، سرهنگ محمد امیر مقدم مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در خصوص جایگاه رفیع شهدا به سخنرانی پرداختند.

شایان ذکر است؛ هنرمند انقلابی جمشید جم خواننده سرود " ای یار دبستانی من " به اجرای زنده این قطعه پرداخت. در پایان با حضور مسئولان، از خانواده شهید جلیل خوئینی‌ها و محمد مهدی حسنی از شهدای دوران دفاع مقدس با اهدای لوح و هدایایی تقدیر شد. 

همچنین از سوی سردار سیروس صابری با اهدای لوح از جمشید جم خواننده انقلابی کشورمان تقدیر به عمل آمد. اهدای لوح به تعدادی از استادان پیشکسوت درس دفاع مقدس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، برپایی نمایشگاه عکس و کتاب از شهدای گرانقدر دوران دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های این مراسم بود. در پایان با حضور مسئولان در مزار گلزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، ضمن قرائت فاتحه با آرمان‌های امام (ره)، مقام معظم رهبری و شهدای گرانقدر تجدید پیمان شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه