English

یک کارشناس مسائل دینی در گفت‌وگو با خبرگزاری موج مطرح کرد؛

مهدویت یعنی اعتقاد به یک نجات بخش

یک کارشناس مسائل دینی گفت: اهمیت ترویج مهدویت به این معنا است که افراد به حضور یک نجات بخش اعتقاد پیدا می کنند.

مهدویت یعنی اعتقاد به یک نجات بخش

حجت الاسلام والمسلمین محمد بیاتی کارشناس مسائل دینی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری موج، با تبریک نیمه شعبان بعنوان یکی از بزرگترین عید مسلمین، اظهار داشت: گسترش فرهنگ مهدویت در کشورهای مسلمان شیعی بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه همه ادیان و فرهنگ ها منتظر منجی هستند، افزود: این منجی در کشور ما حضرت مهدی(عج) امام دوازدهم شیعیان است که به خواست و اراده خداوند متعال در غیبت کبری هستند.

این کارشناس دینی در خصوص ریشه نام مهدویت، عنوان کرد: این واژه ریشه عربی دارد و در گذشته از مهدی به معنای نجات بخش استفاده می کردند.

بیاتی با اشاره به اینکه مسئله مهدویت به صراحت در قرآن نیامده است، افزود: برخی از محققین  آیاتی از  قرآن کریم که به وجود امام در جامعه تاکید دارد را مرتبط به موضوع مهدویت می دانند که از جمله آن میتوان به  سوره رعد آیه ۷، سوره انبیاءآیه ۱۰۵ ٬  سوره قصص آیه ۵  و سوژه نور آیه ۵۵ اشاره کرد.

وی در باره نشانه‌های ظهور که در قرآن بیان شده است، بیان کرد: مفسران برخی آیات را مانند کشتار بی‌سابقه مردم، کشته شدن کسانی که در حق پیامبر و عترت او مرتکب ظلم شدند، نزول عذاب در عصر غیبت برای  امتحان مردم  و همچنین عذاب گناهکاران را از نشانه های ظهور عنوان می کنند.

 

بیشتر بخوانید:

اعمال شب نیمه شعبان+ شرح دعاها

اینفوگرافیک/ اعمال نیمه شعبان

شبی که فضیلتش با شب‌قدر برابری می‌کند

توسل به امام زمان(عج)

مولودی نیمه شعبان با نوای حاج محمود کریمی

 

این کارشناس مسائل دینی گفت: اگر کسی به مسئله مهدویت اعتقاد قلبی داشته باشد آثار بسیاری در زندگی او نمایان می شود که میتواند زندگی بهتری را تجربه کنند.

بیاتی خاطرنشان کرد: از جمله آثار می توان به ایجاد امیدواری به آینده‌ای روشن در فرد، بسیج اراده‌های عمومی و ایجاد نوعی انتظار فعال، معناداری زندگی و الگوگیری برای پیشرفت جامعه می باشد.

وی  با اشاره به اینکه برخی خرافات وارد موضوع مهدویت شده است، گفت: تأثیر خرافات و گسترش آن در فرهنگ دینی وقتی  مشخص می گردد که باطن دین و حقایق و معارف تعالیم ائمه اطهار تحت تاثیر حرف‌های بی‌پایه و اساس  می شود.

این کارشناس دینی عنوان کرد: تحریف واقعیت ظهور و مفاهیم در خصوص انتظار فرج سبب صدمات جبران ناپذیری به تربیت دینی اسلام وارد می کند که باید با تبیین صحیح راه را برای ورود این چنین خرافات بست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه