English

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

هر ایرانی مجاز است از هر حوزه حاکمیتی و غیرحاکمیتی هر سوالی خواست بپرسد/ مگر در مواردی که قانون استثنا کرده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز داشت: در جاسه هیئت دولت مقرر شد همه دستگاه‌ها با توجه به ماده ۱۸ قانون، هر ایرانی مجاز باشد از هر حوزه حاکمیتی و غیرحاکمیتی هر سوالی خواست بپرسد و دستگاه مربوطه موظف به پاسخگویی است؛ مگر در مواردی که قانون استثنا کرده است.

 هر ایرانی مجاز است از هر حوزه حاکمیتی و غیرحاکمیتی هر سوالی خواست بپرسد/ مگر در مواردی که قانون استثنا کرده است
به گزارش خبرگزاری موج

، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه هیأت دولت با اشاره به رفع موانع عمره مفرده، گفت با اعزام دوستان از بانک مرکزی و سازمان حج و زیارت موانع عملی برداشته شد و ظرف روزهای آینده، سازمان حج و زیارت، فراخوان ثبت نام خواهد داد تا بتوانیم اعزام زائران را در اسرع وقت شروع کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در حوزه کتابخانه‌ها اتفاق مهمی رخ داد، اضافه کرد: رئیس جمهور به مناسبت هفته کتاب، دستور داد همه طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی کتابخانه‌های سراسر کشور، توسط سازمان برنامه، تأمین بودجه شود. این اتفاق بسیار مبارکی است؛ چراکه نزدیک به ۵۰۰ طرح ناتمام در حوزه کتابخانه‌های عمومی داریم که حدود ۱۰۰ تا از آنها پیشرفت بیش از ۸۰ درصدی دارند و تعدادی هم دچار فرسایش زمانی شدند که با دستور رئیس جمهور امیدواریم بتوانیم بخش عمده‌ای از این ۵۰۰ پروژه را به افتتاح برسانیم.

اسماعیلی اضافه کرد: همکاران معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی امروز در جلسه هیأت دولت حاضر شدند و گزارشی از اجرای قانون انتشار آزاد اطلاعات را ارائه کردند. رئیس جمهور از رویکرد دولت در موضوع شفافیت استقبال کرد.

وی ادامه داد: مقرر شد همه دستگاه‌ها با توجه به ماده ۱۸ قانون، هر ایرانی مجاز باشد از هر حوزه حاکمیتی و غیرحاکمیتی هر سوالی خواست بپرسد و دستگاه مربوطه موظف به پاسخگویی است؛ مگر در مواردی که قانون استثنا کرده است.

وزیر ارشاد تصریح کرد: نخستین دستگاهی که موافقت خود را با این قانون اعلام کرد وزارت نفت بود که پیش از این هم بیش از ۹۹ درصد در این حوزه همکاری داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه