English

مراسم پایانی جایزه ادبی شهید اندرزگو برگزار می‌شود

مراسم نهایی سومین دوره جایزه ادبی شهید سیدعلی اندرزگو روز دوشنبه یکم آبان‌ برگزار می‌شود.

مراسم پایانی جایزه ادبی شهید اندرزگو برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، در خبر برگزاری این مراسم آمده است: این مراسم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اهالی فرهنگ و قلم، روز دوشنبه یکم آبان‌ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۳۰ در تالار وحدت برپا می‌شود.

در این مراسم دو اثر برگزیده در بخش « رمان بزرگسال»، یک اثر برتر در بخش «روایت تاریخی و تاریخ‌ شفاهی» و یک اثر برتر در بخش «کودک و نوجوان» معرفی می‌شود و مورد تقدیر ویژه قرار می‌گیرد. علاوه بر این، قرار است در این مراسم از همسر مجاهد شهید اندرزگو «کبری سیل‌‌سه‌‌پور» تجلیل شود.

همچنین در معرفی این جایزه عنوان شده است: « جایزه ادبی شهید سیدعلی اندرزگو با همراهی ناشران، نویسندگان و پژوهشگران متعهد و دلبسته به انقلاب اسلامی توانست خلأ وجود یک جایزه مردمی، هدفمند و راهبردی برای تقدیر از کتاب‌های تولیدشده در بیان و روشنگری حقایق دوران رژیم پهلوی را در دو دوره گذشته تا حدی برطرف کند. جایزه‌ای که علاوه بر تقدیر از مؤلفان و ناشران منجر به شکل‌گیری یک جریان‌سازی تولیدی برای مقابله با تحریف و تطهیر تاریخ رژیم پهلوی‌ها شود.

رویکرد این جایزه بیان و روشنگری حقایق درباره دوره حکومت پهلوی‌هاست و اینک قرار است پس از گذشت دو دوره از این جایزه، سومین دوره آن با آرمان برجسته‌نمایی و تقدیر از کتاب‌ها و آثار تولیدی با موضوع مقابله با تحریف تاریخ و تطهیر پهلوی‌ها توسط مراکز و تشکل‌های فرهنگی و ادبی برگزار شود.»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه