English

جایزه ادبی مهرگان فعالیت خود را از سر گرفت

دبیرخانه جایزه ادبی مهرگان اعلام کرد که این‌جایزه ادبی پس از وقفه‌ای یک‌ساله فعالیت خود را از سر گرفت.

جایزه ادبی مهرگان فعالیت خود را از سر گرفت

به گزارش خبرگزاری موج، بنا بر اعلام دبیرخانه جایزه مهرگان پس از وقفه‌ای یک‌ساله فعالیت خود را از سر گرفت. پیش از این بنا بود مراسم اختتامیه جوایز مهرگان طبق برنامه اعلام شده قبلی در روز ۲۹ مهر سال ۱۴۰۱ در شهر شیراز برگزار شود که لغو شد.

دلایل این تصمیم که به‌دلیل ناآرامی‌های سال ۱۴۰۱ اتخاذ شد، از سوی مدیر و ۲۴ نفر از داوران جایزه مهرگان طی اطلاعیه‌ای در یازدهم مهرماه سال گذشته در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

با گذشت زمان اما دبیرخانه جایزه مهرگان با احترام به آرای داوران جایزه که بیش از ۱۸ ماه برای خواندن و داوری آثار صرف وقت کرده بودند و نیز در پاسخ به انتظار طولانی نویسندگان کتاب‌های ادبی و علمی ، کنشگران و تشکل‌های مردم‌نهاد حوزه محیط زیست ایران که اسامی آن‌ها قبلاً در فهرست‌های بلند و نیمه نهایی جایزه اعلام شده بود، وظیفه خود می‌داند که فهرست نهایی دوره‌های بیست‌ویکم و بیست‌ودوم جایزه را اعلام کرده و در صورت امکان با فاصله کوتاهی مراسم اختتامیه معوق مانده جایزه مهرگان را برگزار و برگزیدگان جایزه را معرفی کند.

دبیرخانه جایزه مهرگان همچنین بررسی آثار ادبی، علمی و عملکرد تشکل‌های مردم‌نهاد را برای دوره‌های بیست‌وسوم و بیست‌وچهارم جایزه مهرگان، پس از این وقفه مجدداً از سر گرفته و از این پس گزارش پیشرفت کارها را مرحله به مرحله همچون سال‌های گذشته منتشر می‌کند.

فهرست هفت رمان و هفت مجموعه داستان راه یافته به مرحله نهایی جایزه مهرگان ادب به همراه فهرست هفت کتاب علمی و هفت تشکل مردم‌نهاد زیست‌محیطی راه‌یافته به مرحله نهایی جایزه مهرگان علم در همین هفته اعلام می‌شود. فهرست چهار رمان و یک مجموعه داستان راه‌یافته به مرحله نهایی جایزه ادبیات زبان مادری نیز قبلاً اعلام شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه