English

نهضت تفسیر قرآن راه‌اندازی شود

حجت‌الاسلام قرائتی در دیدار با مدیران حوزه علمیه قم و خراسان رضوی گفت: حوزه های علمیه به طور جدی در خصوص اجرای برنامه های تفسیر برای طلاب ورود کنند و در مهجوریت زدایی قرآن هزینه کنند.

نهضت تفسیر قرآن راه‌اندازی شود

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام و المسلمین قرائتی به همراه حجت الاسلام والمسلمین بهشتی مشاور ستاد اقامه نماز با رئیس حوزه علمیه و جمعی از مدیران حوزه‌های علمیه خراسان رضوی و رئیس نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه خراسان در دفتر حوزه علمیه خراسان رضوی دیدار و گفتگو کرد.

استاد قرائتی در این دیدار با اشاره به ضرورت حضور طلاب در مدارس، تبلیغ چهره به چهره را از سخنرانی میلیونی تاثیرگذارترین عنوان کرد.

وی با اشاره به آیه ۸۲ سوره نساء و تاکید بر تدبر در قرآن گفت: تفسیر قرآن واجب است و این آیه دارای توبیخ است و نبی مکرم اسلام در قیامت از قرآن و مهجوریت قرآن سخن خواهد گفت.

حجت‌الاسلام قرائتی گفت: حوزه های علمیه به طور جدی در خصوص اجرای برنامه های تفسیر برای طلاب ورود کنند و در مهجوریت زدایی قرآن هزینه کنند و طلابی فاضل در زمینه تفسیر قران را به جامعه تحویل دهند.

وی افزود: اگر اهل بیت در خصوص قرآن صحبت می کنند، مواردی است که مردم عادی آن را نمی فهمند و این به این معنا نیست که دیگران سراغ قرآن نروند و آن را تفسیر نکند.

مفسر قرآن کریم در ادامه تاکید کرد: طلاب حوزه علمیه به سراغ تفسیر قرآن بروند و مانند احکام که در بین نماز گفته می شود تفسیر قرآن هم به صورت کوتاه برای مخاطبین خود بیان کنند.

استاد قرائتی با اشاره به سفارش مقام معظم رهبری و تاکید معظم له بر اهمیت دادن به قرآن و تفسیر، افزود: در ارائه تفسیر قرآن باید از اقوال مختلف دوری کرد و باید قرآن و تفسیر آن را به صورت مداوم تکرار کنیم.

وی افزود: با توجه به ضیق وقت و نزدیک بودن ماه مبارک رمضان تلاش کنید تا نهضت تفسیر قرآن راه اندازی شود و تا ماه رمضان برای جامعه هدف فعالیت های خود را شروع کنید.

وی اظهار کرد: خوشبختانه تغییراتی در خصوص ارائه جلسات تفسیر در استان های مختلف صورت گرفته است، ولی باز هم نیاز به تقویت دارد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: روحانیون دانشگاه ها و مدارس، شیوه بیان معارف قرآن را آموزش ببینند و یک نفر عاشق و دلسوز خود را وقف تفسیر و قرآن کند به عنوان شخصی فاضل در اختیار قرآن باشد.

وی تصریح کرد: مهارت افزایی طلاب در دستور کار قرار بگیرد تا بتوانند پاسخگوی نیاز مردم باشند و در زمینه های مختلف مهارت کافی را داشته باشد.

استاد قرائتی در پایان با تاکید بر توجه ویژه به طلاب و دانشجویان در خصوص برگزاری دوره های آموزشی، گفت: تفسیر و قرآن را به نحوی بیان کنید که با سادگی و زیبایی برای مخاطبان شیرین باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه