English

حجت‌الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی:

نماز بهترین عامل برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است

مشاور وزیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: بخش مردمی توسعه اقامه نماز باید تقویت شود، به طوریکه در کنار ترویج نماز از سوی دستگاههای اجرایی از ظرفیتهای مردمی نیز باید استفاده کرد.

نماز بهترین عامل برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی مشاور وزیر و دبیر شورای اقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جزیره‌ای عمل‌کردن در حوزه ترویج و توسعه اقامه نماز راهگشا نیست و در این زمینه اقدامات همه دستگاههای اجرایی کشور باید هماهنگ باشد.

حجت‌الاسلام ارباب سلیمانی این سخنان را در نشست تخصصی رابطین شورای اقامه نماز کشور در مشهد اظهار کرد و ادامه داد: در حال حاضر ٢۵ هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد، ۶ هزار موسسه فرهنگی و سه هزار و ۵٠٠ موسسه قرآنی در کشور فعال است که باید از این ظرفیتها در حوزه توسعه اقامه نماز نهایت استفاده شود.

مشاور وزیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین تصریح کرد: همچنین بخش مردمی توسعه اقامه نماز باید تقویت شود، به طوریکه در کنار ترویج نماز از سوی دستگاههای اجرایی از ظرفیتهای مردمی نیز باید استفاده کرد.

وی گفت: استفاده از ظرفیت فضای مجازی، هنرمندان و همچنین جشنواره‌ها در استانها برای ترویج فرهنگ اقامه نماز موثر است، اقدامات خلاقانه نظیر تولید سرود” سلام فرمانده” که به سرعت در کشورهای مختلف فراگیر شد، در حوزه اقامه نماز هم باید مورد توجه باشد.

حجت‌الاسلام ارباب سلیمانی متذکر شد: چندی پیش آیین‌نامه اجرایی ابلاغی دولت در خصوص ترویج توسعه فرهنگ اقامه نماز ابلاغ شد که باید مورد تاکید مسوولان اقامه نماز در استانها باشد.

مشاور وزیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: همچنین در سال جاری تفاهم‌نامه‌ای بین وزیر فرهنگ و ارشاد، نماینده رییس‌جمهور و رییس ستاد اقامه نماز کشور در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز منعقد شد که باید مدنظر قرار گیرد. 

وی ابراز کرد: مدیران و مسوولان حوزه ستاد اقامه نماز اگر نمی‌توانند برای توسعه فرهنگ اقامه نماز کاری انجام دهند باید کار را واگذار کنند و طبق منویات رهبر معظم انقلاب، نماز بهترین عامل برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

دبیر شورای اقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توضیح داد: سامانه “سجاده” در ستاد اقامه نماز کشور فعال می باشد و ۶٣ دستگاه و نهاد گزارشات مربوط به اقامه نماز را بارگزاری می‌کنند و کاستی در بارگزاری گزارشات در تخصیص بودجه نماز تاثیرگذار است، لذا همه باید در این سامانه فعال باشند.

مشاور وزیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سخنان خود یادآور شد: نماز در روز جزا به منزله کارت پرواز و شاه کلید رسیدن به سعادت است و بی‌توجهی به نماز به دلیل ضعف در معرفت‌شناسی است و نخبگان جهان برای نماز ارزش بالایی قائل هستند.

حجت‌الاسلام ارباب سلیمانی در خاتمه خاطرنشان کرد: در قرآن کریم برای حج ١٨ آیه، برای زکات ٣٣ آیه و برای خمس یک آیه وجود دارد اما برای نماز ١٢٢ آیه وجود دارد که بیانگر ارزش بالای این فریضه الهی است. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه