English

پرواز زائران حج تمتع به فرودگاه جده از فردا آغاز می‌شود

پرواز زائران حج تمتع کشورمان به فرودگاه جده از فردا آغاز می‌شود و زائران کاروان‌های مدینه‌بعد به مکه مکرمه مشرف خواهند شد.

پرواز زائران حج تمتع به فرودگاه جده از فردا آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، سفر زائران حج تمتع سال جاری به سرزمین وحی از روز گذشته آغاز شد و قرار است تا ۱۲ تیرماه همه زائران کشورمان به عربستان اعزام شوند.

بر اساس سهمیه تعیین شده از سوی سعودی‌ها، ۳۹ هزار و ۶۳۵ نفر از کشورمان به حج تمتع مشرف می‌شوند که پس از برنامه‌ریزی سازمان حج و زیارت، زائران در قالب ۲۹۶ کاروان که  ۱۵۹ کاروان مدینه‌قبل و ۱۳۷ کاروان مدینه‌بعد هستند، عازم خانه خدا خواهند شد.

پرواز زائران کشورمان بر عهده شرکت هواپیمایی ایران‌ایر است که زائران از ۱۷ ایستگاه پروازی به فرودگاه مدینه و جده منتقل می‌شوند. از روز گذشته اعزام زائران به فرودگاه مدینه آغاز شد و از فردا ۲۴ خردادماه نیز اعزام زائران مدینه بعد به فرودگاه جده برقرار خواهد شد.

زائرانی که مدینه بعد هستند، پس از انجام مناسک حج تمتع، به مدینه منوره مشرف می‌شوند. این امر در حالی است که کاروان‌های مدینه اول، ابتدا به فرودگاه مدینه مشرف شده و پس از زیارت حرم نبوی، مُحرم شده و به زیارت خانه خدا مشرف خواهند شد.

با توجه به محدودیت سعودی‌ها، امسال فقط زائران کمتر از ۶۵ سال امکان تشرف به زیارت خانه خدا را دارند. در روزهای گذشته زائران کشورهای مختلف با استقبال سعودی‌ها وارد عربستان شدند.

بیشتر بخوانید:

ورود نخستین گروه عوامل ستادی حج تمتع ایران به مدینه

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه