English

ودود چمن‌آرا خبر داد:

اعزام ۲۴۵ زائر حج تمتع به سرزمین وحی از اردبیل

مدیر حج و زیارت استان اردبیل گفت: ۲۴۵ زائر حج تمتع از استان در روز‌های آینده عازم سرزمین وحی خواهند شد.

اعزام 245 زائر حج تمتع به سرزمین وحی از اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، ودود چمن‌آرا ، مدیر حج و زیارت استان اردبیل گفت: بعد از گذشت چهار سال از ممنوعیت اعزام زائران به سرزمین وحی به دلیل شرایط کرونایی و تعمیرات فرودگاه اردبیل، این پرواز‌ها از فرودگاه اردبیل به مقصد مدینه منوره انجام خواهد شد.

وی افزود: هماهنگی‌های لازم با فرودگاه‌های استان و شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام شده تا پرواز‌ها به شکل مناسب و در موعد مقرر انجام شود.

مدیر حج و زیارت استان اردبیل بیان کرد: ۲۴۵ زائر حج تمتع برای انجام مناسک حج امسال از استان اردبیل عازم سرزمین وحی می‌شوند که این حجاج در قالب سه کاروان راهی مدینه خواهند شد.

چمن آرا می گوید: کاروان اول شامل ۸۰ نفر از شهرستان‌های بیله‌سوار، پارس‌آباد و مشگین‌شهر بوده و ۸۰ نفر دیگر نیز در قالب کاروان اردبیل و خلخال و ۸۵ نفر نیز زائران مرکز استان هستند که ۳۱ خردادماه ساعت پنج بامداد به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

وی گفت: متقاضیانی که تا ۲۲ خرداد سال ۸۶ ثبت‌نام کرده و سپرده‌گذاری در نزد بانک ملی داشتند، در این مرحله فراخوان شده و با حضور در هشت جلسه آموزشی خود را برای انجام این سفر معنوی و ارزشمند آماده کردند.

مدیر حج و زیارت استان اردبیل افزود: ما سعی کردیم برگزاری دوره‌های مختلف را برای زائران اعم از بهداشت فردی، عمومی، محیطی و همچنین کلاس آموزشی مسائل امنیتی و مقررات مربوط به عدم حمل لوازم غیرضرور و دیگر شرایط را آمادگی برای حجاج مهیا کنیم.

چمن آرا گفت: این سفر معنوی به مدت یک ماه انجام خواهد شد و شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انتقال حجاج استان اردبیل را به مدینه عهده‌دار بوده و برگشت آن‌ها نیز از طریق فرودگاه اردبیل انجام خواهد شد.

وی گفت: امیدواریم همراهان زائران از حضور در فرودگاه اجتناب کرده و چهار ساعت قبل از انجام سفر برای انجام تشریفات در فرودگاه حاضر بوده تا بدون تأخیر پرواز‌ها در ساعات مقرر انجام شود.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه