English

امیرحسین بهاالدینی در گفتگو با خبرگزاری موج؛

«ناجی» روایتی از انفعال یک نجات غریق/ مرزگذاری در سینما معنا ندارد

کارگردان فیلم کوتاه «ناجی» معتقد است سینما یک هنر جمعی است که مرزگذاری برای آن معنایی ندارد و تمام سینما یک کشور است و کسب اعتباری جهانی برای یک جشنواره نیز گام محکمی در جهت تحقق این نگاه به شمار می‌آید.

«ناجی» روایتی از انفعال یک نجات غریق/ مرزگذاری در سینما معنا ندارد

  سید امیر حسین بهاالدینی فیلمساز که با فیلم کوتاه ناجی در بخش داستانی سی و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران حضور دارد، درباره این فیلم به خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج گفت: این فیلم روایتگر قصه یک نجات غریق است که در یک استخر به تماشای دست و پا زدن و جان دادن یک فرد می نشیند و تلاش می‌کند تا در ابتدا خودش را از غرق شدن نجات دهد.

وی درباره لوکیشن فیلم نیز بیان کرد: لوکیشن فیلمبرداری این اثر کوتاه 9 دقیقه‌ای، قاعدتا در یک استخر بود اما یک سکانس داخل ماشین نیز در فیلم داریم. فیلمبرداری در استخر کاری چالش برانگیز بود اما من به هنگام دکوپاژ کار تصمیم گرفته بودم که تمامی نماها را به صورت بسته فیلمبرداری کنم تا انفعال کاراکتر ناجی را هرچه بیشتر و بهتر به ترسیم بکشم.

این کارگردان فیلم کوتاه همچنین گفت: نویسنده این کار احسان معجونی -کارگردان فیلم کوتاه «جلد» که سال گذشته در سی و هفتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور داشت- است که به عنوان بازیگر نیز در این اثر حضور دارد و این موضوع را من مشترکا با احسان معجونی انتخاب کردیم و تصمیم گرفتیم تا به آن بپردازیم چون داستان، مسئله‌ای را روایت می‌کند که شاید بتوان به نوعی گفت که هر دوی ما دچارش هستیم.

وی درباره حضور در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران گفت: این جشنواره معتبرترین جشنواره در عرصه فیلم کوتاه در ایران است که بهترین تریبون و بستر نیز برای نمایش آثار کوتاه به شمار می‌آید. من دوست داشتم که افتتاحیه اکران فیلم من در یک جشنواره داخلی رقم بخورد و از آنجایی که قاعدتا بهترین جشنواره داخلی ما این فستیوال است فیلم را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردم و خوشحالم که پذیرفته شده و امیدوارم که اتفاقات خوبی برایش در جشنواره رقم بخورد.

بهاالدینی در پایان در مورد اسکار کوالیفاید شدن جشنواره فیلم کوتاه تهران گفت: اسکار کوالیفاید شدن جشنواره اتفاقی بسیار مهم است و باعث می‌شود که مدیوم فیلم کوتاه ایرانی در سراسر دنیا بیش از پیش دیده شود. سینما یک هنر جمعی است که مرزگذاری برای آن معنایی ندارد و تمام سینما یک کشور است و کسب اعتباری جهانی برای یک جشنواره نیز گام محکمی در جهت تحقق این نگاه به شمار می‌آید.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه