English

سید صادق موسوی در گفتگو با خبرگزاری موج عنوان کرد:

انتخاب آثار بخش بین الملل سی و هشتمین جشنواره فیلم کوتاه آغاز شده است/دریافت بیش از پنج هزار اثر خارجی

دبیر سی و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران در مورد روند برگزاری این دوره مهمترین جشنواره فیلم کوتاه کشور و منطقه توضیحاتی ارائه کرد.

انتخاب آثار بخش بین الملل سی و هشتمین جشنواره فیلم کوتاه آغاز شده است/دریافت بیش از پنج هزار اثر خارجی

سید صادق موسوی مدیرعامل و رئیس هیات مدیره انجمن سینمای جوانان ایران در مورد روند برگزاری سی و هشتمین جشنواره بین‌ المللی فیلم کوتاه تهران گفت: همانطور که اعلام شده فراخوان این دوره مدتی است که منتشر شده است و بر اساس تقویم برگزاری، مهلت ارسال آثار بخش بین الملل سی ام خردادماه پایان یافته است. در این بخش، همه بیش از پنج هزار فیلم رسیده به دبیرخانه دانلود شده و هم اکنون هیات انتخاب بخش بین الملل مشغول بازبینی و انتخاب آنها هستند.

دبیر سی و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران تاکید کرد: بخش های دیگر فراخوان هم بر اساس آنچه در تقویم جشنواره در نظر گرفته شده برگزار خواهد شد که بر این اساس آغاز مهلت ثبت نام از ۲۵ خردادماه بوده و آخرین مهلت ثبت نام و ارسال اثر هم ۱۵ مرداد تعیین شده است. بر همین اساس، اعلام نتایج هیات های انتخاب ۱۰ شهریور، شروع جشنواره ۲۷ مهر و اختتامیه آن هم ۲ آبان خواهد بود.

جوایز دو بخش ویژه سی و هشتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران

صادق موسوی در ادامه در مورد بخش های ویژه این دوره هم گفت: همانطور که در فراخوان هم ذکر شده است، ما در بخش ویژه همانند دوره پیش دو جایزه خواهیم داشت که یکی از آنها تندیس و جایزه نقدی به مبلغ ۲۵۰۰۰۰۰۰۰ ریال است که به انتخاب هیات داوران، به یک فیلم با مضمون  هویت ملی و افزایش سرمایه‌های اجتماعی از بین فیلم‌های بخش مسابقه، اهدا می شود. دومین جایزه این بخش هم تکرار موضوعی است که سال پیش هم مطرح شده بود و هیئت داوران سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ ۲۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال را، با توجه به شرایط عمومی جامعه جهانی و مسئولیت اجتماعی هنرمندان و به خصوص سینماگران، به بهترین فیلم با موضوع ”کووید ۱۹” اهدا می‌کند.

شاید همیشه جشنواره را به صورت آنلاین و فیزیکی برگزار کنیم

دبیر جشنواره فیلم کوتاه تهران در مورد نحوه برگزاری این دوره جشنواره گفت: با توجه به تجربه موفق سال گذشته این دوره را هم به صورت ترکیبی آنلاین و حضوری برگزار خواهیم کرد و گمان من این است که با توجه به گسترش چشمگیر مخاطب با این شیوه حتی اگر بیماری کرونا کنترل هم بشود، باز ما جشنواره را با همین شیوه در دوره های آتی برگزار کنیم.

وی با اشاره بر استقبال زیاد مخاطبان از برگزاری مجازی جشنواره، تصریح کرد: در حالی که پیش از این ما نهایتا می توانستیم یک سالن ۲۵۰ نفره را پوشش دهیم اما در دوره گذشته بیست نشست تخصصی برگزار کردیم و سی و سه هزار نفر به طور کامل از این محتوای آموزشی ما استفاده کردند.

صادق موسوی افزود: این محتوا کماکان در دسترس مخاطبان است چرا که بر روی آی جی تی وی اینستاگرام بارگزاری شده است. البته به دلیل اینکه صفحه ما هک شده بود دو ماه پیش، با اینستاگرام مکاتبه کرده بودیم تا صفحه را به ما برگرداند که با یک تاخیر صفحه را بسته و به نظر می رسد تا دو هفته دیگر این صفحه در اختیار ما قرار بگیرد و همه محتوا باز هم در دسترس علاقمندان قرار بگیرد.

سید صادق موسوی

احتمال انتشار محتوای آموزشی دوره های گذشته جشنواره فیلم کوتاه تهران در فضای مجازی

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره انجمن سینمای جوانان ایران در ادامه اضافه کرد: من از دوره ۲۰۳۴ در انجمن و جشنواره فیلم کوتاه تهران، حضور داشته ام با توجه به اینکه ما نشست ها و کارگاه های آموزشی دوره های قبل را هم با کارگردانی تلویزیونی ضبط کردیم که قرار بود بر روی لوح فشرده به علاقمندان عرضه شود؛ و با توجه به اینکه محتوای تکنیکال دست کم سه دوره پیشین کاملا به روز و کاربردی است، احتمال دارد که با توجه به استقبال سال گذشته، آنها را هم در سایت انجمن فضای مجازی در دسترس علاقمندان قرار دهیم.

پلتفرم ها بازار جدیدی برای فیلم کوتاه ایجاد کرده اند

سیدصادق موسوی در پایان این گفتگو در پاسخ به این سوال که آیا نحوه برگزاری جشنواره فیلم کوتاه تهران در دوره سی و هفتم و تغییر سبک زندگی مردم به دلیل شرایط پاندمی کرونا، توانست فرصتی برای رونق بازار فیلم کوتاه ایجاد کند، اظهار داشت: این اتفاقات باعث شد که ما به پلتفرم ها رو بیاوریم. این فضا در حقیقت بهترین فرصت بودند برای افزایش مخاطب و تعریف یک بازار جدید؛ هرچند که باز هم عدد و رقم ها محدود است و حداکثر تماشاچیان فیلم های کوتاه از دو سه هزار نفر تجاوز نمی کنند ولی به نظرم، به پیوند بهتر و بیشتر مردم عادی و افزایش علاقمندان غیر حرفه ای فیلم کوتاه کمک کرد که امیدوارم امسال هم این وضعیت همچنان ادامه داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه