English

در گفتگو با خبرگزاری موج مطرح شد:

روایتی از بمب گذاری کابل در «ارغوان»/ ادای دین به افغانستانی‌ها

محمد پهلوان کارگردان فیلم کوتاه «ارغوان» که امسال در بخش داستانی جشنواره حضور دارد درباره اثر خود توضیحاتی را ارائه داد.

روایتی از بمب گذاری کابل در «ارغوان»/ ادای دین به افغانستانی‌ها

محمد پهلوان فیلمساز که با فیلم کوتاه «ارغوان» در بخش داستانی سی و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران حضور دارد، درباره این اثر به خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج گفت: داستان این فیلم روایتگر دوستی میان دو دختر است که یکی از آنها ایرانی و دیگری افغانستانی است. دختر افغانستانی همراه با خانواده‌اش به شهر زادگاه خود برمی‌گردد و دختر ایرانی دیگر اثری از او پیدا نمی‌کند تا ناگهان در مدرسه به صورت اتفاقی متوجه بمب‌گذاری در شهر کابل می‌شود و می‌فهمد که دوستش را از دست داده است.

وی بیان کرد: متاسفانه همه ما شاهد ماجرایی بودیم که بر افغانستان گذشت و من خواستم با پرداختن به این موضوع روز، ادای دینی به عزیزانی که در کشور همسایه ما جان خویش را از دست داده‌اند، کرده باشم.

پهلوان درباره نامگذاری این فیلم کوتاه 9 دقیقه ای توضیح داد: ارغوان، نام همین دختر افغانستانی است که موضوع فیلم نیز حول او است؛ در ابتدای اثر نیز یک موسیقی شنیده می‌شود که در شعر آن سخن از ارغوانی به میان می‌آید که از خاک خویش جدا افتاده است. این دلایل من را بر آن داشت تا نام «ارغوان» را برای این اثر داستانی کوتاه برگزینم.

وی درباره لوکیشن‌های فیلم کوتاه ارغوان بیان کرد: کار فیلمبرداری در یک مدرسه متروکه انجام شد. از آن‌جا که جلوه‌های ویژه میدانی داشتیم و باید پلان انفجار ضبط می‌کردیم در یک مدرسه متروکه کار کردیم.

این فیلمساز درباره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران و پیوستنش به جشنواره های معتبر گفت: جشنواره فیلم کوتاه تهران، معتبرترین جشنواره در حال حاضر ایران است و حالا که حتی دروازه‌ای برای ورود به رقابت اسکار هم شده است، حتی حضور داشتن در این جشنواره نیز می‌تواند برای فیلمسازان اتفاق خوبی به شمار بیاید. اسکار کوالیفاید شدن این رویداد سینمایی نیز اتفاقی بسیار مهمی است و نشان از سطح بسیار بالای جشنواره دارد. چنین اتفاقی می‌تواند باعث بالاتر رفتن سطح کیفی جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران و به طبع آن ارتقای کیفی سطح سینمای ایران شود.

فیلم کوتاه ارغوانف روایتی از دوستی دختربچه‌های ایرانی و افغانستانی است که در نهایت، انفجار غم‌بار مدرسه سیدالشهداء(ع) کابل، بین آنان جدایی می‌اندازد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی