English

مسعود امینی برنده جایزه بهترین فیلمبردار آسیا شد

پانزدهمین دوره جوایز فیلم آسیا، جایزه بهترین فیلمبرداری این دوره اش را به مسعود امینی تیرانی برای فیلم سینمایی دشت خاموش اهدا کرد.

مسعود امینی برنده جایزه بهترین فیلمبردار آسیا شد

به گزارش خبرگزاری موج ،  مسعود امینی تیرانی مدیر فیلمبرداری  فیلم سینمایی دشت خاموش  که سال گذشته ، در پانزدهمین دوره جوایز فیلم آسیا که در جریان بیست و ششمین جشنواره بین المللی فیلم بوسان د رکره جنوبی برگزار می شود، موفق به دریافت جایزه بهترین فیلمبرداری شد. 

با اعلام اسامی برگزیدگان این دوره جوایز فیلم آسیا مشخص شد که  فیلم «دشت خاموش» به تهیه کنندگی سعید بشیری که سال گذشته در جشنواره ونیز جایزه بهترین فیلم بخش افق‌ها را دریافت کرد؛  موفقیت دیگری را به دست آورده است و این بار جایزه یکی از معتبرترین جشنواره های آسیا را از آن خود کرد. گفتنی است این فیلم سینمایی در 2 رشته بهترین کارگردانی ( احمد بهرامی ) و بهترین فیلمبرداری (مسعود امینی تیرانی ) نامزد دریافت جایزه از این دوره جوایز سینمایی آسیایی شده بود.

البته فیلم های دیگری از جمله خورشید به کارگردانی مجید مجیدی هم در این دوره جوایز آسیایی حضور داشتند که تنها نماینده موفق ایرانی مسعود امینی تیرانی برای فیلم دشت خاموش بود.

مسعود امینی تیرانی (زاده ۱۳۵۰) کارگردان فیلم، مستندساز، مدیر فیلمبرداری و مدرس سینما است. او در فیلم‌هایش توجه ویژه ای به فرم در سینما دارد. این هنرمند تا کنون مدیر فیلم برداری بیش از 15 فیلم سینمایی بوده و دو فیلم سینمایی بیداری برای سه روز  (۱۳۹۲) و سه روز و سه قتل  (۱۳۹۹) در کنار چندین فیلم مستند، تجربی و کوتاه داستانی کارگردانی کرده است.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه