English

آذر تجلی در گفتگو با خبرگزاری موج:

قصه دشت خاموش در جوامع امروز مصداق عینی دارد/ مخاطبان فیلم را با دقت تماشا کنند!

آذر تجلی می گوید از آنجاکه «دشت خاموش» یک روایت جدید دارد و مانند دیگر فیلم ها نیست به همه مخاطبان توصیه می‌کند این فیلم را در سینما و با دقت تماشا کنند.

قصه دشت خاموش در جوامع امروز مصداق عینی دارد/ مخاطبان فیلم را با دقت تماشا کنند!

آذر تجلی کارگردان فیلم کوتاه «ورای سکوت» در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج با اشاره به اینکه دیدن فیلم سینمایی دشت خاموش  به کارگردانی احمد بهرامی و تهیه‌کنندگی سعید بشیری را که این روزها در سینماهای «هنروتجربه» اکران شده است به همه مخاطبان سینما توصیه می‌کند، بیان کرد: از آنجاکه «دشت خاموش» یک روایت جدید دارد و مانند دیگر فیلم ها نیست پس به همه مخاطبان توصیه می‌کنم این فیلم را در سینما و با دقت تماشا کنند. 

وی با بیان اینکه از دیدن این فیلم سینمایی بسیار لذت برده است، گفت: روایت «دشت خاموش» به ویژه در 45 دقیقه اول بسیار برای من جذاب بود در حقیقت ما با خانواده‌هایی روبه‌رو هستیم که همه شبیه یکدیگر هستند و من شکل ورود به این خانواده‌ها را بسیار دوست داشتم.

آذر تجلی

کارگردان فیلم کوتاه «ورای سکوت» ادامه داد: دیالوگ‌هایی که این خانواده‌ها می گفتند و کارهایی را که انجام می‌دادند، شبیه یکدیگر بود و با وجود آنکه یک سیکلی در طول فیلم تکرار می‌شد اما برای مخاطب خسته‌کننده نبود.  

تجلی با اشاره به اینکه به کارگیری نمادهایی مانند ملحفه سفید، نوع حرکت دوربین، میزانسن‌های درست، وجود قومیت‌های مختلف و نمایش اختلاف میان آن‌ها و... را می‌توان از نقاط قوت «دشت خاموش» دانست، تصریح کرد: امیدواری‌ها و وعده‌های پوچی که کاراکتر «آقاخان» با بازی فرخ نعمتی به کارگران می‌داد و اعتراض زنانی که در فیلم شاهد بودیم دقیقا در جوامع امروز مصداق عینی دارد.

وی با اشاره به اینکه در یک فیلم سینمایی مجموعه از عوامل باعث رقم خوردن یک اتفاق خوب می‌شوند، یادآور شد: درست است که «دشت خاموش» روایت درست و جدیدی از یک موضوع جهان‌شمول دارد اما نباید از بازی بازیگران، کارگردانی و فیلمبرداری خوب کار گذشت که اگر این عوامل دست به دست هم نمی‌داد، ممکن بود فیلم برای مخاطب خسته کننده باشد اما این اتفاق نیفتاد و با وجود تک لوکیشن بودن فیلم و تکرارهایی که در آن رخ می‌دهد، مخاطب با روایتی جذاب روبه‌روست.  

این فیلمساز در پایان با بیان اینکه جوامع کارگری و سرمایه داری در سراسر دنیا وجود دارد، خاطرنشان کرد: غیر از ساختار درست فیلم اعم از کارگردانى، بازى بازیگران و فیلمبردارى از آنجاکه «دشت خاموش» روی موضوع جهانی دست گذاشته است و نشان می‌دهد که هنوز انسان‌های به ظاهر زنده وجود دارند که از سر ناآگاهی ظلم را متحمل می‌شوند، باعث موفقیت این فیلم در فستیوال‌های خارجی شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه