English

اهل بازی های اغراق شده در تئاتر نبودم/هنر و تجربه امید را در دل کارگردان های تازه کار زنده کرد

بازیگر نقش اول فیلم سینمایی پسر و برنده جایزه بهرتین بازیگر چهل و سمینم جشنواره فیلم مسکو در مورد تفاوت بازی در سینما و تئاتر و حضورش در این فیلم تحسین شده سخن گفت.

اهل بازی های اغراق شده در تئاتر نبودم/هنر و تجربه امید را در دل کارگردان های تازه کار زنده کرد

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج فیلم سینمایی «پسر» به کارگردانی نوشین معراجی از سوم تیرماه در گروه سینمایی هنروتجربه به نمایش در آمد در حالی که در اردیبهشت ماه سال جاری موفق به دریافت دو جایزه از چهل و سومین جشنواره فیلم مسکو شده بود. سهیل قنادان بازیگر نقش اول مرد این فیلم، جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره را برای ایفای نقش فرید در فیلم سینمایی «پسر» دریافت کرد و جایزه بهترین فیلم از انجمن سینمایی مسکو به نوشین معراجی، کارگردان فیلم تعلق گرفت.

هیچ وقت تئاتر تنها علاقه قلبی‌ام نبود

سهیل قنادان بازیگر فیلم سینمایی پسر که سابقه حضور در صحنه تئاتر را نیز دارد، درباره تفاوت بازی در سینما و تئاتر و همچنین فیلم بلند و کوتاه به خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج گفت: به نظر من بازیگری در سینمای بلند با کوتاه تفاوتی با هم ندارند البته در فیلمسازی و ساختار سینمایی این دو مدیوم با هم متفاوت هستند. از طرف دیگر مدیوم تئاتر با سینما تفاوت خیلی زیادی دارند، چراکه زاویه دید در تئاتر، اکستریم لانگ شات است اما در سینما یا تصویر، نماهای بسته‌تری را شاهدیم که باعث می‌شود این تفاوت از طرف بازیگر حس شود.

این بازیگر تصریح کرد: تعدادی از کارگردان‌های تئاتر از حضور من اذیت می‌شدند چون مرسوم است که بازیگر در تئاتر از دست، زبان بدن و حرکات غیرطبیعی بدن و دست استفاده کند ولی من اهلش نبودم! اما در هر حال بازی در تئاتر طی 7 سال، برایم جذاب بود.

وی با بیان اینکه «تئاتر» برای من راهی برای ورود به «سینما» بود، اظهار کرد: هیچوقت، فقط و فقط تئاتر علاقه قلبی من نبود و دلم می‌خواست که به سینما وارد شوم که این اتفاق هم افتاد و از آن بسیار خوشحالم.

پسر پروژه سختی بود

قنادان درباره ساخت فیلم پسر و حضورش در این فیلم گفت: وقتی فیلم کوتاه «برادر» را ساختیم، شاهد اتفاقات خیلی خوبی برای آن بودیم و برای ساخت فیلم بلند آن انگیزه پیدا کردیم. فیلمنامه را نوشتیم و به دنبال سرمایه‌گذار گشتیم و در نهایت آقای مهدی فردقادری تهیه‌کنندگی فیلم را برعهده گرفت. 2 ماه پیش تولید فیلم طول کشید و چون فیلم کاراکترمحور است، بازیگرها تمرین‌های بسیاری داشتند و از جمله من که باید با تمامی بازیگرهای دیگر تمرین می‌کردم.

وی بیان کرد: این فیلم بلند تنها در 11 روز فیلمبرداری شد که کار بسیار سختی به حساب می‌آید. چون داستان فیلم حول شخصیت پسر داستان که من آن را ایفا کردم، می‌چرخد، تعداد ساعت‌های زیادی جلوی دوربین بودم و شب‌کاری‌های بسیاری را پشت سر گذاشتم که به روزکاری می رسید و در روز بعد هم ادامه می یافت. کار دشواری بود اما به فیلم اعتقاد داشتیم و نتیجه آن را نیز با گرفتن جایزه از جشنواره فیلم مسکو و مورد توجه واقع شدن در جشنواره رتردام نیز دیدیم.

پوستر فیلم پسر

هنر و تجربه برای سینما و فیلمسازها کمک کننده است

قنادان درباره اکران فیلم «پسر» در سینماهای هنروتجربه و تاثیر آن گفت: از زمانی که هنر و تجربه شکل گرفت، امید وحشتناکی را در دل کارگردان‌های تازه‌کار زنده کرد که امید به اکران فیلم‌هایشان در این سینماها بود. در سینمای بدنه به دلیل ترافیک بیش از حدی که وجود دارد و کمبود سالن‌های سینما، فیلم‌های زیادی در صف انتظار برای اکران هستند و به همین دلیل فیلمسازهایی که آثاری متفاوت از سینمای بدنه می‌سازند، آرزوی حضور در هنر و تجربه را خواهند داشت. به اعتقاد من، هنر و تجربه برای فیلمسازها و سینما خیلی موثر و کمک کننده است و امیدوارم در دولت جدید، هنر و تجربه از بین نرود. 

وی در پایان بیان کرد: معمولا وقتی دولت تغییر می‌کند، تغییراتی نیز شاهد خواهیم بود اما امیدوارم این تغییرات شامل حال سینما و به ویژه «هنر و تجربه» نشود چون هنر و تجربه، تنها پناهگاه فیلم‌اولی‌ها است و به نوعی می‌توان گفت که تنها امید این فیلمسازها و فیلمسازهایی است که تجربه جسارت ساختن فیلم تجربی دارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه