English

معراجی در گفتگو با خبرگزاری موج:

سایه روباه را برای حضور در جشنواره فیلم کوتاه تهران آماده می کنم/ جشنواره آنلاین شدنی نیست

یک کارگردان و تهیه کننده فیلم کوتاه در مورد جدید ترین اثرش و عدم تمایلش به حضور در جشنواره آنلاین فیلم کوتاه تهران سخن گفت.

سایه روباه را برای حضور در جشنواره فیلم کوتاه تهران آماده می کنم/ جشنواره آنلاین شدنی نیست

نوشین معراجی فیلمساز جوان و عضو انجمن فیلم کوتاه ایران (ایسفا) که به تازگی فیلمبرداری فیلم کوتاه سایه روباه را به اتمام رسانده و در مراحل پایانی آماده سازی قرار دارد، درباره حضور این فیلم کوتاه در جشنواره فیلم کوتاه تهران به خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج گفت: فیلم کوتاه «سایه روباه» را برای جشنواره فیلم کوتاه تهران آماده می کنم چرا که من به این جشنواره خیلی علاقمندم و به همین دلیل همیشه سعی می کنم فیلم هایم را ابتدا به جشنواره فیلم کوتاه تهران بدهم.

سایه روباه رئال نیست

وی در توضیح ویژگی های این فیلم کوتاه بیان کرد: فیلم کوتاه سایه روباه، برخلاف دیگر فیلم هایم که رئال بودند، سعی کردم آرت، رنگ و نور را وارد میزانسن کنم و مقداری از رئال فاصله گرفتم و خیال را به قصه اضافه کردم. در واقع جادوی خیال در قصه فیلمم جریان دارد و تجربه جدیدی نیز برای خودم بود.

کارگردان فیلم کوتاه سایه روباه در ادامه درباره دیده شدن این فیلم در جشنواره بیان کرد: واقعیت این است که سایه روباه چون از فضای رئال فاصله گرفته است و معمولا در ایران فیلم های رئال را بیشتر دوست دارند، نمی دانم امسال شانسم به چه صورت پیش رود، چراکه ممکن است حتی انتخاب نشود چرا که حضور در جشنواره فیلم کوتاه به سلیقه هیات انتخاب و تعداد فیلم های شرکت کننده نیز بستگی دارد.

نوشین معراجی کارگردان فیلم کوتاه سایه روباه

معراجی ادامه داد: تدوین و اصلاح رنگ و نور فیلم کوتاه سایه روباه در حال انجام است و در این فیلم علیرضا ثانی فر و بهار عبدالملکی، راحله صادقی و رساله غفوری ایفای نقش دارند.

به گفته کارگردان و یکی از تهیه کنندگان فیلم کوتاه روباه سایه سایر عوامل این فیلم عبارتند از: علیرضا ثانی فر، بهار عبدالملکی، راحله صادقی و رساله غفوری، مدیر فیلمبرداری: بهروز بادروج، صدابردار: سامان شهامت، طراح صحنه و لباس: ریحانه اسماعیلیان، طراح گریم: مهرناز محوی، عکاس: محمد کشوری، دستیار کارگردان و برنامه ریز: رامین پورعبداله، منشی صحنه: زهرا پویا، مدیرتولید: میلاد لک، جانشین تولید: سعید حسنی، دستیار صحنه: رضا محمدپور، تدارکات: امیرحسین میرزایی، تهیه کننده: انجمن سینمای جوانان ایران و نوشین معراجی.

احتمالا در جشنواره آنلاین فیلم کوتاه تهران شرکت نمی کنم

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اظهارات رئیس سازمان سینمایی در نشت خبری روز گذشته اش درباره برگزاری مجازی جشنواره فیلم کوتاه تهران و اینکه آیا فیلمش را در جشنواره آنلاین شرکت می دهد یا خیر، گفت: به نظر من اگر قرار باشد جشنواره فیلم کوتاه تهران به صورت مجازی و آنلاین برگزار شود، باید زیرساخت هایش فراهم باشد و به همین منظور باید برنامه ریزی بلندمدتی برای آن از ماه ها قبل انجام  و تدابیری برای برگزاری و مدیریت آن اندیشیده می شد.

معراجی با بیان اینکه فکر نمی کنم برگزاری آنلاین این جشنواره شدنی باشد افزود: اگر قرار باشد جشنواره فیلم کوتاه تهران به صورت مجازی برگزار شود، احتمال دارد که فیلم سایه روباه را در جشنواره شرکت ندهم چون موافق برگزاری آنلاین این جشنواره نیستم.

جشنواره فیلم کوتاه تهران به دیده شدن آثار و کارگردانان تازه کار کمک می کند

وی درباره حضور در جشنواره فیلم کوتاه تهران برای فیلمسازان تازه کار و قدیمی و تاثیر آن بر ادامه کارشان، گفت: به نظر من حضور در جشنواره ها به ویژه جشنواره فیلم کوتاه تهران، برای فیلمسازان جوان بهتر و کاربردی است و به عنوان سکوی پرتاب برای آنها محسوب می شود. هر چقدر تعداد بیشتری از فیلمسازان در جشنواره فیلم کوتاه تهران معرفی شوند، روند معرفی آنها به سینمای ایران تسهیل می شود به ویژه فیلمسازان فیلم کوتاه که به سینمای بلند معرفی می شوند. فیلمسازان قدیمی فیلم کوتاه هم که در این عرصه شناخته شده هستند اما از آنجایی که فرصت زیادی برای اکران فیلم های کوتاه ما در طول سال وجود ندارد، جشنواره فیلم کوتاه تهران فرصت مناسبی برای دیده شدن فیلم ها و فیلمسازان است.

نوشین معراجی کارگردان فیلم کوتاه سایه روباه

پیش تولید سایه تابان آغاز نشده است

این فیلمساز که کارگردانی آثاری همچون برادر را هم در کارنامه دارد، در پایان درباره همکاری با کاوه سجادی حسینی در یک سریال نیز توضیح داد: فیلمنامه این سریال نمایش خانگی با نام احتمالی سایه تابان را نوشته ام و قرار است کاوه سجادی حسینی آن را کارگردانی کند. البته هنوز پیش تولیدش شروع نشده است. 

شایان ذکر است که مجوز ساخت سریال نمایش خانگی سایه تابان به تهیه کنندگی مجتبی متولی اوایل سال جاری صادر شد اما کارگردان آن از آغاز به کار تولید آن پس از رفع شرایط بحرانی کرونا خبر داده بود.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه