English

پویا امین‌پور در گفتگو با خبرگزاری موج:

بلند یا کوتاه بودن یک فیلم دلیل برتری آن نیست

کارگردان فیلم کوتاه نفر سوم ضمن اینکه جشنواره فیلم کوتاه تهران را بهترین جا برای دیده شدن فیلم کوتاه دانست، گفت: بلند یا کوتاه بودن یک فیلم، ملاک برتری آن به حساب نمی آید.

بلند یا کوتاه بودن یک فیلم دلیل برتری آن نیست

پویا امین‌پوری کارگردان فیلم کوتاه نفر سوم که در سی و ششمین جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور دارد و آرای مردمی بالایی نیز به آن تعلق گرفته است، درباره این فیلم و شباهت داستان آن به فیلم بلند داستانی، به خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج گفت: فیلم کوتاه به لحاظ زمانی چندین تعریف دارد که این تعریف ها را جشنواره ها تعیین می کنند. بنابراین وقتی جشنواره ای وجود دارد که فیلم های کوتاه زیر ۱۵ دقیقه یا ۲۰ دقیقه را قبول می کند، یعنی فیلمساز در دایره تعریف های آن جشنواره قرار گرفته است. از طرف دیگر الان در نتفیلیکس فیلم های ۴ ساعته نیز ساخته می شوند بنابراین صحبت درباره زمان یک فیلم، اشتباه است.

پوستر فیلم نفر سوم

وی توضیح داد: وقتی در جشنواره فیلم کوتاه تهران که مرجعی برای فیلم کوتاه به حساب می آید، فیلم های تا ۳۰ دقیقه را می پذیرد پس فیلمسازان می توانند یک فیلم ۳۰ دقیقه ای در فرم و ساختاری که می پسندند، بسازند و بلند یا کوتاه بودن یک فیلم، برتری به حساب نمی آید بلکه برتری یک فیلم به این مربوط است که چقدر در دایره ساختار و قصه به خودش و سینمای خودش خدمت می کند.

کارگردان فیلم نفر سوم ادامه داد: حال ممکن است یک فیلم در خدمت صرفا سینما باشد یا اینکه در خدمت دغدغه های فیلمساز باشد. به نظر من زمان و شلوغی یک قصه، جزء ویژگی های فیزیکی فیلم است.

وی درباره حضور در جشنواره فیلم کوتاه تهران نیز گفت: ما جشنواره‌های متنوع فیلم کوتاه در کشور نداریم و این جشنواره تنها و فراگیرترین جشنواره با موضوع فیلم کوتاه است. از طرف دیگر فیلمسازانی داریم که تحصیلات آکادمیک ندارند و جشنواره فیلم کوتاه به این افراد که به صورت تجربی فیلمسازی را یاد گرفتند، بها می‌دهد و به همین دلیل توجه‌ها با این جشنواره نیز بیشتر می شود.

امین‌پوری افزود: مخاطبان فیلم کوتاه هم در انتظار برپایی این جشنواره هستند.

وی درباره اینکه آیا فیلمسازان همه هم و غم شان، حضور در این جشنواره شده است، بیان کرد: در چند سال اخیر، حضور فیلم‌های کوتاه در جشنواره‌های خارجی پررنگ شده است و به همین دلیل فکر می کنم فیلمسازان کوتاه بیشتر خود را برای حضور در جشنواره های خارجی آماده می کنند تا جشنواره تهران.

این فیلمساز جوان که سه فیلم داستانی کوتاه در کارنامه خود دارد، تاکید کرد: با این حال، جشنواره فیلم کوتاه تهران همچنان بهترین محل برای دیده شدن فیلم کوتاه به حساب می آید.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه