English

در گفتگو با خبرگزاری موج عنوان شد:

توصیه نویسنده «خورشید در آتش» به سایر اهالی قلم و درخواستش از وزیر ارشاد

کامران پارسی‌نژاد به نویسندگان توصیه کرد: با توجه به میزان تأثیرگذاری آثار ادبی بر اقشار مختلف جامعه، ابعاد و زوایای ابتلا به ویروس کرونا را بررسی کرده و در کتابهایشان منعکس کنید.

توصیه نویسنده «خورشید در آتش» به سایر اهالی قلم و درخواستش از وزیر ارشاد

کامران پارسی‌نژاد پژوهشگر ادبیات، داستان‌نویس و روزنامه‌نگار که این روزها به بیماری کرونا مبتلا شده و در حال درمان است، به خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری موج گفت:به طور کلی همه‌گیری کرونا شرایط خاصی را برای جهان و کشور ما ایجاد کرده است. به نظر من مواجهه با این چالش جهانی به منزله یک جنگ تمام‌عیار است و من به عنوان یک نویسنده صدمه زیادی از مواجهه با آن دیده‌ام.

مقام دوم بخش پژوهش ادبی دهمین دوره‌­ی «انتخاب بهترین کتاب سال دفاع مقدس» افزود: هم‌اکنون ما در میان جنگ با ویروس کرونا هستیم و در این شرایط هیچ نویسنده‌ای نمی‌تواند با اثرش زوایای مواجهه انسان با کرونا را روایت کند. در آینده نیز کسی می‌تواند با اثرش شرایط امروز جهان را روایت کند که با بیماری کرونا دست و پنجه نرم کرده باشد.

این داستان‌نویس بیان کرد: امروزه برخی از نویسندگان پس از تجربه ابتلا به کرونا، بهبودی پیدا کرده‌اند. آنها موظف هستند در آثارشان ابعاد و زوایای مختلف ابتلا به ویروس این بیماری را بررسی و واکاوی کنند. تجربه نشان داده است که تأثیر آثار داستانی در جامعه بیشتر از تأثیر مقالات علمی روی اقشار مختلف جوامع انسانی است.

پارسی‌نژاد ادامه داد: امروز مبتلایان به ویروس کرونا با کمبود و گرانی دارو مواجه هستند. این موضوع باید در قالب رمان‌ها روایت شوند. متولیان امور فرهنگی در شرایط فعلی باید وارد میدان شوند.

او گفت: نهاد «خانه کتاب» و مدیریت آن از آغاز ابتلای من به ویروس کرونا لحظه به لحظه جویای حالم بودند و همچنان با من در ارتباط هستند.

این پژوهشگر ادبیات از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز تقاضا کرد در شرایط فعلی بسیار جدی‌تر از گذشته از نویسندگان و اهالی قلم کشورمان حمایت کند.

تا کنون کتابهایی همچون نقد و بررسی آثار و اندیشه جمالزاده(روزگار، 1381)؛ ساختار و عناصر داستان: طرح داستان  (سوره مهر، 1378)؛ جنگی داشتیم داستانی داشتیم: تحلیل داستان­‌های دفاع مقدس (صریر، 1384)؛ هویت‌شناسی ادبیات و نحله‌­های ادبی معاصر (کانون اندیشه جوان، 1387)؛ نقد ادبیات منطبق با حقیقت (خانه کتاب، 1387)؛ خورشید می­‌ماند: داستان زندگی و اندیشه شیخ بهایی (کانون اندیشه جوان، 1388)؛ نقد آثار و اندیشه جلال_آل_احمد (خانه کتاب، 1388)؛ رویای شریف: زندگی­‌نامه داستانی (سوره مهر، 1378)؛ خورشید در آتش: زندگی‌­نامه داستانی (سوره مهر،1377)؛ یک کاروان صد منزل: زندگی­‌نامه داستانی (دفتر نشر فرهنگ اسلامی، 1377)؛ فرصتی برای شیخ: زندگی‌­نامه داستانی شیخ بهایی (دفتر نشر فرهنگ اسلامی، 1377)؛ شهید مدرس: زندگی‌­نامه داستانی (مدرسه، 1382 تا 1386)؛ دوست خدا: زندگی‌­نامه داستانی (نشر تکا، 1386)؛ داستان زندگی ابوریحان بیرونی (به نشر، 1387) و شب دنیا (کانون اندیشه جوان، 1397)، از این نویسنده به زیور طبع آراسته شده است.

 کامران پارسی‌نژاد دانش‌آموخته مقطع کارشناسی ادبیات انگلیسی و کارشناسی‌ارشد جامعه‌شناسی است. این نویسنده و پژوهشگر به عنوان عضو هیات مدیره انجمن قلم نیز فعالیت دارد. کارشناس و سرگروه بخش داستان اداره کتاب حوزه داستان وزارت ارشاد، معاونت پژوهش بنیاد ادبیات داستانی، همکاری با مجله و نشریات ادبی، دبیری و داوری جشنواره‌های مختلف ادبی هم‌چون دبیر علمی جشنواره قلم زرین، دبیر علمی جشنواره ادبی یوسف و دبیر جشنواره ادبیات داستانی هنرمندان و مسئول کارشناس ادبیات داستانی انتشارات به‌نشر در پرونده کاری او دیده می‌شود. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه