English

علی سلیمانی در قطعه هنرمندان آرام گرفت

پیکر علی سلیمانی بازیگر سینما و تلویزیون یک روز بعد از فوتش بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شد.

علی سلیمانی در قطعه هنرمندان آرام گرفت

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری موج، پیکر مرحوم علی سلیمانی بازیگر سینما و تلویزیون که بر اثر بیماری کووید 19 درگذشت، در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شد. این مراسم پس از خاک سپاری ارشا اقدسی بدلکار مشهور ایرانی که بر اثر یک حادثه حرفه ای از دنیا رفته بود، برگزار شد. اجرای هر دو این مراسم بر عهده سید جواد هاشمی بود.

در ابتدای این مراسم سید جواد هاشمی که در روزهای گذشته در بیمارستان و بر بستر علی سلیمانی حضور داشت، با چشمانی اشک آلود گفت: دختر علی همیشه می گفت که بابا دوست دارد جای خوب باشد و الان او جای خوب است. مقابل دوستانش. دوستانی که از نوجوانی اش با او بودند. اجازه بدهید تا دختر علی سلیمانی نیامده بگویم و خودم را خالی کنم چرا که با او قرار گذاشته ام که در مقابل دخترش خود دار باشم.

سید جواد هاشمی در مراسم تشییع پیکر علی سلیمانی

این هنرمند افزود: تقریبا ساعت پنج و سی دقیقه بود. مشغول تماشای آخرین نفس‌های علی سلیمانی را در اتاق آی سی یوبودم در حالی که یک پرستار تلاش می کرد که نفس علی را برگرداند اما این امکان وجود نداشت چراکه علی داشت خداحافظی می‌کرد. خدا شاهد است مطمئن بودم که علی دستش در دست مولاست چراکه بیست و پنج سال می دیدم که می‌گفت علی جان! می‌خواهم جواب سلام تو را با قلبم بدهم. و من شاهد بودم که ضربان قلبش هر لحظه کندتر می‌شد.

او که زمانی مدیریت کانون حر را بر عهده داشت و علی سلیمانی هم یکی از هنرجویانش بود، با تاکید بر علاقه آن هنرمند مرحوم به علی بن ابی طالب، در ادامه اظهار داشت: شب جمعه خوابش را دیده اند که امیر المومنین قرآن به دست علی سلیمانی داده است و ایمان دارم علی سلیمانی مهمان ویژه امیرالمومنین است. همه دوستانش در تئاتر  بچه های کوفه از علاقه علی به امیرالمومنین مطلع هستند. نام پدرش «عشق علی» بود که اسم پسرش را هم علی گذاشته بود که همین نشانگرعشق این خانواده به علی (ع) است.  

مراسم تشییع پیکر علی سلیمانی

هاشمی خاطرنشان کرد: این لحظه برای همه ما غم‌انگیز است اما برای علی اینگونه نیست زیرا بارها صبا دخترش به من گفت بابای من خیلی آرام است و همین آرامشش به من منتقل می‌شود. خواهش می‌کنم وقتی که علی را دفن می‌کنند، آرام باشید و اجازه دهید علی را که می‌برند روحش آرام باشد. چون نامش با این جسم دفن نمی شود و او نامدار است.

​در ادامه این مراسم  شعری که علی سلیمانی در فیلم «تنگه ابو قریب» به زبان ترکی اجرا کرده بود را یکی از دوستان صمیمی اش که به این مراسم آمده بود در مراسم خواند که حاضران هم با او همراهی کردند.

صبا سلیمانی در مراسم تشییع پدرش علی سلیمانی

پس از آن سبا سلیمانی فرزند دختر علی سلیمانی پشت تریبون قرار گرفت و متنی را به این شرح خواند: 

«به نام خدا

ساعت ۵ و ۲۰ دقیقه سحرگاه روز ۲۱ مردادماه ۱۴۰۰ درست در آن دم که آفتاب دمید، چشمانم باز شد و تو چشمانت را بستی؛

علی بابا، علی بابا!

باشکوه لحظه ای بود، لحظه ای که جسم زمینی ات را رها کردی تا سبک تر سفر کنی؛

من تکامل را با حافظه انگشتانم لمس کردم که لحظه ای از تو جدا نشد؛

من از تو آموختم که بخندم، که امیدوار باشم، که صبور باشم، شاد باشم و شادی را نشر دهم؛

آموختم که زندگی ادامه دارد...

کرونا، چه واژه منحوسی‌! دور تو تنیده شد، تو پروانه شدی و من پرواز تو را با چشم جان دیدم؛

عشق واژه حقیری‌ست برای احساسی که بین ما سه نفر جریان دارد؛

ما خانواده سه نفره سه ضلع مثلث هستیم، قوی ترین شکل تمام دنیا؛ و هیچ چیز آنقدر قوی نیست که این سه ضلع را متزلزل کند؛ وجود ما سه نفر از ازل تا ابد برای کنار هم بودن خلق شده؛

به قول خودت هرکس آمده تا سهمش را بدهد و برود، این دلیل آمدنت بود؛ فراموش نکن که سهمی داری و به ایمد  روزی می روی...

با اسم علی به دنیا آمد، با عشق علی زیست و با علی هم قدم شد؛

من شنیدم وقتی که گفتی به خدای کعبه رستگار شدم.

بابا علی بابا، امروز تن تو بذر است، ما در زمین می کاریم تا سبز شوی و سبز بمانی…»

سپس سبا سلیمانی از طرف مادرش از حاضران در این مراسم تشکر کرد و گفت: از تک تک ابراز همدردی ها که باعث تسلی خاطرمان شد متشکریم، شرایط جامعه سخت است و افراد با شرایط ما در جامعه کم نیستند و خیلی بی شمارند. حتما افراد زیادی هستند که مانند من جسم پدرشان را در خاک گذاشته اند.

وی افزود: علی همیشه می‌گفت امید را نشر دهید حتی اگر به ظاهر باشد، امید با همه سختی ها ادامه دارد، خوب باشید، خوب بمانید و اگر می خواهید پدرم مانند همیشه شاد باشد، از اینجا شادی و امید را به یادگار ببرید.

پایان بخش سخنان صبا علیزاده شعری از پدرش بود: پدرم همیشه شعری می‌خواند؛ «قصه می‌گوید سنگ با تن روشن آب، تو چرا منتظری به تماشا بشتاب». من از همه خواهش می کنم که اگر از پدر بدی دیدید و ذره‌ای غم در دلتان است حلالش کنید چراکه دیر یا زود در این جایگاه قرار خواهیم گرفت.

وی تاکید کرد: من از طرف بابا می خواهم که حلالم کنید، از همه‌تان عذر می‌خواهم، خیلی ممنونم که تشریف آوردید.

همسر و دختر علی سلیمانی در مراسم تشییع این هنرمند

پیکر علی سلیمانی در همان فضای قطعه هنرمندان بر دوش تنی چند از دوستانش تشییع شد و سپس در مزارش قرار گرفت. در ادامه این مراسم سیدجواد هاشمی اذکار تلقین را بر میت علی سلیمانی خواند و از حاضران خواست که او را ببخشند و با او وداع کنند. در این میان یادآور شد: علی سلیمانی نه تنها به اهل بیت عشق می ورزید و بلکه زحمت زیادی هم در راه آنها کشید.

در ادامه این مراسم نوحه ای خوانده شد و صوت کوتاهی از نوحه خوانی علی سلیمانی هم پخش شد و گروهی به سبک عزاداری اهالی جنوب و هیات های عزاداری، به نواختن سنج و دمام پرداختند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه