English

پیکر ارشا اقدسی از بوستان ولایت به سوی قطعه هنرمندان بدرقه شد

مراسم بدرقه پیکر آرشا اقدسی با حضور جمعی از بستگان و همکارانش از بوستان ولایت آغاز شد.

پیکر ارشا اقدسی از بوستان ولایت به سوی قطعه هنرمندان بدرقه شد

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج، مراسم بدرقه پیکر ارشا اقدسی بدلکار تازه در گذشته سینما و تلویزیون ایران و جهان از بوستان ولایت و لوکیشن برنامه دست فرمون آغاز شد.

مراسم وداع با ارشا اقدسی در پیست برنامه دست فرنون

در این مراسم که با حضور مادر آن مرحوم و بدلکاران گروه سیزده و تنی چند از هنرمندان از جمله سید جواد هاشمی و کامران تفتی به طور مختصر برگزار شد، مویه و هزاری خواندن مادر ارشا و بی تابی کامران تفتی در فراغ دوست و همکارش بسیار تلخ و دردناک بود.

این مراسمِ کوتاه، با تشییع و انتقال پیکر ارشا اقدسی به سمت بهشت زهرا برای انجام مقدمات تدفین به پایان رسید.

مراسم تشییع پیکر ارشا اقدسی

ارشا اقدسی بدلکار مطرح ایرانی چهارشنبه دو هفته قبل در حین انجام عملیات بدلکاری در پروژه ای متعلق به کمپانی جهانی نتفلیکس در بیروت دچار حادثه ای شد که مرگ او را در پی داشت. بر اساس وصیتنامه این هنرمند، بستگانش اعلام کرده اند که اعضایش به نیازمندان اهدا خواهد شد.

این هنرمند در کنار مزار استادش پیمان ابدی در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده خواهد شد.

پس از انتقال پیکر آرشا اقدسی به بهشت زهرا و انجام امور غسل و کفن و نماز بر میت، وی را به قطعه هنرمندان تشییع کردند تا در آنجا بخش رسمی مراسم و تدفین انجام شود.

سیدجواد هاشمی در ابتدای مراسم و پس از قرائت آیاتی از کلام الله مجید، با تاکید بر رعایت محدودیت ها و پروتکل های بهداشتی، از افرادی که فقط برای تماشا به قطعه هنرمندان آمده بودند، درخواست کرد تا فاصله را رعایت کنند. سپس از منوچهر شاهسواری دعوت به سخنرانی کرد.

شاهسواری گفت: در چنین لحظاتی برای من همیشه دشوارترین سخن حضور مادر همکار است. چون می دانیم غصه ای که او دارد، فراموش نمی شود. مادر ارشای عزیزم تسلیت می گویم و از صاحب حق و صبر برای او صبوری آرزو می کنم چون این غم تا انتهای جهان با او خواهد بود.

شاهسواری عنوان کرد: تا ساعتی دیگر باید علی سلیمانی عزیز را به خاک بسپاریم؛ سیدجواد هاشمی زحمات بسیاری کشید و در سخنانش این موضوع نیز بود که برخی از همکاران مان در بین مردم محبوبیت دارند که خدا را شاکریم و برخی از هنرمندان هم بین مردم مجبوبیت دارند هم بین دوستان و همکاران دیگر؛ ارشا اقدسی و علی سلیمانی از آن دسته هنرمندانی بودند که بین هر دو قشر محبوبیت داشتند و این به وجود نمی آمد مگر به خاطر دل صاف شان.

وی بیان کرد: ما گرفتار کرونا هستیم و ایام سختی داریم واقعا طاقت داغ عزیزی دیگر را نداریم. حرفه ما به گونه ای است که باید کار کنیم اما همچنان بین مدیران این شغل دارای اولویت نیست و برای واکسیناسیون هنرمندان به ویژه بازیگران که نمی توانند پروتکل ها را رعایت کنند، در اولویت نیستیم. هرچند همه مکاتبات طی شده اما هنوز تاثیری ندیدیم.

پس از آن، پیکر ارشا اقدسی به قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) وارد شد و مراسم به روال اما به سختی (به علت حضور افراد و مردم) انجام شد.

سیدجواد هاشمی که اجرای مراسم را نیز برعهده داشت، از مردم و افرادی که ازدحام را به وجود آوردند، درخواست کرد که رعایت فاصله و پروتکل ها را انجام دهند.

در حین خاکسپاری پیکر ارشا، مادر آن مرحوم نیز در سخنانی گفت: «به تو می اندیشم/ من به هر حال که باشم به تو می اندیشم تنها تو بدان. تقدیر پسر شجاعم را بر سر راه پیمان ابدی قرار داد و مسیر زندگی اش را تغییر داد. پسرم که ملت ایران او را پسری شجاع می خوانند، در راه آرمان بلندش جان خود را پیشکش کرد. شگفتا که جهانی او را ستایش کرد. ابراز تاسف و تاثر جهانی همراه توصیف صفاتش، مادر را غرق غرور و افتخار کرد. فریاد بی صدای او برای پذیرش این حرفه در ساختار سینمای ایران شنیده نشد و من اینک خواسته به حق او را دوباره تکرار می کنم.

ارشا معقتد بود «وقتی از من در بزرگترین پروژه های جهانی دعوت به حضور می شود، من و حرفه ام قابلیت جهانی شدن دارد.» ارشا با وجود امکان مهاجرت هرگز به ترک وطن فکر نمی کرد. در آخرین پروژه ای که در کشور لبنان همکاری کرد نیز یک رکورد تاریخی و بی سابقه به جا گذاشت و با تقدیر جان عزیزش را از دست داد که این موضوع هم بر این رکورد گواهی می دهد.

ارشا با لذت و هیجان زندگی کرد و با لذت و هیجان هم رفت. ارشایم اکنون تا بی نهایت مجال و فرصت دارد که در مقابل استاد زانو بزند و سر پرشورش آسوده بخوابد. من همیشه به وجودت افتخار خواهم کرد؛ دیدار دور نیست.»

در ادامه، سیدجواد هاشمی زمانی که قرار شد پیکر ارشا از تابوت بیرون آید، از همه درخواست کرد که فیلمبرداری نکنند و ضمن اینکه خودش نیز وقتی پیکر ارشا در خاک آرام گرفت، تلقین او را خواند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه