English

تهیه کننده برنامه خبر داد؛

"ضیافت" شبکه قرآن سیما در رمضان ۱۴۰۰ با مروری بر سیره اخلاقی و مبارزاتی علمای شیعه

شبکه قرآن و معارف سیما در ماه مبارک رمضان با ویژه برنامه افطاری "ضیافت" به بازخوانی سیره معنوی و مبارزاتی بزرگان و علمای برجسته جهان تشیع می پردازد.

"ضیافت" شبکه قرآن سیما در رمضان ۱۴۰۰ با مروری بر سیره اخلاقی و مبارزاتی علمای شیعه

به گزارش خبرگزاری موج، سیدافضل میرلوحی تهیه کننده برنامه ضیافت شبکه قرآن و معارف سیما در گفت و گو با خبرگزاری موج، اظهار داشت: یکی از وظایفی که در سالهای اخیر در ساخت این برنامه مد نظر ما بوده، معرفی و شناساندن چهره علما و بزرگان شیعه به مخاطبان بوده است.

وی افزود: ماه مبارک رمضان نیز فرصت بسیار مغتنمی است تا با تعمق در مکتب تشیع، پای درس اخلاق و سیره معنوی علمای اسلام بنشینیم و درس تبعیت از امام زمان (ع) در کنار مبارزه شجاعانه با استعمار در راه اعتلای کلمه الله را بیاموزیم.

میرلوحی خاطرنشان کرد: دست اندرکاران برنامه "ضیافت" این توفیق را داشته اند که در سری جدید این برنامه طی چهار پنج سال اخیر، حدود ۱۷۰ چهره برجسته روحانیت شیعه در داخل و خارج از ایران را به مخاطبان خود معرفی کند و بنا داریم در ماه مبارک رمضان ۱۴۰۰ نیز به معرفی ۳۰ شخصیت دینی و فقهی دیگر بپردازیم.

تهیه کننده "ضیافت" گفت: آنچه که برنامه امسال را از برنامه های گذشته متمایز میکند، توجه به سیره مبارزاتی علمای بزرگوار شیعه در بیداری مسلمانان و روشن کردن چراغ مبارزه و هدایت روحیه استکبارستیزی مسلمانان و شیعیان است.

وی یادآور شد: لازم است از نظر لطف علمای شیعه به برنامه ضیافت در این سالها کمال تشکر را داشته باشم که با تشویق و توجه خود، قوت قلبی برای گروه سازندگان این برنامه بوده اند. "ضیافت" در سال های گذشته از تفقد و عنایت حضرت آیت الله سیستانی، آیت الله جوادی آملی و آیت الله حسن زاده آملی بهره برده است.

میرلوحی بیان داشت: وِیژه برنامه "ضیافت" یک برنامه ترکیبی است که با حضور قاریان بین المللی قرآن کریم و پخش مستند زندگی علما و بزرگان مورد بحث برنامه، همراه بوده و از ۹۰ دقیقه پیش از افطار تا اذان مغرب، با اجرای علی قوامی مهمان خانه مخاطبان شبکه قرآن سیما خواهد بود.

وی با بیان اینکه این برنامه با یک روز تأخیر پخش خواهد شد، گفت: به دلیل اینکه روز چهارشنبه که روز نخست ماه مبارک رمضان است، با دیدار قاریان قرآن کریم با رهبر معظم انقلاب همزمان شده است، ضیافت از روز پنجشنبه پخش می شود که در قسمت اول به زندگی و شخصیت آیت الله ملااحمد نراقی خواهد پرداخت.

میرلوحی، آیت‌الله سید محمد کاظم طباطبایی یزدی، آیت‌الله شیخ جعفر کاشف الغطاء، شهید قاضی نورالله شوشتری، آیت‌الله میرزای شیرازی، آیت‌الله شیخ فضل‌الله نوری، امام موسی صدر، شهید محمدباقر حکیم، علامه سید عبدالحسین شرف‌الدین و آیت الله مدرس از دیگر چهره هایی خواند که در ضیافت ۱۴۰۰ مورد بررسی و معرفی قرار می گیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه