English

واکنش ایرانیان به واکسن زدن سلبریتی وطن پرست!؛

حمایت از واکسن ایرانی در قبال تزریق واکسن فایزر در آمریکا!

بعد از جنجالی که چندی قبل به خاطر اینکه هنرمندان و سلبریتی ها نیز در لیست اولین دریافت کنندگان واکسن کرونا قرار بگیرند رخ داد، انتشار فیلمی از شهاب حسینی در آمریکا و در حالیکه مشغول تزریق واکسن کروناست، خبرساز شد و باعث بروز موج جدیدی از انتقادها نسبت به واکسن زدن هنرمندان شد.

حمایت از واکسن ایرانی در قبال تزریق واکسن فایزر در آمریکا!

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، انتشار ویدئویی از حضور شهاب حسینی، در آمریکا برای تزریق واکسن کرونا در شبکه‌های اجتماعی به شدت خبرساز شده است. این فیلم که در کمتر از چند ساعت در فضای مجازی به شکل گسترده ای منتشر شده بود، آنچنان باعث خشم تعدادی از کاربران این دنیای ثانوی شد که در نهایت خود شهاب حسینی را نیز وادار به واکنش کرد. اصلی ترین انتقاد کابران فضای مجازی و برخی از رسانه ها به این اقدام این است که وی و دیگر سلبریتی‌ها وارد شده که آنها با پول‌های بادآورده و دستمزدهای نجومی که بخش عمده آن از شرکت‌های ارزش افزوده یا توسط سرمایه‌گذارانی خاص تامین شده، سفر آمریکا می‌روند و با خیال راحت واکسن‌شان را می‌زنند و بعد در ایران مقابل دوربین قرار می‌گیرند و از زمین و زمان انتقاد می‌کنند و گلایه دارند که چرا وضع مملکت اینگونه است! گروهی نیز با توجه به حمایت شهاب حسینی از واکسن کرونای ایرانی و اشاره به اظهارات قبل تر وی در مورد مسایل مذهبی، سفر وی به کشوری که در حال حاضر دشمن ایران و مذهب ماست را محکوم کرده و وی را به "ریاکاری" متهم کرده اند.   

ماسک آمریکایی

یکی  دیگر از نکات جنجال برانگیز این تصاویر درباره پوشش شهاب حسینی – که اتفاقا شهروند آمریکا نیز هست - و ماسکش و تصویر روی آن بر می گشت. در این زمینه نیز برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی ادعا کرده‌اند که تصویر روی ماسک حسینی نماد نوعی ماده مخدر گیاهی است؛ گرچه گروهی نیز معتقدند او نادانسته از این ماسک با این تصویر مشکوک و معنادار استفاده کرده است.

در این میان اما عده ای نیز به حمایت از این هنرمند ایرانی برخواسته و می گویند: فعالیت هنری در ایران نباید باعث انتقادات اینچنینی از حسینی شود. این عده می‌گویند رفتار او کاملا طبیعی بوده انجام داده و حق دارد که واکسن بزند. این دسته می‌گویند نباید در امور شخصی افراد دخالت کرد. نیما کرمی مجری تلویزیون یکی از همین حامیان شهاب حسینی است که در واکنش به واکسن زدن وی در خارج از کشور گفت: شما هم اگر می توانستید؛ حتما این کارو می‌کردید!

ابراهیم داروغه‌زاده، دبیر ادوار پیشین جشنواره فیلم فجر که از قضا پزشک عمومی نیز هست، به عنوان یکی دیگر از همین طرفداران نوشت: «همه ما می‌توانیم با ماسک و حفظ فاصله فیزیکی در محل کار حاضر شویم، اما بازیگران فیلم و سریال و تئاتر نه می‌توانند ماسک روی صورت داشته باشند و نه فاصله فیزیکی را رعایت کنند. در حالی‌که ساعت‌ها در شبانه‌روز با هنر این عزیزان سرگرم می‌شویم، اینها جانشان در خطر است.»

گرچه این اظهار نظر نیز از سوی کاربران فضای مجازی به شدت مورد اعتراض و حمله قرار گرفت. آنها در واکنش به این موضوع، به داروغه‌زاده متذکر شدند که مشاغل دیگری مانند ورزشکاران حرفه‌ای هم نمی‌توانند ماسک بزنند، ضمن اینکه صرف استفاده از ماسک خطر ابتلا به ویروس کرونا را منتفی نمی‌کند؛ بنابراین مردم عادی که مجبورند با مترو و اتوبوس تردد کنند نیز در معرض خطر هستند.

کاربر دیگری هم در همین زمینه و در واکنش به نامه یاد شده گفته بود: اکثر سلبریتی‌ها در صف اول نق‌زدن و نفرت‌پراکنی بوده‌اند و چند برابر مردم معمولی هم درآمد داشته‌اند، در حالی‌که مالیات هم نمی‌دهند، پس چرا باید بر مردم عادی مقدم باشند؟ دیگری هم نوشته بود: واکسن بزنند و با خیال راحت در فیلم‌هایی ضدمردم و سیاه‌نما بازی کنند و جایزه بگیرند!

خیلی از کاربران هم نوشته اند: حالا می فهمیم چرا شهاب حسینی در جلوی دوربین و در برنامه های مختلف ماسک نمی زند! این می تواند به معنای آن باشد که احتمالا تعدادی از مسئولان هم که ماسک نمی زنند، واکسن کرونا زده اند!

این انتقادها اما تنها محدود به جامعه کاربران فضای مجازی و مردم کوچه و بازار نبود بلکه حتی خود جامعه هنرمندان نیز با انتشار پست ها و کاریکاتورهایی نسبت به این اقدام شهاب حسینی واکنش نشان دادند. به عنوان نمونه محمدرضا میرشاه ولد در صفحه اینستاگرامش تصویری کارتونی را منتشر کرد که به سرعت در فضای مجازی منتشر شد.

5532849

هیزم جدید

اما هنوز جنجال ناشی از این خبر و واکنش های مرتبط با آن داغ بود  که منتشر شدن نامه دیگری هیزم تازه ای به آتش این ماجرا ریخت. در این نامه حسین کرمانپور، مدیر کل سازمان نظام پزشکی کشور خطاب به کیانوش جهانپور با اشاره به جهاد تولید کنندگان برنامه‌های تلوزیونی خواسته است که سهمیه‌ای ویژه در کنار کادر درمان از واکسن کرونا برای این گروه در نظر گرفته شود.

در بخشی از نامه حسین کرمانپور، مدیر کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، خطاب به کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، آمده است: «یکی از گروه‌های موثر در تامین عملی شعار در خانه بمانیم در دوران کرونا تولیدکنندگان برنامه‌های سینمایی و تلویزیونی هستند. جهاد امروز هنرمندان کشور در نگه داشتن مردم در خانه و سست کردن چرخش ویروس کرونا کمتر از کادر درمان نیست. مگر می‌توان در فیلم یا سریالی با ماسک بر صورت ایفای نقش کرد؟»

انتقاد تخصصی

اما مینو محرز؛ عضو کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا نیز چند ساعت بعد از انتشار این فیلم و در گفتگویی نسبت به آن واکنش نشان داد و گفت: این کار به نظرم کاملا اشتباه است. بارها شاهد بوده ایم که فردی به کشورهای اطراف مسافرت کرده تا واکسن فایزر را بزند. در حالیکه همین سفر خودش بسیار خطرناک است.

وی افزود: به هر حال من اگر امکانش را هم داشته باشم باز هم واکسن فایزر یا واکسن روسی را نمی زنم و منتظر واکسن ایرانی می مانم.

تقصیر من نبود!

با بالاگرفتن لحظه به لحظه حواشی این موضوع بالاخره شهاب حسینی نیز وادار به واکنش شد. وی در گفتگویی با رسانه ها در مورد دلیل واکسن زدن در آمریکا گفت: هیچ نیت قبلی و برنامه ریزی مشخصی برای زدن واکسن نبود و نداشتم. به اصرار یکی از دوستان که برای آغاز یک کار سینمایی همراهی‌ام می‌کرد، در صف واکسن مازاد ایستادیم تا  شانس خود را امتحان کنیم. در آمریکا برای مراکز سالمندان و سایر مراکز در اولویت، همیشه چیزی حدود بیست درصد واکسن اضافه در نظر گرفته می‌شود تا در صورت شکستگی یا اتفاقات غیرمترقبه، مشکلی برای جامعه هدف بوجود نیاید. پس از اتمام کار، مازاد را بین مردم عادی توزیع و تزریق می کنند. کل ماجرا همین بود. اتفافی که برای هر کسی می تواند بیفتد.

وی همچنین در مورد ماسکی که برصورت دارد و طرح آن نیز گفت: از ماشین که پیاده شدم دیدم ماسک ندارم. تنها ماسک داخل ماشین این ماسک بود که قبل‌تر ها، دوستم به من هدیه داده بود. بین زدن و نزدن آن تردید نکردم.

با این حال وی باز هم تلاش می کند تا در این گفتگو با همان لحن همیشگی اش خودش را عاشق مردم و کشورش نشان دهد! حسینی در این باره گفت: آرزوی قلبی‌ ام این است که شرایط واکسیناسیون با بهترین واکسن موجود برای هموطنانش در ایران بوجود بیاید و مردم بیش از این دچار خسارت و مصیبت نشوند. مخصوصا حالا که وعده داده شده در چند ماهه آینده شرایط واکسیناسیون عمومی در کشور بوجود بیاید و امیدوارم این وعده تحقق یابد.

گفتنی است که شهاب حسینی که این روزها با برنامه «هم رفیق» در شبکه خانگی ایران حواشی بسیاری را موجب شده، همزمان مشغول ساخت فیلم «Final Act» با بازیگری سه بازیگر ایرانی انگلیس زبان و سه بازیگر آمریکایی و دو کودک ایرانی و آمریکایی بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ...

    زیادی شرو ور تیتر میکنین شهاب حسینی اصلا راجع به واکسن هیچ حرفی نزد نوش جونش خوب کرده زده میخواسته ببینه فضولاش کین:)سرتون تو زندگی خودتون باشه لطفا آدم برای جونش نباید از مردم کشورش اجازه بگیره اینو بفهمین^^

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه