English

اکبر بهنام جو:

کسبه و بازاریان اردبیلی کرونا را جدی بگیرند

استاندار اردبیل گفت: کسبه و بازاریان وضعیت حاکم کرونایی و ورود ویروس از نوع انگلیسی را در استان جدی بگیرند.

کسبه و بازاریان اردبیلی کرونا را جدی بگیرند

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، اکبر بهنام جو ، استاندار اردبیل در جلسه روسای اتحادیه های اصناف و بازاریان که به منظور مقابله با کرونا برگزار شد، گفت: علیرغم رعایت تمام اصول و شیوه نامه های بهداشتی در کشور ویروس انگلیسی در برخی استان ها جوانان و کودکان را به کام مرگ برده است.

وی افزود: باید همه ما در استان اردبیل مواظب ابن ویروس جهش و خطرناک باشیم و ضمن توجه به هشدارهای دانشگاه علوم پزشکی، حتمن از ماسک استفاده کرده و فاصله ۲متری را نیز رعایت کنیم. 

استاندار اردبیل گفت: ویروس کووید ۱۹ بیشتر افراد دارای بیماری زمینه ای را دچار آسیب جدی می کند در حالی که گستره شیوع ویروس جدید ۳ برابر ویروس کووید ۱۹ اعلام شده و میزان مرگ و تلفات ناشی از این ویروس گسترده است.

بهنام جو از روسای اتحادیه ها خواست بر ورودی پاساژها و بازار دستورالعمل های بهداشتی بصورت بنر نصب کنند و در ورودی این مراکز خرید، افرادی را جهت راهنمایی، مشاوره و کنترل قرار دهند تا نسبت به کاهش تراکم جمعیتی در این مراکز کاسته شود.

وی با تاکید بر اینکه همه باید در این مسیر همکاری کنند افزود: این ویروس ناشناخته با کسی شوخی ندارد و اصناف باید به خاطر حفظ جان خود و خانواده خود افرادی که ماسک ندارند و شیوه نامه بهداشتی را رعایت نمی کنند هشدارهای لازم را بدهند و همه باید به قوانین تمکین کنند تا شاهد پیک چهارم کرونا و افزایش مبتلایان در آستانه عید نوروز نباشیم.

رئیس شورای اداری استان اردبیل ادامه داد: اصناف و بازاریان در آستانه عید نوروز باید بیشتر از سایر اقشار این وضعیت را مدیریت کنند و طبق مصوبات گذشته کمیته اطلاع رسانی نیز با نصب بنر و پخش آخرین دستورالعمل ها در صدا و سیما و سایر شبکه های اجتماعی به کسانی که اصول بهداشتی را رعایت نمی کنند گوشزد کنند.

بهنام جو با بیان اینکه تا زمان تزریق واکسن کرونا باید طبق اصول و دستورالعمل سازمان بهداشت جهانی عمل کنیم افزود: با وضعیت حاکم در صورت تزریق واکسن نیز این ویروس همچنان تداوم دارد و تا یکسال دیگر هم باید به این وضعیت عادت داشته باشیم و تنها راه مقابله رعایت دستورالعمل های بهداشتی اعمال شده از سوی ستاد ملی کرونا و سازمان بهداشت جهانی است.

وی تصریح کرد: استان اردبیل در رابطه با پیشگیری و مدیریت کرونا جزء استان های موفق بوده و نزدیک ۳۰ هزار نفر در پیشگیری و مقابله با این ویروس در سطح استان درگیر هستند در این رابطه باید کادر درمان و تیم های پزشکی در استان را کمک و حمایت کنیم.

استاندار اردبیل گفت: شهر و جامعه بدون فعالیت اقتصادی و بازار داد و ستد یک جامعه بی روح و مرده است بنابرین نباید با ندانم کاری و بی توجهی شهر ما به سمت بی تحرکی حرکت کند.

بهنام جو اظهار کرد: بازار به مثابه نبض تپنده یک شهر و جامعه عمل می کند که در صورت اختلال در این نبض، به فراخور آن سایر اعضای مجموعه نیز دچار اختلال خواهد شد.

وی با بیان اینکه درست یک سال از ورود این ویروس به کشورمان گذشته است افزود: در این یک سال اصناف و مردم آسیب زیاد مالی و جانی را متحمل شده اند اما با همدلی و همکاری اعلیرغم تنگنای اقتصادی مقاومت کرده اند باید در ادامه مسیر نیز این همکاری و همدلی تداوم داشته باشد.

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه استفاده از شبکه شاد و ظرفیت آموزش و پرورش برای اطلاع رسانی مورد توجه قرار دارد افزود: در سطح استان نزدیک ۲۱۰ هزار دانش آموز از شبکه شاد بهره مند می شوند و در صورت احتساب خانواده این تعداد حدود ۶۰۰هزار نفر اطلاعیه های این برنامه را دریافت می کنند وجود دارد که می توان از آخرین اطلاعیه ها و پروتکل های بهداشتی مردم را مطلع کرد.

بهنام جو تاکید کرد: تبلیغات محیطی توسط کمیته اطلاع رسانی و شهرداری های شهرستان ها بصورت مستمر برای آگاهی بخشی به مردم انجام شود و بیشتر روی فرهنگ سازی و اموزه های فرهنگی متمرکز شوند.

وی با اشاره به اینکه علاوه براین جلسات، ده ها جلسه در رابطه با پیشگیری از ویروس کرونا برگزار شده افزود: در قرارگاه طرح شهید سلیمانی تمام جوانب این مسایل با حضور کارشناسان بررسی و نسبت به اقدام عالمانه و پیشگیری و مقابله با این ویروس تصمیم گیری می شود.

رئیس قرارگاه طرح شهید سردار سلیمانی ادامه داد: بنا بر این طرح خانه به خانه غربالگری توسط بسیجیان در شهرها و روستاها انجام شده و در بیشتر مناطق به اتمام رسیده است و افرادی که در خانه ها قرنطینه هستند علاوه بر مشاوره و خدمات رسانی بسته های معیشتی نیز به خانواده ها تحویل داده می شود.

بهنام جو با بیان اینکه تعداد بستری ها در بیمارستان ها ۱۶۴نفر هستند گفت: این تعداد بسیاری ها حدود سه هفته است ثابت بوده و از تعداد آنها کاسته نمی شود پس نباید بین مردم ویروس کرونا عادی انگاری شود و نسبت به تداوم این ویروس بی توجه باشیم.

وی ادامه داد: گرچه افرادی که تست آزمایش آنها مثبت بوده و در خانه های خود قرنطینه شده اند اما تیم پزشکی و بسیجیان قرارگاه شهید سلیمانی تا اخرین لحظه این افراد را رصد کرده و نسبت به تغییر وضعیت آنها حساس هستند.

استاندار اردبیل در پایان از عموم مردم. اصناف و بازاریان، کسبه، کارمندان، فرهنگیان و دانش آموزان خواست  فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، فراموشی دور همی ها را جدی بگیرند و رعایت شیوه نامه بهداشتی را تنها راه مقابله با ویروس جهش یافته کرونا دانست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه