English

عادل تبریزی بعد از نمایش فیلم عنوان کرد:

تمام هدفم این بود که یک خانواده بتواند این فیلم را راحت ببیند

کارگردان فیلم گیج‌گاه از تاکیدش بر ساخت فیلمی خانوادگی با راهکارهای امروزی و اصرارش برای حضور جمشید هاشم پور در اولین اثر بلند سینماییش سخن گفت.

تمام هدفم این بود که یک خانواده بتواند این فیلم را راحت ببیند

به گزارش خبرنگار سینمایی موج، عادل تبریزی کارگردان فیلم سینمایی گیج گاه پس از نمایش فیلمش در جشنواره فیلم فجر گفت: از اینکه فرصتی فراهم شد تا فیلمم دیده شود و هم نسلانم فیلم را ببینند خوشحالم. مهم این است که فیلم دیده شود و نگاه مثبت و منفی به فیلم به من انرژی می دهد.

وی بیان کرد: من عاشق سینما بودم و هستم. من تهران را نمی‌شناختم بلکه فقط مادرم و کیف پول مادرم را می‌شناختم که برایم پول کنار می‌گذاشت تا به سینما بروم و فیلم ببینم. تهران را هم نمی‌شناختم و اینجا را از طریق فیلم‌ها شناختم. با دیدن فیلم و از طریق جامعه‌شناسی سینمایی شهری، به شناخت از تهران رسیدم.

تبریزی با بیان اینکه موسیقی گیجگاه تار و پود وجودی اش است، اظهار کرد: به نظر من تمام ملودی‌ها از بین رفته است؛ حمید غلامعلی۲۰ سال بود که ترانه‌ای نخوانده بود و من و ارسلان وقتی فیلمنامه را می‌نوشتیم، موسیقی غلامعلی را پخش می‌کردیم و می‌نوشتیم چون معتقدم موسیقی غلامعلی زندگی است.

وی درباره حضور جمشید هاشم‌پور در این فیلم گفت: اگر جمشید هاشم پور در فیلم بازی نمی کرد اصلا فیلم را نمی ساختم و به ارسلان گفتم که اگر نشود از آقای هاشم پور استفاده کنیم، فیلمنامه را نگه می‌داریم. اتفاقا زمانی که فیلمنامه را برای جمشید هاشم پور فرستادم او نیز خوشش آمد و قبول کرد بازی کند.

تبریزی در مورد ایده اولیه گیج گاه نیز توضیح داد: ایده اولیه گیج گاه سر فیلم هفت ماهگی به ذهنم آمد و آن را با حامد بهداد مطرح کردم که اتفاقا حامد بهداد هم گفت اگر فیلمنامه را بنویسم او در فیلم اولم بازی می‌کند. حامد بهداد و جمشید هاشم‌پور سند معنوی گیجگاه هستند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره جذب مخاطب و گیشه فیلم گفت: هدف گیج گاه بر این بود که فیلمی سالم و با راهکارهای انسانی باشد. تمام هدفم این بود که یک خانواده بتواند این فیلم را راحت ببیند و نوستالژیک بودن فیلم در لایه‌های چهارم و پنجم قرار می‌گیرد. امیدوار بودم و هستم که فیلمم کارکرد انسانی و درست برای جامعه امروز داشته باشد و تلاشم را کردم و امیدوارم پاسخ داده باشد.

نادر سلیمانی بازیگر این فیلم با انتقاد از ممیزی فیلم‌ها درباره ایفای نقش کوتاه در گیج گاه گفت: برای من کوتاهی و بلندی نقش مهم نیست اما آرزویم این است که وقتی کارگردانی که فریم به فریم فیلمش را می‌سازد، بتواند فیلمش را درست ارائه کند و چیزی از آنها کسر نشود.

حامد بهداد نیز در پاسخ به سوالی درباره ایفای نقش در آثار قبلی و آینده کاری‌اش گفت: قضاوتی درباره آینده بازیگری خودم ندارم اما هیچ چیزی به اندازه این مهم نیست که حال مردم خوب باشد؛ با هم باشیم و مهر بورزیم و خشم و مرارت‌های روحی کم شود. سینما برایم مهم است و امیدوارم همه ما در کنار یکدیگر رشد کنیم و زندگی.

تبریزی درباره جایزه سیمرغ و اینکه حدس می‌زند کدام بخش در گیج گاه سیمرغ می گیرد، گفت: حسم این است که بازیگری گیج‌گاه برای دریافت سیمرغ کاندید می شود.

کارگردان گیج گاه در مورد نقش پررنگ ادبیات فارسی برای کاراکتر اصلی فیلمش گفت: حسن خشنود، انسانی هست که در جامعه کم می‌بینیم و سعی می‌کند تاثیرگذار باشد و ترس را از دل بچه‌ها بیرون بکشد. آدمی است که تلنگری برای حال امروز ماست. او آدم مدرنی برای جامعه خودش است و طبعا این آدم نمی‌توانست معلم ریاضی یا جغرافیا باشد چون جزییات زندگی‌اش همسو با ادبیات است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه