English

رویکرد و برنامه های شبکه رادیویی ورزش در سال ۹۹

غلامرضا میرحسینی رویکرد و برنامه های شبکه رادیویی ورزش در سال ۹۹ را تشریح کرد.

رویکرد و برنامه های شبکه رادیویی ورزش در سال ۹۹

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رادیو ورزش ، غلامرضا میرحسینی، مدیر رادیو ورزش، درباره رویکردهای شبکه در سال ۹۹ اظهار داشت: کار رادیو ورزش در مقایسه با رادیوهای عام‌تر، دشوارتر و پیچیده‌تر و به عبارتی می تواند مهم تر باشد چراکه ما بیشتر با دو طیف مخاطب سروکار داریم؛ مخاطب عامی که بر اساس نیازها و توقعاتی که از رادیو دارند باید به آنها توجه شود و مخاطب خاصی که مسئولان ورزش، فدراسیون‌ها و ورزشکاران هستند که طبیعتا مباحث و نوع برنامه‌هایی را که این افراد انتظار دارند، تخصصی‌تر و کارشناسی‌تر است به همین دلیل با توجه به این دسته بندی مخاطب کار رادیو ورزش را سخت‌تر می‌کند.

وی، در خصوص تغییرات جدول پخش برنامه‌های این شبکه رادیویی با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مسابقات و رویدادهای ورزشی گفت: در هنگام شیوع ویروس کرونا تا به الان به دلیل توقف مسابقات و رویدادهای ورزشی بخش گزارش‌های ورزشی را که مخاطبان زیادی داشت از دست دادیم اما با تغییر رویکرد برنامه‌ها به سمت برنامه‌های تفریح و سرگرمی مانند «نیمکت»، «عصرانه» و… تلاش کردیم ضمن آرامش و روحیه بخشی، شادابی و نشاط مخاطب را که از رادیو ورزش انتظار دارد، حفظ کنیم و ترویج دهیم.

مدیر رادیو ورزش ، ادامه داد: تاکنون بازخوردهای خوبی از پخش این برنامه‌ها به ویژه در ایام نوروز که چند ویژه برنامه نیز داشتیم، گرفتیم و توانستیم با تغییراتی در جدول پخش و برخی از برنامه‌های شبکه، خلا به وجود آمده را پر کنیم. همچنین برنامه‌ای با نام «بازی‌های ماندگار» را به صورت ثابت و هر شب در جدول پخش گنجاندیم و بازی‌های مطرح و خاطره انگیز فوتبال و همچنین بسکتبال و والیبال را پخش کردیم. در حال حاضر نیز بازی‌های بوندسلیگا را پوشش می‌دهیم و منتظریم تا مسابقات داخلی و خارجی از سرگرفته شود تا آن‌ها را نیز بتوانیم برای مخاطبان گزارش کنیم.

میرحسینی ادامه داد: ما در سال ۹۸ با توجه به امکاناتی که در اختیار داشتیم، تلاش کردیم با ایجاد تغییراتی در ساختار، ترکیب و جدول پخش برنامه‌ها تا حدودی رضایت نسبی مخاطب را جذب کنیم و خدا را شاکرم که این اتفاق افتاد و با رشد مطلوبی از مخاطبان روبه‌رو بودیم. در سال ۹۹ علاوه بر تلاش برای حفظ این مخاطب سعی می‌کنیم این حرکت رو به رشد را حفظ کنیم و ادامه دهیم. در سال ۹۹ ارتقای کیفی برنامه‌ها مدنظر است که طبیعتا برای رسیدن به این هدف باید از منظر محتوا و ساختار به موضوعات بیشتری توجه کنیم و هم نیروی انسانی و کارشناسی را به لحاظ کسب مهارت و آموزش‌های لازم ارتقا دهیم تا بتوانیم بهتر از گذشته نیاز مخاطبان را برآورده کنیم که اگر این اتفاق بیفتد شاهد برنامه‌های موثرتر و جریان‌سازتر خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: در کنار عوامل ذکر شده باید جذابیت برنامه‌ها را به لحاظ ریتم و ساختار مدنظر داشته باشیم. همچنین توجه ویژه به جوانان و بانوان در دستور کار ما قرار دارد. در سال ۹۸ با همین نگاه روی برخی از رشته‌های ورزشی تمرکز کردیم و تا زمانی که مسابقه‌ها برقرار بود به صورت زنده مسابقه‌های ورزشی بانوان از جمله فوتسال، فوتبال، والیبال، هندبال و بسکتبال را به صورت زنده گزارش می‌کردیم و به دلیل آنکه خود فدراسیون‌ها نیز متقاضی انجام این کار بودند در دستور کار و جدول پخش قرار داده بودیم. در این راستا برنامه‌های ویژه بانوان مانند «بانوی قهرمان» و مسابقه تلفنی «بانوگ» را راه‌اندازی و تلاش کردیم به خانم‌ها به عنوان بخش اصلی مخاطبان متفاوت‌تر از گذشته توجه کنیم. در سال ۹۹ نیز این توجه ادامه خواهد داشت و در کنار آن به مسایل جوانان نیز می‌پردازیم.

مدیر رادیو ورزش با اشاره به اینکه رویکرد این شبکه رادیویی شفاف سازی است، اظهار کرد: رویکرد رادیو ورزش به عنوان یک رادیو تخصصی این است که ضمن انتخاب درست موضوعات در شرایط عملیاتی، کاربردی و مبتلابه جامعه ورزشی مانند یک نورافکن در حد بضاعت خود شفاف‌سازی کند و مطالبه گر باشد. همچنین در جایگاه مدعی‌العموم از سوی مخاطبان در حوزه‌های مختلف ورزشی تلاش می‌کنیم به عنوان یک مطالبه‌گر درست عمل کنیم و در کنار آن نقد منصفانه، مستدل و کارشناسی موضوعات را نیز داشته باشیم.

میرحسینی درباره تغییرات ایجاد شده این شبکه رادیویی در سال جدید تشریح کرد: در این راستا تغییراتی که در برنامه‌های سال ۹۹ ایجاد کرده‌ایم اضافه شدن یک برنامه با نام «زنگ ملی ورزش» است که ۶ تا ۷ صبح روی آنتن می‌رود. این برنامه جزو برنامه‌های موفق رادیو ورزش با هدف توسعه ورزش‌های همگانی است اما در شرایط موجود با توجه به بحران کرونا جذب مخاطب به صورت محیطی و ورزش کردن در فضای بیرونی امکان‌پذیر نیست پس ما برنامه را با توجه به ضرورت ورزش و ورزش‌های خانگی با محوریت بانوان طراحی کردیم که ریتمی تند دارد و دارای فضایی شاد و با نشاط صبحگاهی است و با استقبال نسبی مخاطب نیز روبه‌رو شده است. «نیمکت» که ساعت ۱۱ تا ۱۲ هر روز روی آنتن می‌رود دیگر برنامه جدید رادیو ورزش است که به استان‌ها و امکانات و زیرساخت‌های آن‌ها با رویکرد تفریحی و سرگرمی توجه دارد و تاکنون نیز موفق عمل کرده است.

وی افزود: همچنین برای مسابقه «۹ با ۲» طراحی جدیدی انجام داده‌ایم که مخاطبان از آن استقبال کرده‌اند. در کنار این برنامه‌ها، برنامه‌های جاری شبکه با همان سه رویکرد ارتقای کیفی، جذابیت و توجه بیشتر به حوزه جوانان و بانوان تغییراتی را ایجاد کرده‌ایم و در تابستان نیز تغییرات بیشتری را شاهد خواهیم بود. همچنین «صبح و ورزش» با ساعت پخش ۷ تا ۸:۳۰، «گلخانه» با ساعت پخش ۱۰ تا ۱۱، «ورزش و جامعه» با ساعت پخش ۱۲ تا ۱۳ هر روز به جز جمعه‌ها، برنامه محبوب «از فوتبال چه خبر» با ساعت پخش ۱۶ تا ۱۷، «عصرانه» با ساعت پخش ۱۷ تا ۱۸:۳۰ و «همیشه با ورزش» با ساعت پخش ۱۸:۳۰ تا ۲۰:۳۰ به غیر از پنجشنبه و جمعه‌ها عناوین برنامه‌های هستند که تلاش می‌کنیم با فضای مفرح‌تر و ارتقای کیفی در سال ۹۹ نیز پخش کنیم تا مخاطب را راضی‌تر نگه داریم.

مدیر رادیو ورزش افزود: پس از شروع مسابقه‌ها و رویدادهای ورزشی نیز طبق معمول گزارش‌های ورزشی را خواهیم داشت. همچنین امیدوارم بتوانیم در صورت برگزاری مسابقات، ورزش دو و میدانی و شنای بانوان را در دستور کار پخش قرار دهیم تا بتوانیم به ورزش بانوان به صورت ویژه‌تری خدمت کنیم. همچنین در این مسیر قطعا نظرات کارشناسان و منتقدان که رادیو ورزش را می شنوند به ما در راستای ارتقای کیفی برنامه‌ها کمک می‌کند.

میرحسینی در خصوص استفاده از نیروهای متخصص در حوزه‌های تهیه‌کنندگی، گویندگی، گزارشگری، کارشناسی و حوزه‌های دیگر، اظهار داشت: آنچه در رادیو ورزش به مدد و لطف همه همکاران من اتفاق افتاده احساس تعلق و انگیزه بالا در رادیو ورزش است. ما حتما روی جذب نیروهای جوان برای جانشین پروری کار می‌کنیم کما اینکه در حوزه گزارشگری به هوتن خداپرست میدان دادیم که در حال حاضر جزو گزارشگر‌های ثابت و خوب ما است. فرنوش جعفری از گزارشگران شهرستان بود که اجازه دادیم اکثر مسابقات فوتبال و فوتسال بانوان را در برخی از شهرستان‌ها گزارش کنند.

وی در پایان عنوان کرد: همچنین خشایار قره گزلو را برای مسابقات بسکتبال به عنوان گوینده اضافه کردیم. ما به تدریج گوینده‌های تخصصی را به شبکه رادیویی ورزش اضافه و آن‌ها را حمایت می‌کنیم تا همه رشته‌ها بتوانند گوینده و کارشناس مخصوص خود را داشته باشد. این نگاه جذب نیروهای جوان قطعا در شبکه وجود دارد اما این کار به دلیل شناسایی، جذب و آموزش زمان‌بر و هزینه‌بر است. در حقیقت در دو سال گذشته ۶ نیرو جوان به عنوان همکار جدید جذب کرده‌ایم که این کار ادامه خواهد داشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی