English

در نشست خبری سینما شهرقصه عنوان شد:

سینما شهر قصه از احترام و عشق به سینما می‌گوید

نشست خبری فیلم سینمایی سینما شهرقصه با حضور کارگردانان، بازیگران و عوامل فیلم در پردیس ملت برگزار شد.

سینما شهر قصه از احترام و عشق به سینما می‌گوید

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج، نشست خبری فیلم سینماشهرقصه با حضور کیوان علیمحمدی و علی اکبر حیدری نویسنده و کارگردان، کیوان علیمحمدی تهیه‌کننده، حامد کمیلی، آناهیتا درگاهی و علی اوجی بازیگران، مرتضی پورصمدی مدیر فیلمبرداری، سیاووش پورخلیلی تدوینگر، میثن ریاحی صداگذار، نوید محمودزاده طراح لباس، آیدین ظریف طراح صحنه و با اجرای فرزاد حسنی ۲۱ بهمن ماه در سانس سوم در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

علی فرهمند منتقد حاضر در جلسه گفت: سینما شهر قصه، یاداور سینما پارادیزو است و با فیلمی طرفیم که برخلاف سینما پارادیزو بر مبنای پست مدرن است. در فیلم هجوی‌هایی مطرح می شود که به قسم است؛ این نوع هجوی ها منطقی به دل سینما پیدا می کند و فیلم این مسیر را تا پایان طی می کند.

کیوان علیمحمدی نویسنده، کارگردان و تهیه کننده فیلم درباره ساختن فیلم به همراه یک نفر دیگر گفت: من هنوز جسارت این را پیدا نکردم که با دو کارگردان فیلم بسازم. فیلمسازی خیلی ترسناک است و من اصلا در این قضیه شجاع نیستم. در اینده ای نزدیک من و علی و امید فیلم جدیدمان را می سازیم.

آیدین ظریف طراح صحنه درباره کار گفت: هر فیلم برای خودش تجربه ای منحصربفرد است و این کار به دلیل سختگیری کیوان برای همه ما سخت بود. 

شیده محمودزاده طراح لباس نیز گفت: تحقیقاتی برای طراحی لباس آن زمان داشتم و با توجه به دانسته هایم از ان دوره، کارم را انجام دادم. بازسازی روزهای انقلاب در فیلم سخت بود چراکه نه تلفیق بود نه تصاویر آرشیوی.

حیدری درباره دغدغه موجود در این فیلم اظهار کرد: عشقی به سینما که در دل داریم و طیف دوستان مان، فیلمی ساختیم که فیلم همه ماست و قصه همه ماست که از سینما خاطره دارند.

علیمحمدی درباره اکران فیلم بیان کرد: واقعا امیدوارم که فیلمم در اکران موفق باشد. زمان پروانه ساخت، آقای داروغه زاده مدیر نظارت و ارزشیابی ارشاد بود و با وی وارد جلسه شدیم و فکر می کردم جلوی کار گرفته می شود اما اینطور نشد و امیدوارم این پختگی در همه ما به وجود آید که گذشته سینما فراموش نشود. فیلم ما از احترام و عشق به سینما می‌گوید.

حامد کمیلی درباره ایفای نقش در دو کمدی در جشنواره فیلم فجر گفت: این فیلم را دو سال پیش کار کردیم. می‌ترسیدم چون این فیلم یا خوب بود یا بد و نمی تواتست متوسط باشد. علاقه ام به کمدی به تئاتر بر می‌گردد که همیشه به دنبال تجربه فضاهای جدید هستم و اصولا سعی کردم فیلمنامه های کمدی خوب را از دست ندهم. همیشه سعی می کنم تعادلی بین انتخاب هایم ایجاد کنم.

مرتضی پورصمدی مدیر فیلمبرداری درباره کار گفت: مرسوم است که ما صحبتهایمان را در فیلم می کنیم چون خیلی سخنور جذابی نیستیم. اما در هر حال، این فیلم محصول جنون خوش‌خیم تیمی است که ۲۰ سال با یکدیگر کار می‌کنند.

حیدری نویسنده و کارگردان درباره رسیدن به ایده و فیلمنامه کار توضیح داد: من و امید و کیوان از ارغوان با هم کار کردیم و داستان ارغوان از یکی از قصه های من ساخته شد بنابراین ما از مضمون به قصه نمی رسیم در صورتی که از قصه به مضمون می رسیم. 

فیلم‌هایی که لحن قالب ندارند و ساختار بی‌ساختاری دارند فیلم‌فارسی هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه