English

نشست خبری فیلم آن شب بدون حضور شهاب حسینی برگزار شد

نشست خبری فیلم آن شب با حضور کارگردان و تهیه کننده و بدون حضور شهاب حسینی در پردیس ملت برگزار شد.

نشست خبری فیلم آن شب بدون حضور شهاب حسینی برگزار شد

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج، نشست خبری  فیلم سینمایی آن شب باحضور کوروش آهاری کارگردان، محمد درمنش تهیه‌کننده، میلاد جرموز نویسنده، صبا واحدی جانشین طراح صحنه، شهاب شهرزاد منتقد جلسه و محمدرصا مقدسیان مجری در اولین سانس از روز چهارم جشنواره فیلم فجر در سینمای رسانه برگزار شد. از نکات جالب این نشست این بود که کارگردان  این فیلم ساکن آمریکا است و در این جلسه حاضر شده بود. 

آهاری درباره تفاوت ساخت فیلم در آمریکا و ایران گفت: متاسفانه درباره ساخت فیلم در ایران کم می‌‌دانم اما در آمریکا تولید و ساخت فیلم سخت است البته با مواردی چون پروانه ساخت روبرو نیستیم ولی قوانینی وجود دارد که سختی‌هایی را برای فیلمساز ایجاد می‌کند. برای مثال استفاده از نوزاد و کودک برای فیلمسازی محدودیت زمانی دارد و ما تنها می‌توانستیم از نوزاد فیلم‌مان دو ساعت در روز استفاده کنیم و حتی پسر شهاب حسینی تنها اجازه ۴ ساعت حضور در صحنه را داشت.

وی افزود: بنابراین محدودیت‌هایی در ساخت فیلم در امریکا وجود دارد که کار را سخت می‌کند. ما فیلم را در ۲۱ روز فیلمبرداری کردیم.

شهاب شهرزاد منتقد جلسه درباره فیلم گفت: با فیلم آن شب با تجربه جدیدی را در سینمای ایران مواجه شدیم. گمشدگی ژانر در سینمای ایران را خیلی زمان است که پیگیری می‌کنم و این فیلم می‌تواند در این مسیر قدم بردارد. البته ممکن است همه سلیقه‌ها از ان خوششان نیاید. در مواردی نزدیک به سایکودرام می‌شود و به لحاظ هویتی به شخصیت‌های ایرانی نزدیک است. در فیلم هیچ صحنه‌ای نمی‌بینید که جلوه‌فروشی باشد که در برخی فیلم‌های کمدی ایران وجود دارد چون این فیلم دغدغه دیگری دارد و ژانر برایش مهم است و شاید اولین فیلمی باشد که 

با المان‌های مشابه شاینینگ در آن مواجه بودیم اما برای معرفی شخصیت‌ها دورهمی داریم که تطبیق درستی با روایتی که بعدا اتفاق می‌افتد، رخ نمی‌دهد. در اینجا دغدغه‌های معناگرایانه کارگردان مشهود است و باید ببینیم برای مخاطبان رازگشایی داستان، اهمیتی در ذهن‌شان ایجاد می‌کند.

محمد درمنش درباره تعدد تهیه‌کنندگان و تعریفش از تولید مشترک سینمایی گفت: اگر در این گونه فرصت و امکان وجود داشته باشد که با تیمی گسترده‌تر کار کنیم من فکر می‌کنم باید انجامش دهیم و کار به پختگی و توانایی بیشتری نیاز دارد. این دوستان دوست دارند در فضای ایران فیلم بسازند اما با فاصله‌ای که با ما دارند از یکسری مناسبات ما بیگانه هستند. نهایتا به ترکیب دو تهیه‌کننده و من رسیدیم و این اتفاق فکر می‌کنم نتیجه داده است. تعاملی که من با کوروش آهاری داشتم اینطور نبود که چیزی بخواهم که فکر کند تحمیل شود و فکر می‌کنم توافقی که حاصل شد نتیجه خوبی داشته است.

وی درباره تولید این فیلم در آمریکا توضیح داد: هر فیلمی می‌تواند در گونه دیگر و لوکیشن دیگری تولید شود اما یک استراتژی دنبال این قصه بوده که بچه‌های خوب ایرانی با استعداد که در آمریکا حضور دارند، بتوانند محور اصلی باشند. برند این کار از بچه‌هایی است که دل‌شان برای این مملکت می‌تپد.

آهاری نیز درباره تولید این فیلم در آمریکا گفت: این داستان جا و مکان خاصی ندارد حتی داستان برای ایران نوشته شد ولی بعد به دلایلی تصمیم گرفتیم در آمریکا کار کنیم که یکی از دلایل را آقای درمنش ذکر کرد. در سینمای آمریکا به هنرمندان ایرانی بها داده نمی‌شود و از این فرصت استفاده کردیم که از این هنرمندان استفاده کنیم بنابراین از این فرصت استفاده کردیم تا هنرمندان ایرانی را پررنگ کنیم. 

درمنش درباره نبود شهاب حسینی در نشست خبری گفت: به چند دلیل سهاب حسینی نتوانست به جشنواره برسد که یکی از آنها فیلبمرداری خارج کشور دارد، دیگر اینکه هماهنگ کردن حضور خانواده‌اش در ایران با مشکل مواجه شد وگرنه پروازش با کوروش آهاری یکی بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه