English

نشست خبری ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر با حضور سیدعلی احمدی برگزار شد

نشست خبری ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر که از 9 تا 14 مردادماه برگزار می‌شود، با حضور سیدعلی احمدی دبیر جشنواره و اهالی رسانه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

نشست خبری ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر با حضور سیدعلی احمدی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج، سیدعلی احمدی در نشست خبری ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم «شهر» با اشاره به اینکه تاکنون زمان برگزاری این جشنواره متغیر بوده است، گفت: ما تلاش کردیم تا زمان برگزاری این جشنواره را ثابت کنیم و بهترین زمان برای برگزاری آن اردیبهشت‌ ماه است و امیدواریم بتوانیم این جشنواره را در تقویم جشنواره‌های ایرانی قرار دهیم.

نشست خبری ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر که از 9 تا 14 مردادماه برگزار می‌شود، با حضور سیدعلی احمدی دبیر جشنواره و اهالی رسانه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

وی با بیان اینکه این دوره از جشنواره با گروهی محدود ولی کاربلد کارش را آغاز کرده است، گفت: نکته قابل توجه در این جشنواره هزینه آن بود و علیرغم آنکه موسسه تصویرشهر زیرمجموعه شهرداری است اما هزینه جشنواره را از فروش بلیت در گیشه سینما تهیه می‌کند و به جز یک مورد که برای ساخت فیلم از بودجه‌های در اختیار شهردار تهران کمک گرفتیم از هیچ بودجه دولتی یا نیمه دولتی استفاده نشده است.

دبیر جشنواره فیلم شهر با اشاره به اینکه تاکنون داوران همه بخش‌های مختلف این جشنواره به جز بخش سینمایی آن اعلام شده‌اند، افزود: داوران بخش سینمایی این جشنواره را فریدون جیرانی، مازیار میری، منوچهر محمدی، فرهاد توحیدی، فرشاد محمدی، محمد احسانی و فاطمه گودرزی تشکیل می‌دهند.

وی در ادامه افزود: در این دوره از جشنواره چهار بزرگداشت و نکوداشت خواهیم داشت که در مراسم افتتاحیه بزرگداشتی برای فاطمه معتمدآریا، حبیب‌الله کاسه‌ساز و در مراسم اختتامیه نیز نکوداشتی برای ژاله علو و محمود کلاری خواهیم داشت.

احمدی به برنامه‌های ویژه‌ای که در این دوره از جشنواره برگزار خواهد شد، اشاره کرد و گفت: از آژانس فیلم تهران با 30 فیلم مستند و کوتاه رونمایی خواهد شد و بعد از آن آثار دیگر موسسه تصویر شهر در حوزه شهر تهران در این درگاه تقدیم علاقه‌مندان می‌شود. از دیگر برنامه‌های جنبی در این آژانس، جشنواره آنلاین است که به تدریج به آن اضافه خواهد شد و همچنین افتتاحیه فیلم «21 روز بعد» نیز در روز اول جشنواره برگزار خواهد شد.

وی در ادامه به چند کارگاه و تور در ایام برگزاری جشنواره اشاره کرد و افزود: تور فیلمبرداری در شهر با حضور پیتر جیمز از فیلمبرداران بزرگ دنیا در این دوره از جشنواره برگزار خواهد شد و کتاب جزوه‌ای به نام «یک تجربه» که شامل تجربیات شش فیلمساز است و همچنین جزوه فیلمسازی با موبایل در ایام جشنواره به علاقه‌مندان تقدیم می‌شود. باشگاه فیلم شهر نیز از دیگر برنامه‌های جنبی این جشنواره خواهد بود.

دبیر ششمین جشنواره فیلم شهر با بیان اینکه دو گالری در کنار جشنواره برگزار خواهد شد، گفت: یک گالری از آثار منتخب تبلیغات سینمای ایران و گالری دیگری شامل 50 فریم عکس از نماهای شهری فیلم‌ها برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این دوره از جشنواره به حوزه انیمیشن توجه ویژه‌ای شده است، افزود: سه جایزه به طور مستقل و با توجه به 2 برابر شدن آثاری که به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود اختصاص داده شده است. 1690 اثر در شش بخش در حوزه ملی و 750 اثر بین‌الملل به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

در ادامه نشست، احمدی توضیحاتی درباره‌ی حوزه بین‌الملل جشنواره داد و افزود: دو فیلم به نام‌های «فراتر از لپ‌تاپ» از ترکیه و فیلم کوتاه «یادبود» اولین نمایش جهانی خود را در این جشنواره خواهند داشت و همچنین شش فیلم «دادگاه داخلی» از برزیل، «شرح یک عشق» ایتالیا، «محلی برای پایان دنیا» استرالیا، «سردرگمی» سوئیس، «عبور» آلمان و فرانسه اولین نمایش آسیایی خود را در این جشنواره خواهند داشت.

وی در ادامه افزود: بعد از اتفاقات اخیر تروریستی در تهران و همچنین در منطقه، جایزه ویژه‌ای به نام «شهر امن» به این جشنواره اضافه شده است.

دبیر جشنواره با بیان اینکه دیدن فیلم‌ها برای عموم مردم آزاد است، گفت: بخش‌هایی که مطابق ظرفیت جشنواره باشد حضور عموم مردم آزاد است ولی اگر اثری از استقبال بیشتری برخوردار شود برای آن نمایش دومی هم اختصاص می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه هیأت‌های انتخاب در انتخاب فیلم‌هایشان کاملا مستقل عمل کرده‌اند، گفت: به طور مثال فیلم «سدمعبر» که نگاه مهربانانه‌ای با شهرداری ندارد و فیلمی انتقادی است در این جشنواره انتخاب شده است و ما آن را پذیرفته‌ایم و با افتخار آن را اکران می‌کنیم. هیچ کدام از فیلم‌ها در حوزه بین‌الملل ممیزی نشده‌اند و فقط آن‌هایی که با قوانین و شئونات کشور مغایر بودند انتخاب نشدند.

در پایان این نشست از پوستر ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر که توسط طاها ذاکر طراحی شده بود، رونمایی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه