English

در نشست رسانه ای ابر بارانش گرفته عنوان شد:

سینمای شاعرانه‌ای که به تارکوفسکی ادای دین می‌کند

نشست رسانه‌ای فیلم ابر بارانش گرفته با حضور مجید برزگر تهیه کننده و کارگردان و سایر عوامل این اثر سینمایی برگزار شد.

سینمای شاعرانه‌ای که به تارکوفسکی ادای دین می‌کند

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج، مجید برزگر نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی ابر بارانش گرفته در نشست خبری درباره اکران فیلمش گفت: وضعیت و نسبت فیلم‌های من با سیستم اکران مشخص است. در حال حاضر سینمای ایران کم تماشاگر است و این در حالی است که عددها چیز دیگری نشان می‌دهد. من مثل همیشه فیلمم را برای اقلیتی ساختم که مخاطبان خاص این فیلم‌ها هستند و در شرایط عادلانه مخاطبان این جریان اصلی سینما نیز این مدل فیلم‌ها را انتخاب می‌کنند.

نازنین احمدی بازیگر فیلم ابر بارانش گرفته نیز درباره پذیرفتن این نقش گفت: از ابتدا طرح را دوست داشتم و بعد هم شیفته فیلمنامه شدم و خیلی خوشحالم که در فیلم مجید برزگر ایفای نقش داشتم.

برزگر در پاسخ به اینکه آیا ابر بارانش گرفته ادای دین به سینمای تارکوفسکی است، گفت: مثل هر فیلمسازی که الگوها و علایقی دارد، من هم اینطور هستم و مشخصا فیمسازی من هم در این مسیر قرار دارد.

وی درباره کاراکتر سارا و معجزه توضیح داد: گاهی اتفاقاتی عجیب در زندگی یک نفر، مسیر زندگی او را تعییر می‌دهد، سارا هم وقتی یک اتفاق عجیب را می‌بیند، نگاهش را تغییر می‌دهد و نیمه خوب او بروز می‌کند.

آرامه اعتمادی که به عنوان منتقد جلسه حضور داشت، نیز گفت: سینمای مجید برزگر سینمای منحصر به خودش است و ابر بارانش گرفته نیز به دلایلی دوست دارم و به دلایلی که اینجا جایش نیست دوست ندارم. اما نهنگ صورتی که او در فیلمش نشان داد، نماد زندگی و علاقمندی به زندگی است و به خوبی در فیلم نمایش داده شد.

آرمان خوانساریان که به همراه مجید برزگر نویسنده کار بودند، نیز گفت: سینمای مجید برزگر سینمای شاعرانه است و این کار نیز بیشتر شبیه به فیلم‌های کوتاهش بود. سعی کردم به روزمره‌تر کردن دیالوگ‌ها و زمینی‌تر شدن سینمای شاعرانه آقای برزگر کمک کنم و وقتی فیلم را دیدم فاصله کاغذ تا فیلم را خیلی جالب دیدم.

برزگر در ادامه درباره فیلمنامه و زمان نگارش آن توضیح داد: چند سال پیش اخباری درباره اتانازی خواندم و دو سال روی طرح کردم و یکسال طول کشید با آرمان خوانساریان فیلمنامه را نوشتیم. اما برای اینکه کار را شروع و شرایط را برای این کار مهیا کنیم، زمان زیادی طول کشید و از اسفند سال پیش سعی کردیم کار را کلید بزنیم و کسی کمک‌مان نکرد.

وی درباره لوکیشن نیز بیان کرد: لوکیشن خاصی درنظر داشتم و یک ماه به دنبالش بودم و دست آخر این عمارت را در بندر کیاشهر پیدا کردم. از طرفی همه لوکیشن‌های تهران طراحی و دکور شد و همه آنچه در فیلم می‌بینید محصول طراحی خودمان است.

برزگر درباره مشکل صدای فیلم نیز گفت: ایرج شهزادی کارش خوب بود اما در سالنی که فیلم را دیدم متوجه مشکلی در تنظیم صدا شدم. آنچه که در استودیوها می‌شنویم آن چیزی نیست که در سالن‌های سینما می‌شنویم و این به استاندارد نبودن برمی‌گردد بنابراین در تنظیم صدا تجدیدنظر خواهیم کرد.

مسعود امینی تیرانی مدیر فیلمبرداری ابر بارانش گرفته نیز درباره کار با مجید برزگر گفت: کار با مجید برزگر بیشتر از اینکه چالش باشد، فرصت است و شانس بزرگی بود که در کنار یک کارگردان فهمیده کار کنم. زمانی که پیشنهاد کار به من شد خیلی هیجان انگیز و وسوسه انگیز بود. همچنین تجربه شخصی که در این مورد داشتم و حس نزدیکی با داستان داشتم از دیگر دلایلم برای پذیرفتن این کار بود.

وی در پایان توضیح داد: ترکیب بصری فیلم ماحصل کاری جمعی است و برای من مهمترین اتفاق این بود. گاهی روابط علت و معلولی به ما جواب نمی‌دهد و منطق دیگری بر شرایط حاکم می‌شود و ما به دنبال معجزه می‌گردیم که رسیدن به این شرایط غیرمنطقی استراکچر تصویری این فیلم را ساخت و به این شکل بصری رسیدیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه