English

در نشست خبری فیلم مغز استخوان مطرح شد:

مغز استخوان فیلمی در مورد تقابل انتخاب های احساسی و‌ عقلانی/اظهار نظر جنجالی پریناز ایزدیار

کارگردان فیلم مغز استخوان فیلمش را در مورد تقابل انتخاب احساسی و عقلانی می داند و نه اتفاقاتی که شرع و عقل را در مقابل هم قرار می دهد.

مغز استخوان فیلمی در مورد تقابل انتخاب های احساسی و‌ عقلانی/اظهار نظر جنجالی پریناز ایزدیار

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج، نشست خبری فیلم سینمایی مغز استخوان که موضوع ملاعلی داشت، با حضور کارگردان، نویسنده، تهیه کننده، پریناز ایزدیار و نوید پورفرج بازیگران این فیلم سینمایی در پردیس سینمایی ملت برگزار شد‌.

درابتدای این نشست حمیدرضا قربانی کارگردان فیلم درباره بازی نویدپورفرج و شباهت آن با بازی در فیلم مغزهای کوچک زنگ زده گفت: قصه این قابلیت را داشت که بازی نوید به نقش او در فیلم مغزهای کوچک زنگ‌زده  نزدیک شده باشد. من بارها آن فیلم و نقاط مشترکش را دیده بودم و سعی کردم تا  آن‌ بخش‌های مشترک حذف شود تا بازی جدیدتری از نوید پورفرج در این فیلم ارائه شود.

وی درباره شباهت فیلم خود به فیلم طلا هم اظهار داشت: متاسفانه آن فیلم را ندیدم و اطلاعاتی درباره آن قصه ندارم.

قربانی درباره قبول تصمیم تلخ توسط کاراکتری که بابک حمیدیان آن را بازی می کرد گفت:  این کاراکتر در ابتدا کاملاً مخالف طلاق است اما در ادامه وقتی که می‌بیند بچه‌اش در خطر است در نهایت تصمیم به پذیرش طلاق می‌گیرد.

ادر ادامه پریناز هم ضمن بیان اینکه جای بابک حمیدیان در این نشست خالی است، درباره نقش خود گفت: از بازی و همکاری با بابک لذت بردم.

پریناز ایزدیار در پاسخ به سوالی در مورد تصمیم زنی که او نقشش را بازی کرد گفت: به شخصیت زن خیلی حق می دهم و اگر جای او بودم حتما همه این کارها را می‌کردم و به قولی خودم را به آب و آتش می زدم تا فرزندم نجات پیدا کند. 

این پاسخ که به نوعی تایید تن دادن به روابط نا مشروع برای نجات کودک بود مورد اعتراض یکی از خبرنگاران قرار گرفت که آن را توهین به همه مادران ایرانی می دانست.

حمیدرضا قربانی پدر بخش دیگری از این نشست گفت: کاراکترها ناگهانی تغییر نمی کند و برای هرکدام داستانی نوشته شده بود، حتی نقش نوید پورفرج در سکانس آخر هم استوری دارد. من تمایل ندارم که توضیحات این چنینی بدهم بلکه منتقد باید بگوید که چه اتفاقی می‌افتد. همانطور که من در سینماهای مردمی فیلم را با مردم عادی دیده ام و تماشاچی‌ها برای تک تک این کاراکترها قصه داشتند. 

علی زرنگار گفت: ما روزگاری در صف‌های جشنواره می ایستادم تا فیلم‌های بدون سانسور که ممکن بود توقیف شوند را ببینیم اما متاسفم در دورانی قرار گرفته ایم که نهادهای مختلف روی فیلم می آیند و آن را ممیزی می کنند و اجازه بروز و ظهور تفکر هنرمند را نمی دهند.

وی تصریح کرد: پایان فیلم نیز قربانی این تیغ تیز است در حالی که پایان آن مطلقا باز نیست و البته متفاوت بود.

قربانی که تخصص اصلی‌اش تدوین است در مورد تدوین فیلمش توسط هایده صفی‌یاری گفت: تدوین خانم صفی‌یاری را خیلی دوست داشتم و کار به درستی انجام شده است. به دلیل تدوین همزمان با تولید این همکاری بهترین اتفاق بود.

بهروز شعیبی هم در مورد پذیرش نقشی در این فیلم‌گفت: تدوین اولین فیلم مرا حمیدرضا قربانی انجام داد و فیلم سریالهای مختلفی را با هم کار کرده ایم. من در پذیرش یک نقش کاملا در مقام یک بازیگر عمل می کنم  اولین اولویتم امنیتم در کنار کارگردان با ایجاد آرامش است که در این گروه مطمئن‌بودم به بهترین شکل رخ می دهد. نکته بعدی نقش بسیار متفاوتم بود و من تا کنون به این شکل بازی نکرده بودم.

وی در ادامه افزود: به نظر من هم جای بابک حمیدیان خالی است ضمن اینکه ایزدیار هم بازیگر خیلی خوبی است و حمید پورفرج ثابت کرده که استعداد جدیدی در سینمای ایران ظهور کرده است.

پور محمدی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه در اکران به فیلم های بیشتر از نود دقیقه سانس‌های کمتری تعلق می گیرد چه تصمیمی برای فیلم مغز استخوان دارد گفت: در این مورد بعد از جشنواره و دریافت بازخوردها تصمیم خواهیم گرفت.

قربانی در پاسخ به اینکه چرا داستان به آخرین راه حل پرداخته گفت: در ابتدای فیلم در دیالوگ‌ها مشخص می شود که راه‌های مختلف پزشکی به نتیجه نرسیده و آخرین راه حل را پی گرفتیم. مسائل پزشکی و حقوقی با حضور مشاوران در فیلم گنجانده شده است.

وی در مورد کند بودن ریتم فیلم گفت: من ریتم فیلم را دوست دارم اما پس از جشنواره در مورد تغییر احتمالی آن تصمیم  خواهیم گرفت.

نوید پورفرج هم در مورد بازی‌اش اظهار داشت: تلاش کردم که نوع بازیم با نقش های قبلیم تفاوت داشته باشد و در این فیلم از مدل مو، راه رفتن، لتا حن و بیانم متفاوت باشد.

نویسنده فیلم مغز استخوان در ادامه گفت: یک کاراکتر عقلانی را قهرمان کردن کار سختی است بویژه وقتی که با یک ساختار به هم پیچیده طرف هستید. ما در این فیلم موفق می‌شویم که افراد را به فکر کردن وادار کنیم که این می تواند محصول یک فیلم خوب باشد.

قربانی در مورد اتفاقاتی که عقل و شرع را در تقابل قرار می دهد گفت: در این فیلم با اتفاق روبرو نیستیم بلکه به انتخاب ها می رسیم. رفتار مادر احساسی است اما جواد عزتی که برای نجات خانواده اش جرم کسی را گردن گرفته و پای اعدام است عقلانی تصمیم می گیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه