English

با برگزاری مراسم اختتامیه در ایوان شمس؛

جشنواره همام با معرفی برگزیدگان و کنسرت سالار عقیلی به پایان رسید

نخستین جشنواره همام ویژه هنرمندان توانیاب با معرفی برگزیدگان خود به کارش پایان داد.

جشنواره همام با معرفی برگزیدگان و کنسرت سالار عقیلی به پایان رسید

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری موج،  آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی هنری همام که توسط موسسه خیریه متوسلین به امام رضا (ع) اجرا شد، با اجرای نیما کرمی در محل ایوان شمس برگزار شد.

 

اولین گام برای شناسایی و تشکیل باشگاه هنرمندان توانیاب

کریم پاشازاده دبیر این جشنواره در ابتدای این مراسم گفت: مبنای ما این بوده که یک بستر رقابتی برای هنرمندان معلول سراسر کشور ایجاد کنیم.

وی افزود: در بخش رقابتی نزدیک به هزار اثردریافت کردیم که از این میان ۱۶۱ اثر به نمایشگاه راه یافت. در حالیکه موسیقی و نمایش نیز به طور غیر رقابتی در این جشنواره حضور داشتند.

پاشازاده ادامه داد: از همین امروز باشگاه هنرمندان خود را ایجاد خواهیم کرد که براساس وعده مسئولان می توانیم از این طریق در رقابتهای بین المللی هم حضور پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: آغاز همه این اتفاقات از نمایشگاه های ویژه هنرمندان توانیاب سراسر کشور که در گالری مهر هنر دایر شده، شکل گرفت.

 این جشنواره مثل خیلی از دیگر جشنواره ها به درد نخور نیست!

سپس به دعوت مجری، علی اوجی هم پشت تریبون قرار گرفت و گفت: من در این جشنواره کار زیادی انجام نداده ام و همه اتفاقات را خود شما رقم زده اید. رویدادهای هنری زیادی داریم که به هیچ دردی نمی خورند چرا که هدف خاصی را دنبال نمی کنند اما این رویداد می تواند آغاز راهی باشد برای کسانی که من در اینجا هنرشان را دیده ام.

وی خطاب به هنرمندان توانیاب حاضر در این مراسم افزود: من همه آثار را دیده ام و به همه دوستان هنرمندم در سراسر کشور توصیه می کنم که به این جشنواره بیایند و ببینند که هنرمندان توانیاب با چه تسلطی آثار زیبایی را خلق کرده اند.

اختتامیه نخستین جشنواره همام

عصر جدیدی ها در اختتامیه همام

در ادامه این مراسم شکوفه عزیزی و گروهش که از شرکت کنندگان در فصل اول برنامه عصر جدید بودند، به اجرای یک میان برنامه پرداختند که بسیار مورد توجه قرار گرفت.

پس از آن سامان الهی‌زاده، مدرس مهارت های ارتباطی که در اثر حادثه دچار عارضه شده است، یک سخنرانی انگیزشی ارائه کرد. وی ماجرای ورزشکار بودن و سپس قطع نخاع شدنش و نحوه غلبه کردن بر مشکلاتش  را شرح داد و همه را دعوت کرد که با کنترل ذهن خود به آنچه که می خواهند دست یابند که مورد تشویق حضار قرار گرفت.

اختتامیه نخستین جشنواره همام

در ادامه مراسم فاطمه عبادی قهرمان اولین فصل برنامه عصر جدید با شیوه مشهور نقاشی شنی خود، اثری را در حضور حاضران این مراسم را اجرا کرد.

پس از اتمام کارش گفت: با خلق این اثر خواستم بگویم که موافق نیستم که معلولیت محدودیت است بلکه درست است که شما عزیزان در یک سری محدودیت ها هستید که برای فردی مثل من که در سلامت کامل است قابل درک نیست اما در همان محدودیت ها هم می توان به اتفاقات قشنگی رسید.

مسلمی از توانیابان خجالت کشید

در بخش دیگری از این مراسم محمد مسلمی یکی از هنرمندان معروف به فتیلیه ای ها هم گفت: آثار شما را دیدم و از این همه خلاقیت شگفت زده شده و از خودم خجالت کشیدم. در آثارتان رنگ خدا را دیدم و پیش شما احساس کوچکی می کنم.

لزوم تداوم جشنواره همام از نگاه هیات داوران

در ادامه هم سیدنظام‌الدین امامی فر بیانیه هیات داوران متشکل از حبیب‌الله صادقی، اردشیر میرمنگره و خودش را قرائت کرد و گفت: داوری آثار در دو مرحله به انجام رسید که در ابتدا ۱۶۱ اثر از بین بیش از ۸۰۰ اثر انتخاب شد و پس از آن ۱۶ اثر را برای دریافت تندیس و لوح تقدیر انتخاب کردیم.

وی ادامه داد: هیات داوران اجرای چنین جشنواره ای را برای خودباوری هنرمندان توانیاب الزامی می دانند چرا که از دیدن آثار این جشنواره شگفت زده شدیم.

شیوه جدید و انسانی اهدای جوایز

پس از آن با دعوت نیما کرمی، عیسی علیزاده معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی، سالار عقیلی خواننده، بهداد سلیمی قهرمان وزنه برداری، رنگرز قهرمان کشتی، رضا سلطانی بدنساز و محمد مسلمی کارگردان و بازیگر، مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان، رستمی مدیر کل مشارکت های مردمی بهزیستی و سلطانی مدیر کل روابط عمومی جهاد دانشگاهی برای اهدای جوایز در پایین سن حضور پیدا کردند. در یک حرکت جالب توجه کرمی از ایشان خواست که به نوبت برای اهدای جایزه هر یک از هنرمندان توان یاب، به احترام کرامت انسانی آنها و به دلیل محدودیت های حرکتی این هنرمندان، نزد آنها رفته و جایزه را تقدیمشان کنند.

لیست برگزیدگان اولین جشنواره همام

برگزیدگان این دوره بر اساس حروف الفبا و نه بر اساس رتبه بندی در سه گروه دریافت کنندگان تندیس، لوح تقدیر و شایستگان تقدیر معرفی شدند که عبارت بودند از:

الف- دریافت کنندگان تندیس

زهره اعتضاد السلطنه، نجمه پورشجاعی جهرمی، عاطفه ثمری، فضه ریاضی مقدم، لیلا شهسواری، رحیم عظیمی، سید محسن مرتضوی، گیلدا هاشم زاده.

ب- دریافت کنندگان لوح تقدیر

سمانه احسانی نیا، محمود بیات، فاطمه حمامی نصرآبادی، آرش رزقی بارز، فاطمه ساعدی، فاطمه فروزانفر، فاطمه مقیمی، آرزو سادات هاشمی نژاد.

شایستگان تقدیر

 مینا باقری، امیر توحیدی پور، بهنام حسینی پور، زهرا علیان، هومن لطفعلی، مرجان محمدی، فاطمه مرادی، شورش نصیری.

در بخش دیگری از این مراسم از علی اکبر قاسمی پیشکسوت خوشنویسی نیز تقدیر شد.

اختتامیه نخستین جشنواره همام

کنسرت سالار عقیلی به همراه همسرش و یک شگفتانه 

پایان بخش این مراسم، کنسرت سالار عقیلی بود که همسرش حریر شریعت زاده نوازندگی پیانو این اجرا را بر عهده داشت.

اختتامیه نخستین جشنواره همام

در پایان این اجرا، سالار عقیلی در قالب یک شگفتانه قطعه ای را با نوازندگی هومن لطفعلی نوازنده و خواننده نابینای حاضر در جمع تقدیر شدگان اجرا کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه