English

برای اولین بار در سیدنی برگزار می شود؛

نمایشگاه عکس غلام های سیاه و کنیزان آفریقایی دوران قاجار

پدرام خسرونژاد از برپایی نمایشگاه عکس غلام های سیاه و کنیزان آفریقایی در دوران قاجار ایران و سخنرانی در این زمینه در دانشگاه غرب سیدنی خبرداد.

نمایشگاه عکس غلام های سیاه و کنیزان آفریقایی دوران قاجار

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری موج، پدرام خسرونژاد عضو پژوهشگر کارگروه تاریخ عکاسی ایران از برپایی نمایشگاه عکس غلام های سیاه و کنیزان آفریقایی در دوران قاجار ایران و سخنرانی در این زمینه در دانشگاه غرب سیدنی خبرداد.

این نمایشگاه عکس با کیوریتوری وی که از اساتید دانشگاه غرب سیدنی و پژوهشگر تاریخ عکاسی ایران است، در روز چهارشنبه مورخ 3 مهرماه 1398 (25 سپتامبر 2019) برگزار خواهد شد و بیانگر تاریخ ناگفته‌ غلامان و کنیزان آفریقایی در دوران قاجار است و حضور تصویری آفریقایی تباران را در دربار قاجار پیگیری و ردیابی می‌کند.

نمایشگاه عکس غلام های سیاه و کنیزان آفریقایی دوران قاجار در سیدنی

خسرونژاد با گزینش و نمایش این آثار به بررسی روابط بی نظیر عکاسی و سیاهان دربار قاجار در یک بازه‌ زمانی 90 ساله در ایران، از اواخر دوران ناصری تا اواسط دوران  پهلوی اول پرداخته است.

به گفته وی عکس های این نمایشگاه از بایگانی‌های دولتی و شخصی در ایران ، اسپانیا ، انگلستان و ایالات متحده آمریکا تهیه، گردآوری و ارائه شده است. 

نمایشگاه عکس غلام های سیاه و کنیزان آفریقایی دوران قاجار در سیدنی

این نخستین نمایشگاهی است که با استفاده از عکس های دوران قاجار و پهلوی و با موضوع  غلامان و خواجه‌های سیاه و کنیزان آفریقایی دربار قاجار در استرالیا برپا می‌شود گرچه چهار سال پیش نمایشگاهی با همین موضوع و توسط همین پژوهشگر در محل موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران برگزار شد. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه