English

در نشست خبری سریال محرمانه مطرح شد؛

سریال محرمانه با ممیزی محدود از شبکه ۳ پخش شد/پرداختن به مسائل دوران بلوغ برای اولین بار در تلویزیون

مسلم تهرانی گفت: عاشق شدن و یا پرداختن خیلی گنگ به مسائل جنسی نوجوان و یا مسائل دوران بلوغ برای اولین بار در تلویزیون اتفاق افتاد اما خیلی تلاش کردیم که کسی از ما نرنجد و درگیر حاشیه شویم.

سریال محرمانه با ممیزی محدود از شبکه 3 پخش شد/پرداختن به مسائل دوران بلوغ برای اولین بار در تلویزیون

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری موج، نشست خبری مجموعه تلویزیونی محرمانه ساعت ۱۱صبح روز دوشنبه ۱۴ مردادماه ۱۳۹۸ با حضور تهیه کننده، کارگردان و برخی دیگر از عوامل این سریال از جمله فاطمه هاشمی و مریم سماواتی و جواد خواجوی بازیگران آن برگزار شد.

در ابتدای این نشست عطا پناهی گفت: در فصل اول این سریال ما به موضوعات نوجوانان با رویکرد روانشناسانه پرداختیم. با پایان یافتن این قسمت و پس از انجام تحقیقات میدانی و نظرسنجی رویکرد خود را برای فصل دوم تعیین کردیم. قسمت دوم این سریال ۳۴ قسمت دارد که به مهارت های فردی می پردازد. 

مسلم تهرانی کارگردان سریال محرمانه در ادامه گفت: در وضعیتی که تلویزیون سالهاست که کار جدی ای برای نوجوانان نکرده است ما اقدام به تولید این مجموعه تلویزیونی کرده ایم. این سوال وجود دارد که چرا برای این قشر کارهای جدی نمی شود؟

وی افزود: در نظر سنجی اولیه موضوعات، کاراکتر و داستان های مورد علاقه مخاطبان بررسی شد.

تهرانی در مورد بازیگران نوجوان این سریال گفت: من با مراجعه به آموزشگاه های مختلف بعد از تست گرفتن از بیش از ۲۵۰ نوجوان آموزش دیده این بازیگران را انتخاب کردم. قصه بر روی دوش نوجوانان و با همراهی و همدلی بازیگران بزرگسال و با تجربه پیش می رفت.

پناهی در مورد انگیزه اش برای ساخت این سریال گفت: من بیش از سیزده سال است که معلمم و نمی دانم که مظلوم ترین قشر جامعه نوجوانان هستند. من نمی دانم که چه اتفاقی می افتاد که همه ما کودکی خود را به یاد داریم اما نوجوانی را فراموش می کنیم و به همین دلیل آنها را با انگ های مختلف متهم می کنیم. این قشر نه رسانه، نه موسیقی یا نشریه و یا حتی برنامه های اختصاصی خود را ندارد. بر همین اساس تصمیم گرفتیم که برای این گروه سنی کار کنیم. از آنجا که دوست داریم کارمان بهتر دیده شود شبکه سه را برای پخش آن انتخاب کرده ایم.

سماواتی در ادامه این نشست گفت: از زمانی که این سریال پخش شده مردم در خیابان سوالاتی که باید از روانشناس بپرسند از من می پرسند. این نشان می دهد که پدر و مادران هم نیاز دارند که آموزش ببینند. 

وی افزود: ایفای نقش همراه با نوجوانان و مادر شصت نوجوان شدن هم جذاب بود و هم مرا آماده کرد که به استقبال نوجوانی فرزند خودم بروم.

فاطمه هاشمی هم گفت: برداشت مردم از من، سا لهای سال در تیم آقای مدیری و برنامه های نود شبی چیز دیگری بود و این سریال برای من ادای دینی بود به نوجوانان که واقعا مظلوم هستند و دیده نمی شوند. دعوت شدن من به این سریال برایم این جذابیت را داشت که تحصیل من هم در دهه شصت بود و با روحیات مدیران مدرسه ای که توجهی به نوجوانان نداشتند آشنا بودم و دوست داشتم با مهارتم در طنز کار آنها را نقد کنم.

حسین رفیعی هم در ادامه نشست خبری در یک ارتباط تلفنی گفت: با اتکا به سال ها تجربه حضور در تلویزیون به جرات می توانم بگویم مجموعه تولیدکنندگان محرمانه اولین گروهی بودند که به کیفیت و انرژی کار خیلی فکر می کردند و هدف مشخصی داشتند. اینکه بگوییم می خواهیم کاری برای نوجوانان بکنیم تا اینکه واقعا آن را عملیاتی کنیم خیلی تفاوت دارد.

وی ادامه داد: کاش به لحاظ پخش نگاه ویژه تری به این برنامه می شد. استفاده از بازیگران و جوان از حسن سلیقه تولید کنندگان بود.

جواد خواجوی هم در مورد دیالوگ هایش گفت: با توافقی که با کارگردان داشتیم از متنی بینابینی استفاده کردم که ترکیبی از فیلمنامه و بداهه های من بود. در این سریال از برخی تکه کلام ها استفاده می کردم که متعلق به خودم بود.

تهرانی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری موج در مورد مشکلات محرمانه در پرداختن به مسائل حاد نوجوانان گفت:  عاشق شدن و یا پرداختن خیلی گنگ به مسائل جنسی نوجوان و یا مسائل دوران بلوغ برای اولین بار در تلویزیون اتفاق افتاد اما خیلی تلاش کردیم که کسی از ما نرنجد و درگیر حاشیه شویم.

وی افزود: در فضای مجازی و اینستاگرام سعی می کنیم که ارتباطمان را با مخاطب حفظ کنیم و با کمک تیم مجرب روانشناسی که در اختیار داریم سعی می کنیم در آینده ویدئوهای کوتاهی در مورد مسائلی که نمی شود خیلی مستقیم به آنها بپردازیم در آنجا منتشر کنیم.

پناهی در پاسخ به سوالی در مورد ممیزی های فصل اول و دوم این مجموعه گفت: بسیاری از ممیزی ها به اصطلاحات انگلیسی به کار برده شده توسط بازیگران بود. اما برخی از ممیزی ها خستگی را به تن ما می گذاشت. گرچه در شبکه سه به تعامل خوبی رسیده ایم و در فصل دوم با ممیزی های کمتری در این شبکه روبرو هستیم اما این سریال از شبکه های دیگری هم با تدوین خودشان پخش می شود که از آنچه ما ساخته ایم متفاوت است.

وی با بیان اینکه ما برای شبکه خاصی این سریال را نساخته ایم بلکه برای گروه کودک و نوجوان آن را تولید کرده ایم گفت:  شبکه سه با ممیزی های محدودی این سریال را پخش می کند اما شبکه امید با نگاه متفاوتی اقدام به تدوین مجدد و پخش آن خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه