English

در نشست خبری جشنواره شهر عنوان شد:

برگزاری نکوداشت جمشید مشایخی در افتتاحیه

نشست خبری هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر صبح دوشنبه ۲۴ تیرماه با حضور هاشم میرزاخانی مدیرعامل موسسه تصویر شهر و دبیر این دوره جشنواره، مژگان زرگر و اهالی رسانه در پردیس ملت برگزار شد.

برگزاری نکوداشت جمشید مشایخی در افتتاحیه

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج، هاشم میرزاخانی دبیر هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر در نشست خبری این رویداد که صبح امروز ۲۴ تیرماه در پردیس ملت برگزار شد، گفت: هفتمین جشنواره فیلم شهر با شعار شهروند مسئول، شهر سالم از ۲۶ تیرماه کار خود را آغاز می‌کند. آیین افتتاحیه این جشنواره ساعت ۲۰:۳۰ روز چهارشنبه ۲۶ تیر همزمان با افتتاح سالن چندمنظوره پردیس ملت برگزار خواهد شد. همچنین گالری تجسمی شهر نیز به عنوان مدیوم پیام‌رسان شهری افتتاح خواهد شد که ۵۵ هنرمند نقاش و عکاس با رویکرد پیام‌رسان شهری، آثار خود را به نمایش می‌گذارند که همان روز ساعت ۱۹ افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف جشنواره و اینکه ۹ هیات انتخاب و داوری، آثار را انتخاب کردند، گفت: ۱۶۶ اثر از ایران در بخش ملی و ۳۱ اثر بین‌المللی به بخش داوری معرفی شدند. در بخش ملی، ۴۴ انیمیشن، ۱۶ مستند کوتاه، ۷ مستند کوتاه، ۴۲ داستانی کوتاه، ۷ مستند بلند، ۹ اثر ویدئویی، ۱۸ سینمایی و ۱۰ سریال به بخش مسابقه سینمای ایران راه یافتند. همچنین ۲۰ اثر در بخش محله حضور خواهند داشت. در بخش بین‌الملل نیز ۵ انیمیشن، ۱۲ مستند، ۸ اثر داستانی کوتاه و ۶ فیلم بلند داستانی حضور دارند. تلاش کردیم آثار حوزه بین‌الملل با رویکرد و ملاحظات شهری دیگر کشورها پذیرفته شدند که از روز پنجشنبه ۲۷ تیرماه نمایش آنها در پردیس ملت آغاز می‌شود.

میرزاخانی به برگزاری مراسم بزرگداشت‌های این جشنواره اشاره کرد و افزود: آیین نکوداشت جمشید مشایخی با حضور خانواده ایشان در افتتاحیه جشنواره فیلم شهر برگزار خواهد شد. همچنین مراسم نکوداشت اساتید علی نصیریان، داریوش اسدزاده، مسعود رایگان، رویا تیموریان و پروانه معصومی در افتتاحیه و اختتامیه جشنواره برگزار می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: خادمان شهرها را نباید فراموش کرد و به همین دلیل از چهار چهره شاخص خادمان شهری نیز تقدیر خواهد شد.

در ادامه، از پوستر بزرگداشت‌های این جشنواره توسط اهالی رسانه رونمایی شد.

میرزاخانی در ادامه نشست درباره هیات انتخاب و داوری گفت: در بخش محله، شبنم قلی‌خانی، داریوش یاری و هادی مقدم دوست آثار را انتخاب و داوری کردند. در این بخش دو تندیس و در مجموع هفت دیپلم افتخار در افتتاحیه اهدا می‌شود. در بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران، مسعود نجابتی، آرش معیریان و ساعد نیک‌ذات داوری برعهده داشتند و در این بخش ۵ تندیس اهدا خواهد شد.

وی افزود: در بخش سریال‌های تلویزیونی، سیدعلی حمیدی، امیر بوالی و رحمان سیفی آزاد داوری خواهند کرد. در بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه و نیمه‌بلند، نرگس آبیار، احمد ضابطی جهرمی، محمدعلی فارسی، علیرضا گلپایگانی، محمدرضا شفیعی، مصطفی کیایی و هومن بهمنش داوری می‌کنند. در بخش آثار سینمایی و ویدئویی، حسین کرمی، محمدمهدب عسگرپور، محمود کلاری، پرویز شیخ‌طادی و حبیب رضایی داوری خواهند کرد و در این بخش‌ها ۷ تندیس اهدا خواهد شد.

میرزاخانی درباره داوران خارجی نیز اظهار کرد: در بخش بین‌الملل، پوران درخشنده و پیمان معادی به همراه سوراو سرنگی فیلمساز اهل جنوب آسیا، جردن هالندر فیلمساز هلندی و عباس یوسفی فیلمساز سوری داوری آثار را برعهده دارند.

وی در مورد مراسم اختتامیه بیان کرد: مراسم اختتامیه ۳۱ تیرماه ساعت ۱۷ در تالار وحدت با حصور مدیران شهری و سینمایی برگزار خواهد شد. 

مژگان زرگر درباره پویش شهروند مسئول بیان کرد: این پویش با رویکرد عکس برای شهروندان فعال خواهد شد.

میرزاخانی در پایان نشست خبری در پاسخ به خبرنگاری که درباره خارج کردن فیلم یادم تو را فراموش از بخش مسابقه جشنواره پرسید، گفت: این موضوع سوتفاهمی بود که رفع شد و این فیلم نیز در هفتمین جشنواره فیلم شهر حضور خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی