English

در نشست خبری برنامه تازه شو عنوان می شود:

مردم از تماشای تصاویر ایران سیر نمی شوند / ما از سلبریتی ها به عنوان آهنربای سکه جمع کن استفاده نمی کنیم

نشست خبری برنامه در دست تولید تازه شو با تهیه کنندگان و سرپرست نویسندگانش برگزار شد.

مردم از تماشای تصاویر ایران سیر نمی شوند / ما از سلبریتی ها به عنوان آهنربای سکه جمع کن استفاده نمی کنیم

به گزارش خبرنگار تلویزیون خبرگزاری موج نشست خبری عوامل برنامه در دست تولید تازه شو با حضور محمد احتشامی تهیه کننده ، مسعود محمدی تهیه کننده و سرمایه گذار، عرفان احتشامی کارگردان، امیر قاسمی سرپرست تیم نویسندگان برگزار شد.

در ابتدای این نشست محمد احتشامی تهیه کننده در معرفی خودش گفت: من تا کنون  ۹۸برنامه تلویزیونی و ۲۸فیلم و سریال تولید کرده ام که آخرین کار من سریال تقاطع بود.

برنامه تازه شو در دو عمارت قدیمی

وی در مورد برنامه تازه شو گفت: این یک برنامه ترکیبی در فضای رئال و اصیل ایرانی و خارج از دکورهای تلویزیونی است که حتی پلاتو آن در دو خانه قدیمی که در منطقه ۱۲ تهران به نام سرای کاظمی و عمارت دبیرالملک با پیشنهاد آقای شرف دوست به عنوان مشاور لوکیشن انتخاب شده است، ضبط می شود.

احتشامی افزود: این برنامه یک مجله تصویری با آیتم های متتوع و موسیقی زیاد است. محمد سلیمی مجری  این برنامه است که اجرایش را به صورت بازی محور انجام داده است نه دیالوگ محور، در آن بخش نمایشی شاد و کمدی داریم که لیلا بهنگار، مجید برومند، آرش میراحمدی هستند..  دوربین مخفی ،  مصاحبه طنز و پنجاه سوال در پنج دقیقه از دیگر آیتم های این برنامه هستند.

تهیه کننده تازه ادامه داد: فصل اول برنامه ما در نوروز با قسمت هایی بیست و پنج دقیقه ای پخش خواهد شد، ولی فصل دوم آن در تابستان و با قسمت هایی چهل و پنج دقیقه ای خواهد بود که در آن جشنواره هایی را در شهرهای مختلف برگزار خواهد کرد. به این وسیله ما به دنبال درگیر کردن اقوام و تعامل بیشتر مردم با این برنامه هستیم.

خط قرمز ما سیاه نمایی است

در بخشی از این نشست امیر قاسمی سرپرست نویسندگان گفت: تیم تولید کننده برنامه تازه شو نگاه سفیدی به جامعه دارد و از هر نوع سیاه نمایی پرهیز خواهد کرد. در واقع ما در قیاس با برنامه های رایج فعلی تلویزیون به دنبال اجرای سبک جدیدی از برنامه هستیم. وجه تمایز ما جوان بودن ما است. قاب دوربین ما نگاه یک کارگردان دهه هفتادی است، که اگر حتی در موقعیت مشابه با برنامه دیگری که پیش از این تولید شده، قرار بگیرد باز نگاه خاص خودش را خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: بخشی از این برنامه تعاملی است و مردم باید فیلم هایی را ارسال کنند. در این مورد خط قرمز ما سیاه نمایی است؛ یعنی هر چیزی که خوب و زیبا باشد را پخش خواهیم کرد.

قاسمی در مورد کارگردان این برنامه هم که به دلیل حضور سر ضبط جلسه را ترک کرده بود گفت: نمونه کار این کارگردان جوان برنامه مستندی در مورد مرضیه هاشمی بود خبرنگار پرس تیوی بود که اخیرا پس از وردش به امریکا مدتی در بازداشت به سر می برد.

محمد احتشامی در مورد بخش تعاملی برنامه تصریح کرد: این آیتم در فصل دوم پررنگ خواهد شد و در واقع مردم آثاری را از شهرهای مختلف برای ما ارسال خواهند کرد و ر اسفند سال آینده فینالی از آثار برتر برگزار خواهیم کرد.

محمدی - نشست خبری برنامه تازه شو

زود کمک به مردم آموزش فنی می دهد

در بخش دیگری از این نشست، محمدی مدیرعامل مرکز سخت افزار ایران و یکی از تهیه کنندگان گفت: پیش از این بنده تجربه هایی در زمینه سرمایه گذاری، نویسندگی و تهیه موسیقی داشته ام و در این برنامه هم یک اسپانسر صرف نیستم و در تهیه کنندگی آن همکاری دارم. اول قرار بود در این برنامه، اطلاعات فنی خوبی به مردم بدهیم و می خواستیم که مستند-مسابقه ای  با حضور تکنسین ها باشد و به این وسیله از بانک اطلاعات فنی بسیار غنی که در اختیار داریم به آموزش مردم بپردازیم. 

وی افزود: ما با آن ایده قصد تبلیغ مجموعه خود را نداشتیم، اما با آسیب شناسی که کرده بودیم به این نتیجه رسیده بودیم که مردم به خاطر اطلاعات فنی کمی که دارند و حجم زیادی از ابزار تکنولوژیکی که در زندگیشان استفاده می کنند،  بعضا بسیار متضرر می شوند که شاید با یک کلیپ کوتاه آموزشی به راحتی جلوی این ضرر گرفته شود.

به دنبال ارتقا دانش مردم هستیم

محمدی ادامه داد: پس از آنکه با گروه هنری حاضر آشنا شدیم و اتاق فکری ما شکل گرفت فکر کردیم که شاید اگر صرفا آن چیزی که ما می گوییم ساخته شود باید به شبکه آموزش برویم که مطلوب ما نبود بنابراین تصمیم گرفتیم که در ابتدا با طنز و خنده حال مردم را خوب کنیم و سپس مطالب ساده و بعد مفاهیم پیچیده تری را در اختیار آنها قرار دهیم. بر همین اساس اتاق فکر ما تصمیم گرفت با شخصیت «زودکمک» که یک ربات آدم نما است، در آیتم هایی انیمیشنی، به مردمی که مشکلی دارند زود کمک کند و در این حین، آموزش و فرهنگ سازی هم شکل بگیرد. این آیتم ها از داستان های آشنا برای مردم شروع می شود و به ماجراهای جدیدتری می رسد.

کسری ثابتی هم تاکید کرد: ما به دنبال خدمت به مردم هستیم و می خواهیم به ارتقا دانش آنها کمک کنیم.

در بخش دیگری از این نشست، شرف دوست نماینده شهرداری منطقه تهران هم به جمع اضافه شد و در مورد انتخاب لوکیشن ها گفت: شهرداری منطقه دوازده، ۱۸۰ بنای تاریخی دارد که به دنبال حفظ و احیای آنها به عنوان یک میراث فرهنگی و مقصد گردشگری است. سرای کاظمی و عمارت دبیرالملک در محله عودلاجان از محلات اعیان نشین تهران قدیم هستند که این محله تنها محله ثبت ملی شده در تهران است.

نشست خبری برنامه تازه شو

مردم از دیدن تصاویر ایران سیر نمی شوند

احتشامی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری موج در مورد اینکه آیا احتمال نمی دهید مردم با برنامه ای تکراری روبرو شوند گفت: من کارگردان برنامه های اقبال واحدی بودم و با آن برنامه به سراسر ایران سفر کرده ام. فکر می کنم که ما مردم کماکان تشنه دیدن این تصاویر هستند و این نوع برنامه دارای مخاطب بسیار  است. همانطور که گفتم این برنامه یک مجله تصویری با آیتم های مختلف است که همه آنها در مورد یک مسأله محوری صحبت خواهند کرد. تنوع بصری بیشتر خواهد کرد. 

وی تاکید کرد: در زمانی که اکثر برنامه های تلویزیون از یک قالب مشخص تبعیت می کنند که یک دکور، جمعیتی حاضر در آن و یک مجری با مهمانی گفت و گو می کند، ما از آنها و برنامه های خارجی کپی نکرده ایم، بلکه  از یک فرم برنامه سازی که پیشتر از این تجربه شده را با رویکرد جدیدی استفاده کرده ایم. ما از پلاتو ها و دکورهای تلویزیونی به فضای رئال و البته اصیل ایرانی رفته ایم و در فضایی متفاوت با تاکید بر حال خوب و تازه شدن آیتم هایی را تولید کرده ایم.

در ادامه احتشامی گفت: برای یک برنامه ساز بسیار راحت تر است که در یک استودیو سه دوربین بگذارد و از جمعیت، مجری و مهمان تصاویری را بگیرد. کار سخت ارسال چند گروه به اقصا نقاط شهر و کشور و تهیه آیتم های متنوع و ساخت موسیقی زیاد برای آنها است. ما برای جذاب تر شدن کار به این سختی تن دادیم و امیدوارم همانطور که زمانی مردم به خاطر تماشای برنامه هشت و نیم خود را به منزل می رساندند و شهر خلوت می شد، از این برنامه هم استقبال کنند.

محمد سلیمی را با اجرای متفاوتی می بینید

محمد احتشامی در مورد توفیق اجرای محمد سلیمی در این برنامه هم گفت: محمد سلیمی اجرای بسیار خوبی دارد. من با تجربه همکاری با  جواد آتش افروز، محمد صالح علا و مرحوم صفدری و نگاهی با تجربه و کارشناسی این مسئله را عنوان می کنم. البته قصد مقایسه او و این افراد را ندارم اما می گویم برای نوع کاری که ما در نظر گرفته ایم اجرای خوبی دارد.

قاسمی در پاسخ به سوالی در مورد عدم حضور سلبریتی ها در این برنامه گفت: ما مانند بسیاری از برنامه ها که از سلبریتی ها همچون آهن ربای سکه جمع کن بهره می برند استفاده نکردهایم اما ما از شخصیت های هنری، علمی، ورزشی، سیاسی و حتی یک کارگر ساده در آیتم ۵۰ سوال در پنج دقیقه بهره می بریم که مخاطب شاهد یک گفت و گوی متفاوت با آنها خواهد بود که فکر می کنیم برایش جذاب و لذت بخش هم هست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه