English

رافائل میناسکانیان در گفتگو با خبرگزاری موج:

فضای آموزش موسیقی کشور باید از وجود افراد نامناسب پاک شود

رافائل میناسکانیان گفت: ما شاهد ضعف آموزش، بدآموزی، کج آموزی در آموزشگاه ها هستیم و به نظرم بسیاری از آموزشگاه ها برای موسیقی کشور نه تنها مفید نیستند بلکه مخرب هم هستند.

فضای آموزش موسیقی کشور باید از وجود افراد نامناسب پاک شود

رافائل میناسکانیان در گفتگو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری موج در مورد همکاری اش با دومین دوره جایزه پیانو باربد گفت: برگزاری این جشنواره بسیار مهم است و من آنرا از لحاظ کیفیت بسیار بالا ارزیابی می کنم. من هرگز چنین پیشنهاداتی را رد نمی کنم و همیشه در خدمت جوانان مملکت هستم. من خود را تافته جدا بافته ای نمی دانم و اگر من در این گونه رویدادها حضور نیابم و مشارکت نکنم، چه کسی باید این کار را انجام بدهد.

این استاد موسیقی افزود: وظیفه خود می دانم که حتما هنرنمایی جوانانی که انتخاب می شوند، بشنوم و آنها را بشناسم و از این بین آنهایی را که لیاقتش را دارند به جایی برسانیم.

میناسکانیان در مورد اهمیت موسیقی کلاسیک برای کشور گفت: این نوع موسیقی برای هر کشوری در سطح دنیا اهمیت دارد و در مقابل موسیقی پاپ که به نوعی مختص عموم جامعه است، موسیقی کلاسیک به نوعی تخصصی تر و آکادمیک محسوب می شود و اگر زیربنای موسیقی پاپ، موسیقی کلاسیک نباشد با همین بلبشویی مواجه می شویم که الان هم هستیم.

این مدرس موسیقی در مورد آموزش موسیقی در کشور گفت: ما شاهد ضعف آموزش، بدآموزی، کج آموزی در آموزشگاه ها هستیم و به نظرم بسیاری از آموزشگاه ها برای موسیقی کشور نه تنها مفید نیستند بلکه مخرب هم هستند.

وی افزود: به نظر من باید به نوعی آموزشگاه های نامناسب مهار و کنترل شوند و فضای آموزشگاهی کشور از افراد نابابی که بدون بنیه مناسب هنری و علمی مجوز گرفته و مشغول تدریسند، تصفیه شوند.

رافائل میناسکانیان مشکلات موجود را در ضعف هنرجو ندانست و بیان کرد: هنرجو اگر مستعد باشد و مربی و مدرس قابلی هم داشته باشد، حتما مشکل حل می شود، منتها حتما باید استعدادی باشد و یک استاد خوب آن را پرورش دهد که متاسفانه گاهی اوقات هر دو فاکتور ضعیف هستند.

داور دومین جایزه پیانو باربد در پایان سخنانش، در مورد سطح راه یافتگان به بخش نهایی این رویداد رقابتی هنری گفت: افرادی که به این بخش راه یافته اند از سطح بالایی برخوردارند چرا که در وهله اول این افراد از میان جمع کثیری از علاقمندان انتخاب شده اند. ضمن اینکه ما نزدیک به دو ماه برای انتخاب این افراد زمان صرف کرده ایم و در طی این دو روز مرحله نهایی هم به دنبال دستچین کردن افراد برتر هستیم.

شایان ذکر است که در این دوره جایزه پیانو باربد پس از بازبینی 202 اثر رسیده توسط هیئت انتخاب، 20 پیانیست برای اجرای صحنه‌ای انتخاب شده‌اند که آثارشان را روز 5 اسفندماه در حضور هیئت داوران متشکل از رافائل میناسکانیان، گاگیگ بابائیان ، ربکا آشوقیان ، آرپینه اسرائیلیان ، تامارا دولیدزه و امیر صراف، در فرهنگسرای نیاوران اجرا شد.

این جایزه با هدف انگیزه بخشی و ایجاد فضایی برای رقابت و ارائه توانایی‌های پیانیست‌های نوجوان و جوان کشورمان، از ۵ اسفندماه در فرهنگسرای نیاوران میزبان راه‌یافتگان به مرحله نهایی است و مراسم اختتامیه این دوره ، امروز ۶ اسفندماه در همین مکان برگزار خواهد شد که جدای از اهدای لوح تقدیر و گواهی حضور در مرحله‌ اول برای ۲۰ نفر، لوح تقدیر، تندیس باربد، ضبط و انتشار رسمی اجرای زنده برای نفرات اول گروه‌های سنّی الف، ب، ج، د/ پرداخت کمک‌هزینه آموزش نزد یکی از اساتید برجسته کشور برای برگزیده‌ گروه الف/ جایزه نقدی معادل ۵ میلیون تومان برای نفر اول گروه‌های سنّی ب و ج/ برگزاری کنسرت در ۶ شهر کشور در سال ۱۳۹۸ برای نفر اول گروه‌های سنّی ج و د/ اجرای کنسرتو با ارکستر در سال ۱۳۹۸ برای نفر اول گروه سنی د، جوایز این دوره است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه