English

سخنان رهبری گویای یک نگاه راهبردی به سینما است / این دستگاه ها هستند که از ظرفیت هنر بهرمند می شوند نه برعکس

حسین انتظامی گفت: دستگاههایی که به ظرفیت فرهنگ هنر و به ویژه سینما توجه می کنند علاوه بر اینکه از زاویه مسوولیت اجتماعی وارد می شوند به این ظرفیت هم توجه دارند.

سخنان رهبری گویای یک نگاه راهبردی به سینما است / این دستگاه ها هستند که از ظرفیت هنر بهرمند می شوند نه برعکس

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج، حسین انتظامی، رییس سازمان سینمایی در بخشی از مراسم  معرفی برگزیدگان بخش تجلی اراده ملی سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر ؛ گفت:  میلاد بانوی دو عالم به ویژه به خانم های محترم جمع تبریک می گویم. این مراسم خیلی جای سخنرانی نیست، فقط می خواستم یک نکته محوری را بگویم و  از دستگاه هایی که نسبت به سینما حساسیت دارند تشکر کنم که جلوه آن حضور در چنین مراسمی است.

وی افزود: نقطه کانونی این جلسه که به گفته دبیر جشنواره پیشینه داشته، مقطعی قطع شده و دوباره به جریان افتاده است، این فرمایش رهبری است که در دیدار با سینماگران فرمودند کلید حل مشکلات کشور در دست شما سینماگران است. این تعارف نبوده است. یک نگاه راهبردی را نمایندگی می کند.

انتظامی گفت: دستگاههایی که به ظرفیت فرهنگ هنر و به ویژه سینما توجه می کنند علاوه بر اینکه از زاویه مسوولیت اجتماعی وارد می شوند به این ظرفیت هم توجه دارند. ما به عنوان وزارت فرهنگ از آنها قدردانی می کنیم که هم جانب مسئولیت اجتماعی را نگه می دارند، هم از این ظرفیت بی اطلاع نیستند. در چنین رویکردی این دستگاهها هستند که باید پاسخگو باشند چقدر می توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

رییس سازمان سینمایی گفت: در این رویکرد جای نقد سینما نیست. آن باید در جای خود انجام پذیرد و سینماگران قطعا استقبال می کنند اما در واقع پاسخگویی دستگاههاست که ما چقدر توانسته ایم از این ظرفیت استفاده کنیم. شاید جمله نامناسبی که به اهالی فرهنگ گفته می شود این است که ما در خدمتیم کانه درخواستی از آنها صورت گرفته و آنها باید کاری برای اهالی سینما انجام بدهند. اتفاقا نگاه باید معکوس باشد. یعنی دستگاهها باید متوجه این باشند که چگونه می توانند از ظرفیت سینما استفاده کنند و اعلام وابستگی خود به این جریان را نشان بدهند.

حسین انتظامی با اشاره به اینکه  همه دنیا مشکلات دارد اما ما باید از این ظرفیت (هنر) استفاده کنیم، تاکید کرد: من از دستگاههایی که متوجه این نکته هستند تشکر می کنم و امیدواریم دستگاههایی که در سال های بعد از این ظرفیت استفاده می کنند و مشکلات کشور را از طریق سینما حل می کنند بیشتر شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه