English

حاشیه های روز دهم سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر؛

حذف دیالوگ کوچکترین بازیگر ماجرای نیمروز / سوتی نامزدی ارشا اقدسی

پس از دو روز تعطیلی به مناسبت ایام شهدات حضرت زهرا (س) آخرین روز نمایش فیلم های سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر در پردیس سینمایی ملت پی گرفته شد.

حذف دیالوگ کوچکترین بازیگر ماجرای نیمروز / سوتی نامزدی ارشا اقدسی

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج، آخرین روز نمایش فیلم های سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر در سینمای رسانه ها همراه با نمایش سه فیلم و یک نشست خبری بود که حواشی خاص خود را داشت.

جیرانی و یک فیلم کج

اولین سکانس در دهمین و آخرین روز سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر با فیلم سینمایی آشفتگی به نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی فریدون جیرانی اختصاص یافته بود. تمام پلان های این فیلم که از بهرام رادان و مهناز افشار هم به عنوان بازیگران نقش های اصلی بهره می برد، با قاب بندی کج تصویربرداری شده بود. گرچه این قابها اصطلاحا ترو تمیز و زیبا بودند اما یک شوخی در میان تماشاچیان را رایج کرده بود: " همه با گردن کج از سالن بیرون آمدیم"

نشست رسانه ای این فیلم حاشیه خاصی نداشت مگر تلاش اهالی رسانه برای رو در رو قرار دادن مسعود فراستی و فریدون جیرانی که با مدیریت جیرانی ناکام ماند. جیرانی نه تنها خود را قدر شناس فراستی دانست بلکه حتی در یک مصاحبه کوتاه تلویزیونی هم تاکید کرد که با مسعود هیچ مشکلی ندارد.

جشنواره به گند کشیده شد

فیلم سینمایی حمال طلا اولین ساخته سینمایی تورج اصلانی در مقام کارگردان، دومین فیلم نمایش داده شده در آخرین روز سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در سینمای رسانه ها بود که واکنش نه چندان مثبت اهالی رسانه را در پی داشت.

این فیلم به شغلی ناشناخته اشاره دارد که در آن اقدام به خرید امتیاز تخلیه چاه فاضلاب کارگاه های طلاسازی می کنند را موضوع کنایی خود برای توصیف وضعیت عده ای از افراد جامعه که به کثیف ترین شکل ممکن، برای بهتر شدن اوضاع نابسامان وضعیت خود تلاش می کنند و البته در نهایت هم ره به جایی نمی برند، قرار داده است. به قدری الفاظ و تصاویر اولیه این فیلم مشمئز کننده بود که تلخندهای مخاطبین با چشمانی که با دست پوشیده شده بودند، صحنه عمومی دقایقی از سالن های سینما را به خود اختصاص داده بود.

انتقاد از منتقد درخونگاه در نشست حمال طلا

نشست این فیلم که با اجرای حمیدرضا مدقق تشکیل شده بود، چندان هم بدون حاشیه نماند. البته پیش از هر سوالی، تهیه کننده این اثر که امسال با دو افیلم در جشنواره حضور داشت، یکی از منتقدیک یاز برنامه های تلویزیونی را به تندی نواخت. ظاهرا منظور او مسعود فراستی بود که در برنامه سینمایی هفت ، فیلم درخونگاه که منصور سهراب‌پور تهیه‌کنندگی آن را هم به عهده دارد را به شدت نقد کرده بود و همین مسئله باعث عصبانیت سهراب پور شده بود. گرچه در نیمه شب همین روز، منتقدان برنامه هفت فیلم حمال طلا را هم شنیع خواندند و از هر صحبت بیشتر یدر مورد آن پرهیز کردند.

گلایه بازیگر خردسال ماجرای نیمروز 2، رد خون از حذف دیالوگش

آخرین فیلم به نمایش در آمده در سینمای رسانه های سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، ماجرای نیمروز 2، رد خون به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه کنندگی سید محمود رضوی بود که اتفاقا با استقبال خوبی هم روبرو شده و سالنهای نمایش با ظرفیت کامل میزبان مخاطبان بودند.

از حاشیه هایاین نشست می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بهنوش طباطبایی نشان داد که علاقه  ویژه ای به سخنرانی کردن در نشست های پرسش و پاسخ رسانه ای دارد. این کار از فیلم تختی و برای ایفای نقشی کوتاه در آن آغاز شده بود و به ماجرای نیمروز 2 که در آن حضوری پررنگ داشت ادامه یافت. این رفتار حتی در برنامه هفت هم ادامه داشت.

طباطبایی در بخشی از این نشست با خنده گفت: در ماجرای نیمروز عزتی سالاری و حجازی فر سالاری حاکم بود!

هادی حجازی فر هم در بخشی از این جلسه در مقابل یک سوال واکنش عجیبی نشان داد و گفت: عهد کرده بودم که این دوره جشنواره را آرام به پایان ببرم ولی این برداشت خیلی عجیب بود. این واکنش در پاسخ به سوالی در رابطه با ادعای سختی های پیش روی این فیلم برای حضور در جشنواره صورت گرفت.

نشست رسانه ای ماجرای نیمروز 2

پس از اینکه حمیدرضا مدقق که مدیریت آخرین نشست رسانه ای فیلم های این دوره جشنواره را به عهده داشت از تعدای از خبرنگاران که فرصتی برای خوانده شدن سوالاتشان نمانده بود ختم جلسه را اعلام کرد، و همه عوامل آماده ترک جلسه بودند، بازیگر خردسال این فیلم خود را به استیج رساند و ضمن تشکر از همه که این فیلم را دیدند و سازندگان که اجازه بازی به او دادند؛ از حذف دیالوگش در فیلم گله کرد که موجب خنده حضار و البته تشویق همه حاضران در جلسه شد.

نشست به نشست، سوتی هیات داوران: طراح بدلکاری به جای مدیر جلوه های میدانی

گرچه نشست پرسش و پاسخ این فیلم سینمایی آخرین نشست رسانه ای فیلم ها در این دوره بود اما، آخرین نشست خبری سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر به معرفی نامزدهای این دوره اختصاص داشت. نشستی که باعث شد نشست رسانه ای فیلم سینمایی ماجرای نیمروز 2، رد خون تنها نیم ساعت به طول انجامد و با حضور ابراهیم داروغه زاده دبیر این دوره برگزار شد. حضوری که پس از ده روز سکوت رسانه ای او در پی حواشی بوجود آمده در مراسم افتتاحیه، می توانست به پرسش و پاسخی داغتر تبدیل شود که نشد.

اما اعلام اسامی نامزدها هم بدون اشکال نبود و در بخش چلوه های میدانی نام ارشا اقدسی که طراحی بخش بدلکاری فیلم قسم را به عهده داشته به عنوان نامزد جلوه های میدانی معرفی شد. این در حالی است که در تیتراژ این فیلم نام ایمان کرمیان به عنوان مدیر جلوه های ویژه میدانی ذکر شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه