English

در نشست رسانه ای فیلم سینمایی یلدا عنوان شد

فارابی در اکران یلدا مشارکت می‌کند / علی مصفا هم به خبرنگاران تاخت

این نشست بر سر سوالاتی در مورد میزان سرمایه گذاری سرمایه گذاران خارجی کمی متشنج شد.

فارابی در اکران یلدا مشارکت می‌کند / علی مصفا هم به خبرنگاران تاخت

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج، در دومین سئانس از ششمین روز  سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر ، نشست رسانه ای فیلم سینمایی یلدا  با حضور علی مصفا تهیه کننده، مسعود بخشی کارگردان، بهناز جعفری و بابک کریمی بازیگران فیلم و تعدادی دیگر از عوامل این اثر سینمایی و با اجرای محمود گبرلو برگزار شد.

در ابتدای این نشست رسانه ای مسعود بخشی درباره شباهت فیلمش به برنامه ماه عسل  گفت: من برنامه ماه عسل را بازسازی نکردم اما به قالب برنامه تلویزیونی فکر می کردم و البته نمی خواستم فیلمم تلویزیونی شود و اگر موفق نشده ام از ضعف من است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا موضوع فیلم قصاص است گفت: ما در طول فیلم تنها سه بار کلمه قصاص را می شنویم اما بیش از شصت بار حرف از بخشش و عفو به میان می آید. تم فیلم بخشش است و معتقدم که اگر در دنیا بخشش و عفو رواج بیشتری داشت، وضعیت این چنین که هست نبود. امیدوارم که در زمینه نشان دادن این مسئله در فیلم موفق شده باشیم.

در بخش دیگری از این نشست رسانه ای، ژاک بی دو دوملان یکی از تهیه‌کنندگان فرانسوی فیلم سینمایی یلدا گفت: سینمای ایران دارای اهمیت بسیار بالایی است و جهان نیاز دارد تا از این سینما یاد بگیرد.  شاید غافلگیر شوید، تصویر مدرنی که در این فیلم ارائه می‌شود برای مخاطبان غربی چقدر ناشناخته است. سه دقیقه ابتدایی فیلم هرچندکه شامل چند تصویر بیشتر نیست،اما برای تماشاگران اروپایی حامل خبرهایی تازه‌ای از ایران هستند و آن تصویر کوچک و آب رفته‌ای که از ایران ارائه می‌شود را شسته و واضح می‌کند.

وی با بیان اینکه ما به مسعود بخشی و استعدادش ایمان داریم گفت: آنچه که در تیتراژ پایانی فیلم می بینید اسامی سرمایه گذارانی است که در تامین بودجه این فیلم سینمایی ما را یاری کردند. پنج سال طول کشید تا ۲۴ شرکت خارجی را برای مشارکت در ساخت این فیلم دورهم جمع کنیم.ما برای تولید این فیلم سعی کردیم جمعی را از کشورهای فرانسه، لوگزامبورگ،لبنان و تعدادی از شرکت‌های ایتالیایی متفاوتدورهم بیاوریم که این سینما را بشناسند و در این امر به ما کمک کنند.  گردهم آوریم. 

دوملان در ادامه با تحسین ایرانیان حاضر در این پروژه گفت: در نهایت باید بگویم که پیدا کردن علی مصفا و کامبیز صفاری به عنوان تهیه‌کنندگان بخش ایرانی، حسن ختام پیش تولید این فیلم بود.کار با  بازیگران و گروه تولیدی که همه ایرانی بودند و با کیفیتی فوق‌العاده کار را پیش بردند بسیار جذاب و مهم بود.

در ادامه این نشست بر سر سوالاتی در مورد میزان سرمایه گذاری سرمایه گذاران خارجی کمی متشنج شد و علی مصفا پس از سوال یکی از خبرنگاران که درباره شفاف‌سازی مالی و سرمایه‌های ۲۴ شرکت خارجی پرسید، عصبانی شد و به خبرنگاران تاخت. گرچه در نهایت وی درباره سرمایه یلدا بیان کرد: میزان هزینه فیلم یلدا دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود.

علی مصفا تهیه کننده فیلم سینمایی یلدا درباره اینکه فیلم یلدا در لیست مشارکت بنیاد سینمایی فارابی هم قرار دارد، گفت: بنیاد سینمایی فارابی اظهار علاقه کرده است در مرحله اکران از فیلم یلدا حمایت کند، اما در مرحله تولید فیلم تمام سرمایه از تهیه‌کنندگان خارجی تامین شده است.

مسعود بخشی در توضیح نمایش لوگوی ۲۴ شرکت خارجی بیان کرد: لزوما این شرکت‌های خارجی، سرمایه‌ای به ما ندادند. لازم است بگویم در ایران هیچ قرارداد تولید مشترکی با کشوری نداریم، این درحالی است که ما در شرایط سخت تحریم، ارز به ایران آوردیم در حالیکه برخی از پروژه ها ارز را از کشور خارج می کنند.

وی افزود: هفت سال است فیلم نساختم و به دنبال این بودم که تهیه‌کننده پیدا کنم و در ایران کار کنیم. زمان طولانی صرف این مساله شد و به همین دلیل در مسیر تولید مشترک افتادیم.

این کارگردان در پاسخ به انتقاد تند یکی از منتقدان حاضر در نشست به فیلمنامه که مدعی بود این فیلمنامه نظر هیچ سرمایه‌گذار ایرانی را جلب نمی‌کرد چون مشکل اخلاقی داشت، بیان کرد: تلاش ما بر این بود که پیام دهد خشم را باید کنترل کرد!

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه