English

در نشست خبری فیلم سینمایی طلا عنوان شد:

دفاع نویسنده و کارگردان فیلم طلا از بیان روابط نامشروع / رامبد جوان باز هم به رسانه ها تاخت

نشست رسانه ای فیلم سینمایی طلا با حضور پرویز شهبازی کارگردان، رامبد جوان و محمد شایسته تهیه کنندگان، بازیگران و سایر عوامل فیلم برگزار شد.

دفاع نویسنده و کارگردان فیلم طلا از بیان روابط نامشروع / رامبد جوان باز هم به رسانه ها تاخت

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج ، در شامگاه یکشنبه ۱۴ بهمن ماه، پنجمین روز از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، نشست رسانه ای فیلم سینمایی طلا، با حضور پرویز شهبازی کارگردان، رامبد جوان و محمد شایسته تهیه کنندگان، هومن سیدی ، نگار جواهریان، طناز طباطبایی و مهرداد صدیقیان بازیگران، پیمان شایان فر فیلمبردار، منصور شهبازی صدابردار، امیر حسین قدسی طراح صحنه و دیگر عوامل فیلم در پردیس ملت و با اجرای حمیدرضا مدقق برگزار شد.

در بخشی از این نشست رامبد جوان تهیه‌کننده فیلم سینمایی طلا دربر پاسخ به سوالی در مورد نحوه همکاریش با محمد شایسته گفت: زمانی با محمد شایسته تصمیم گرفتیم چند فیلم بسازیم و سه فیلم ساختیم . اما برای فیلم بعدی دیگر پول نداشتیم . فیلم طلا دومین پروژه ما بود و نحوه کار ما اینگونه بود که در این پروژه چون من بیشتر درگیر برنامه خندوانه بودم، تمام مسئولیت‌های اجرایی بر عهده محمد شایسته بود. ما از تولید فیلم پرویز شهبازی که کارگردان باهوشی است، خوشحالیم.

محمد شایسته نیز درباره همکاری اش برای ساخت این اثر افزود: من و رامبد جوان اما در نهایت دو فیلم کمدی و یک فیلم اجتماعی تولید کردیم. در این پروژه هم همکاری با شهبازی لذت بخش بود. اکثرا در مورد جزئیات مشورت می کردیم که رامبد هم در جریان بود. امیدواریم باز هم با شهبازی کار کنیم.

نشست رسانه ای فیلم طلا - پرویز شهبازی - هومن سیدی

در ادامه هومن سیدی بازیگر فیلم طلا درباره حضورش در این فیلم گفت: کار کردن با شهبازی برایم جذاب بود، شهبازی به شعور مخاطب احترام می گذارد و حرفه ای کار می کند. من تنها کاری که کردم این بود که گوش به فرمان شهبازی بودم. اتفاقاتی که به وجود می‌آورد تغییر شخصیت و رویکردی که شخصیت منصور در قصه دارد به شکل خیلی واقعی نشان داده می‌شود و به نظر می رسد این اتفاق نمی افتد، اما پیش می آید.

این بازیگر و کارگردان درباره اینکه شخصیت منصور در مرز بین مثبت و منفی نوسان داشت، توضیح داد: به نظر من تظاهر به خوب یا بد بودن، مطرح نیست و بیشتر تصمیم‌گیری‌ها مدنظر است.

پرویز شهبازی کارگردان، نویسنده و تدوینگر درباره بازنویسی نهایی فیلمنامه گفت: فیلمنامه نهایی تا پایان کار بازنویسی می‌شد و بیشتر سکانس‌ها نیز تغییر کردند. داستان فیلم طلا کاملا تخیلی است اما ظاهر رئالیستی دارد که سعی می کنم از آن عبور کنم.

مهرداد صدیقیان هم در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا به بازی در نقش‌های مکمل علاقه دارد گفت: من از نقش مکمل استقبال نمی‌کنم اما اگر نقش در جای درستی قرار گرفته باشد و فیلمنامه و کارگردان اثری را دوست داشته باشم، تعداد پلان و سکانس و مدت زمان آن نقش برایم مهم نیست و بازی در نقش مکمل را می پذیرم.

نشست رسانه ای فیلم طلا - نگار جواهریان - طناز طباطبایی

طناز طباطبایی درباره حضورش در این فیلم گفت: قرار بود سال‌ها قبل با شهبازی همکاری کنم که مقدور نشد. کار با شهبازی برای من مهم است چون او یک فیلم هوشمندانه می‌سازد و برای تک تک دیالوگها فکر می کند و انقدر ملموس و زنده و قابل باور دیالوگ‌ها و کاراکترهایش را خلق می‌کند که من با اشتیاق و بدون هیچ پرسشی بازی در فیلم را پذیرفتم.

این هنرپیشه در مورد تکراری شدن نقش هایی که می پذیرد در قالب یک اغواگر یا قربانی گفت: من به بازی در تمام آن نقش ها افتخار می کنم. چرا ما آموختیم که اینقدر ساده فیلم ببینیم. فکر می‌کنم دیگر وقت آن رسیده که حرفه ای فیلم ببینیم و نگاه سخت‌گیرانه و باسوادی در تماشای فیلم پیدا کنیم.

در بخشی از این نشست از نگار جواهریان در مورد باور پذیر نبودن و اغراق آمیز بودن نقش دریا سوال شد که به جای او شهبازی به عنوان نویسنده و کارگردان گفت: اگر باورپذیر نیست باید فیلم را نقد کنند و در قالب یک یادداشت آموزنده به بیننده بگویند که این فیلم چه مشکلاتی دارد. در حال حاضر فضای مجازی و اینترنتی موجب شده هر کسی در یک خط درباره فیلم نظر دهد که این اتفاق خوب نیست و باید درباره این مسائل بیشتر پرداخته شود و اینگونه سوالات را در قالب نقد بنویسند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: این جلسه پرسش و پاسخ و جلسه نقد فیلم نیست پس بهتر است در این نشست صرفا به سوالات پاسخ داده شود و وارد فضای نقد نشویم. من خود نقد نمی‌خوانم و منتقدان هم نقد را برای مخاطب می‌نویسند.

شهبازی در مورد وجود انواع روابط نامشروع در فیلم طلا گفت: گرچه این مسائل  با فرهنگ اسلامی ایرانی همخوانی ندارد اما واقعیتی است که در جامعه اتفاق می‌افتد.

رامبد جوان هم در بخش دیگری از این نشست رسانه ای  گفت: سینما مجموعه ای از عناصری است که می‌توان به صورت مجزا با آنها مواجه شد. اینجا جشنواره فیلم فجر و جلسه پرسش و پاسخ فیلم است، قطعا شما اصحاب رسانه به بخش سینمایی ارتباط دارید. انتقاد من در جشنواره ملی فیلم فجر این است که چرا سوالات ساده است و چرا از یک مبحث مهم درباره سینمای پرویز شهبازی سوال نمی‌کنید؟ سینمای پرویز شهبازی ساده و معمولی به نظر می‌رسد، اما می‌دانیم که مهندسی پیچیده‌ای دارد و به نظر می‌رسد اینگونه موارد در جشنواره بیشتر می‌تواند مورد بحث قرار گیرد. بهتر است حرف‌هایی بزنیم که ممکن است بیرون از اینجا اتفاق نیفتد.

شهبازی در مورد منطق فیلمنامه و سکانس پایانی فیلم گفت: وقتی گفته می شود صحنه کشته شدن منصور از لحاظ دکوپاژ اشتباه است و نمای سوبجکتیو منصور غلط است، معلوم است اطلاع دقیقی از سینما و کارگردانی وجود ندارد و همین نقدهای سطحی است که باعث می‌شود سطح نقد و تحلیل فیلم ها پایین بیاید. تعجب می‌کنم وقتی یک بچه‌مدرسه‌ای نقد می‌نویسد و به نظرم ما نباید در جمع اینطوری وارد نقد سینما نشویم و نقد را جدی بگیریم.

محمد شایسته تهیه‌کننده دیگر فیلم سینمایی طلا در پاسخ به سوالی درباره فروش فیلم گفت: تصور ما این است اگر فیلمی در هر ژانری خوب ساخته شود فروش خوبی خواهد داشت. اگر من و رامبد هم بدانیم فیلمی فروش نمی‌کند، بر روی آن سرمایه گذاری نکرده و آن را تهیه نمی‌کنیم.

شایان ذکر است که گرچه به دلیل کثرت و تعدد انواع رسانه ها در نشست های رسانه ای فیلم ها در جشنواره فیلم فجر ، برخی سوالات معمولی تر هم مطرح می شود، اما نگاهی از بالا به پایین و فرار رو به جلو روش ناصوابی بود که این گروه در این نشست پیش گرفته بودند و از پاسخ مناسب دادن به سوالات پرهیز کردند که با اهداف این رویداد مغایر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه