English

در گفتگو با خبرگزاری موج عنوان شد؛

ردایی: شرایط اکران آبان ماه فراهم نشد به جشنواره آمدیم / صدر عاملی: فیلمی در ستایش وفاداری ساخته‌ام

تهیه کننده و کارگردان فیلم سینمایی سال دوم دانشکده من شرایط رقابت در این دوره جشنواره فیلم فجر را پیچیده برشمردند.

ردایی: شرایط اکران آبان ماه فراهم نشد به جشنواره آمدیم / صدر عاملی: فیلمی در ستایش وفاداری ساخته‌ام

مسعود ردایی تهیه کننده فیلم سینمایی سال دوم دانشکده من در پاسخ به خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج گفت: کار این فیلم بر اساس یک فیلمنامه اثر پرویز شهبازی شروع شد؛ که در جلسات مختلفی که با او و رسول صدرعاملی داشتیم، چند بار، بازنویسی شد تا به مرحله فعلی درآمد. پیش تولید آن را ظرف 45 روز انجام دادیم و به مرحله تولید رسیدیم.

وی افزود: این اثر که یک فیلم اجتماعی در مورد مسائل مبتلا به دانشجویان است، در خرداد و تیرماه به مرحله نهایی رسید و می خواستیم آن را در نیمه آبان، اکران کنیم؛ اما با توجه به اینکه شرایط این کار مهیا نشد، با پیشنهاد و توصیه دوستان، در جشنواره فجر ثبت نام کردیم.

این تهیه کننده در مورد اهمیت جشنواره فجر گفت: با توجه به اینکه جشنواره فیلم فجر، جشنواره ملی ما بوده و حضور در این جشنواره، باعث افتخار هر فیلم ساز و از جمله ما است.

ردایی در ادامه اظهار داشت: تمام سینماگرانی که در این جشنوره حضور پیدا می کنند دوست دارند که فیلمشان دیده شود و چه جایی بهتر از جشنواره فیلم فجر ، که فیلم مورد نقد و بررسی قرار می گیرد و بعد از آن می توانیم اصلاحاتی را انجام دهیم یا شرایط بهتری را برای اکران فراهم کنیم.

وی در مورد احتمال بردن جوایز سیمرغ فجر توسط فیلم سینمایی سال دوم دانشکده من گفت: همه فیلم هایی که ساخته شده با شرایط خوبی این کار را انجام داده اند و این بیست و دو فیلم انتخاب شده با چنین شرایطی به رقابت با هم می پردازند. بنابراین به نظر من، مهمترین مسئله حضور در این جشنواره است.

فیلمی در ستایش وفاداری

رسول صدر عاملی هم در گفتگوی کوتاهی به خبرنگار موج، گفت: من بعد از هفت هشت سال، اقدام به ساخت اثری کرده ام که در ادامه و با حال و هوا و فضای همان فیلم های قبلیم است.

این کارگردان افزود: در مورد فیلم سینمایی سال دوم دانشکده من ، خیلی توضیحی در مورد آن نمی توانم بدهم و به نظرم باید فیلم دیده شود و پیش از آن هر توضیحی بی مورد است.  اما به هر حال می توانم بگویم که یک قصه خیلی خوب و ارزشمند دارد و فیلمی در ستایش وفاداری است.

رسول صدر عاملی در پاسخ به این سوال که آیا پیش بینی خاصی برای دریافت جایزه سیمرغ در این دوره دارید یا نه گفت: نه هیچ پیش بینی ندارم چرا که سال خیلی عجیب و غریبی است و رقابت پیچیده ای وجود دارد.

این کارگردان پیشکسوت تشریح کرد: امسال همه کارگردانانی قَدَر هستند و از فیلم ساز بیست و پنج شش ساله تا فیلم ساز هفتاد و پنج ساله داریم.

وی ابراز امیدواری کرد: امیدوارم که در سال آینده اکران خیلی خوبی در سال آینده داشته باشیم و مجموعه فیلم ها باعث شوند تا مردم به سینماها بیایند و خوشحال برگردند.

علی مصفا ، بابک حمیدیان ، ویشکا آسایش ، شقایق فراهانی ، پدرام شریفی، نیلوفر خوش خلق، شیوا خسرومهر، مریم بوبانی و علیرضا استادی بازیگران این فیلم هستند.

همچنین به جز بازیگران نامبرده، ٢٢ نفر از چهره های شناخته نشده نیز در این فیلم برای اولین بار به ایفای نقش می پردازند که در این میان سه نفر جزو بازیگران اصلی و مابقی در نقش های فرعی مقابل دوربین رفتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه