English

در دومین روز سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر؛

نشست رسانه ای فیلم سینمایی تیغ و ترمه برگزار شد 

در دومین روز سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، نشست رسانه ای فیلم سینمایی تیغ و ترمه با حضور کیومرث پوراحمد، کارگردان و علی قائم مقامی تهیه کننده این فیلم، در پردیس سینمایی اهالی رسانه برگزار شد. 

نشست رسانه ای فیلم سینمایی تیغ و ترمه برگزار شد 

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج، نشست رسانه ای فیلم سینمایی تیغ و ترمه با مدیریت محمود گبرلو و با حضور کیومرث پوراحمد کارگردان، علی قائم مقامی تهیه کننده، دنیا زاهدی، آویسا سجادی، لاله اسکندری و پژمان بازغی بازیگران، خشایار موحدیان تدوینگر، محمود موسوی نژادصداگذار، رضا یزدانی خواننده، فردین خلعتبری آهنگساز، مهدی شیرازی طراح چهره پردازی و بابک اردلان صدابردار در دومین روز سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

در ابتدای این نشست کیومرث پوراحمد بر لزوم جوان گرایی تاکید کرد و گفت: من با جوان گرایی در همه ابعاد به آینده ایران امیدوارتر می شوم و از حضور این همه جوان در عرصه فرهنگ و هنر خوشحالم.

پژمان بازغی هم فیلم تیغ و ترمه را یکی از قصه دار ترین آثار کیومرث پوراحمد نامید و گفت: یکی از لذت‌بخش‌ترین همکاری‌های من در طول این سال‌ها همکاری با آقای پوراحمد بود.

وی در عین حال در مورد جشنواره فیلم فجر هم گفت: این جشنواره یکی از بهترین رویدادهای سینمایی کشور است و خوشحالم که دو فیلم که در آن حضور دارم به بخش مسابقه راه یافته است.

کیومرث پور احمد از بازی لاله اسکندری به شدت دفاع کرد و گفت: او به خوبی از پس نقشش برآمده و اگر به صد زن سینمای ایران این نقش را می دادیم حاضر نبودند که آن را بازی کنند اما این هنرمند بسیار حرفه ای عمل کرد.

لاله اسکندری هم گفت: من با آقای پوراحمد از قصه‌های مجید خاطراتی داشتم و وقتی پیشنهادی بازی در این فیلم شد بسیار هیجان‌زده شدم.

دیبا زاهدی نیز با تشکر از حضور تماشاگران برای تماشای این فیلم، گفت: با توجه به حس نوستالژیکی که از فیلم خواهران غریب داشتم همکاری با آقای پوراحمد برایم خوشایند بود.

رضا یزدانی هم در مورد همکاری اش در این فیلم گفت: در کارنامه کاری ام همکاری با کیومرث پوراحمد را کم داشتم که خوشحالم با او در تیغ و ترمه همکاری کردم یزدانی نیز با اشاره به حضورش در فیلم های مختلف سینمای ایران بیان کرد: من در کارنامه کاری‌ام کیومرث پوراحمد را کم داشتم. بسیار خوشحالم که با او در این فیلم کار کردم.

در ادامه این نشست که غالبا با انتقاد اصحاب رسانه نسبت به این فیلم همراه بود؛ کیومرث پور احمد با هنرمندی تمام از حاشیه دار شدن این نشست جلوگیری کرد و بدون تحریک سوال کنندگان با متانت به سوالات و نظرات بعضا تند آنها پاسخ داد.

نشست رسانه ای فیلم سینمایی تیغ و ترمه

پوراحمد درباره اقتباس از رمان یک نویسنده جوان و کمتر شناخته شده گفت: نویسنده این رمان زمانی آن را نوشته که تنها 24 سال داشته و اثری پاکیزه و خواندنی و جذاب خلق کرده است و هم اکنون در آلمان مشغول تحصیل است. اما یک تفاوت عمده این فیلم با آن رمان در این است که در متن رمان ترمه به هیچ کدام از خیانت ها واکنشی نشان نمی دهد اما از آنجاییکه من از کاراکتر منفعل خوشم نمی آید با اجازه نویسنده فیلمنامه را به این شکل تغییر دادم.

وی در ادامه در مورد استرسهایی که هنگام تولید اثر دارد گفت: من بهترین یا بدترین فیلم هایم را با یک میزان از استرس تولید می کنم. در این 50، 60 فیلمی که تا کنون ساخته ام هر شب فیلم‌برداری در استرس داشته ام به جز اینبار که تا حدی خیالم راحت بود که اگر در انتخاب جای دوربین کمی تردید داشته باشم،

علیرضا زرین دست هست که به من کمک می‌کندکه بسیار با انرژی، خوش اخلاق، پرکار و بدون‌حاشیه است.

کارگردان تیغ و ترمه در مورد رها شدن کاراکتری به نام احمد در پایان فیلم هم توضیح داد: حق با شماست. ما دو سکانس داشتیم درباره این شخصیت، اما حذف شد. بعد از جشنواره باید فکری برای نبود این شخصیت در فیلم کنیم تا امیر یکدفعه از فیلم غیب نشود. قطعا آن سکانس‌ها را باید در جایی جا دهیم.

در بخش دیگری از جلسه یکی از خبرنگاران از استفاده کلمات رکیک در فیلم از کیومرث پوراحمد انتقاد کرد که این کارگردان گفت: ما بسیاری از کلمات رکیک را از دیالوگ ها حذف کردیم. گرچه هنوز هم نمی دانم که دقیقا منظور شما کدام کلمات هستند اما در فیلم‌های آمریکایی همه جور حرفی به هم می زنند. به هرحال اگر به کسی بر خورده است من از شما و تاریخ سینما معذرت می‌خواهم.

وی در پاسخ به سوالی که چه شده که از قصه های مجید به تیغ و ترمه رسیده اید آیا ذائقه کتابخوانی شما تغییر کرده یا کتابهای منتشر شده گفت: نمی دانم که اشکال از کجاست به هر حال اینبار مود من این بود. گرچه یکسال با خودم کلنجار می رفتم که مادری به این بدی را به تصویر بکشم یا خیر. حتی ارشاد هم یکسال به ساخت این فیلم پروانه نمی داد و می گفت تو در گذشته اسطوره مادری خوب را خلق کرده ای اما به هرحال این اثر را ساختیم.

پور احمد در پاسخ به این سوال که آیا خودش از اثر راضی است، گفت: کودن ترین فیلمسازان هم که فیلم می سازند فکر می کنند خوب است. من هر فیلمی را ساختم فکر کردم خوب بوده است و وقتی که نمایش داده شده و مردم دیدند متوجه شدم درنیامده است. بله من راضی هستم. البته مهم نیست که من راضی باشم مهم این است که شما اصحاب رسانه و بعد مردم راضی باشند و فروشکی هم بخورد. اگر این اتفاق بیفتد می رود جزو فیلم های خوب من و اگر اتفاق نیفتد می رود جزو فیلم های بد.

در پایان هم علی قائم مقامی درباره هزینه تولید این فیلم گفت: بودجه این فیلم حدود دو میلیارد تومان بود که کاملا شخصی است، 30 درصد متعلق به آقای پوراحمد است، 10 درصد متعلق به دوست او و 60 درصد دیگر هم متعلق به من است و اصلا هم رانت نیست هیچ بودجه ای از سازمان هایی همچون اوج یا فارابی گرفته نشده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی