English

روز دوم سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر؛

نشست رسانه ای انیمیشن آخرین داستان برگزار شد

نشست رسانه ای انیمیشن تحسین شده آخرین داستان که با اقتباس از شاهنامه تولید شده بادحضور عوامل آن در سینمای رسانه برگزار شد.

نشست رسانه ای انیمیشن آخرین داستان برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در نشست خبری انیمیشن آخرین داستان با حضور احسان رسول آف تهیه کننده، آرمان رهگذر مجری به طرح، اشکان رهگذر کارگردان، تینا پاکروان مسئول انتخاب صدا پیشگان، مجید مظفری و اشکان خطیبی صدا پیشه، ژینوس پدرام تدوینگر، علیرضا علویان مسئول طراحی و ترکیب صدای پروژه در بعد از ظهر روز دوم سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر برگزار شد.

 در بخشی از  این نشست که مدیریتش را محمود گبرلو به عهده داشت تینا پاکروان در مورد انتخاب بازیگران سینما برای صدا پیشگی این اثر گفت: ما در ابتدا نگاه می کردیم که کدام صدا بر روی شخصیت‌ها می نشیند اما به طور طبیعی این صنعت هنر در سطح دنیا در انتخاب صداپیشگان از سوپر استار ها هم استفاده می کند تا آن انیمیشن بیشتر دیده شود. اما ما سعی کردیم همه صدا پیشگان را از میان سینماگران شناخته شده انتخاب کنیم.

احسان رسول اف در مورد کیفیت این اثر گفت: این یک پروژه بسیار خاص است و اگر همه چیز به صورت استاندارد حرفه ای و نرمال هم اتفاق می افتاد، باز هم تولید آن کمتر چهار سال طول نمی کشید. در واقع گروه سازنده بهترین سالهای جوانیشان را با عشق بر روی این کار گذاشتند و خدا را شکر که تا کنون به خوبی دیده شده است.

در ادامه اشکان رهگذر در مورد موسیقی این انیمیشن گفت: به دلیل اینکه این اثر برگرفته از شاهنامه است دوست داشتیم همه بخش‌های آن رنگ و بوی همه ایران را داشته باشد و بنابراین از پنج سال پیش با کریستف رضاعی پروژه ای را برای کار کردن روی موسیقی نواحی شروع کردیم و آخرین اتفاق خوبی که برای موسیقی این اثر افتاد همکاری استاد شهرام ناظری با آن و قطعه‌ای که به آن هدیه کردند.

اشکان رهگذر کارگردان آخرین داستان در مورد فاصله انیمیشن ایران با دنیا گفت: در حالت کلی ما فاصله بسیاری داریم اما در انیمیشن مستقل فاصله کمتری داریم و حتی در انیمیشن کوتاه آثار ایرانی حرف برای گفتن دارد. وی افزود: توجه به این نکته مهم است که تجربه ما در انیمیشن زیاد نیست و در کل نزدیک به انیمیشن سینمایی در کشور تا کنون تولید شده است و ما می توانیم در این حوزه رقابت کنیم، اگر انیماتورها فرصت کار کردن داشته باشند.

رسول اف در مورد رده سنی مخاطب این انیمیشن گفت: ما قطعا این کار را برای نوجوانان تولید کرده ایم و خوشحال می شویم بزرگسالان علاقمند به انیمیشن هم آن را ببینند.

مجید مظفری در مورد دلیلش برای پذیرفتن صدا پیشگی در این اثر گفت: این دومین بار است که صدا پیشگی می کنم و معتقدم که یک تخصص خاص است. من به دلیل ویژگی‌های کارگردان، تهیه کننده کار و تینا پاکروان این همکاری را قبول کردم.

اشکان خطیبی هم این همکاری را تجربه سوم صدا پیشگیش خواند و از استقبال کم مخاطبین جشنواره از این انیمیشن انتقاد کرد.

تینا پاکروان در مورد تشابه ظاهری صدا پیشگان با کاراکترهای انیمیشن گفت: این پیشنهاد من بود که بعد از دیدن تصاویر کارگردانها سعی کردم شباهت‌هایی بین آنها بیابم تا ارتباط بهتری برقرار شود. 

در پایان اشکان رهگذر در توضیحی آماری گفت: برای به نتیجه رسیدن این پروژه حدود هزار نفر تلاش کردند و ۱۷۰ هزار فریم تولید شد که بر روی هر کدام از آنها پنج حرکت مختلف انجام شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه