English

زینب تقوایی در گفتگو با خبرگزاری موج:

محمدرضا هنرمند ویژگی اصلی فیلم سینمایی سمفونی نهم است/اولین نمایش کوروش کبیر در سینمای ایران

زینب تقوایی گفت: فیلمنامه سخت و متفاوت این فیلم سینمایی دلیلی بود که مرا ترغیب به پذیرش آن کرد.

محمدرضا هنرمند ویژگی اصلی فیلم سینمایی سمفونی نهم است/اولین نمایش کوروش کبیر در سینمای ایران

زینب تقوایی تهیه کننده فیلم سینمایی سمفونی نهم در گفت و گو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج در مورد این اثر سینمایی گفت: این فیلم برای اولین بار، در فضای سی و هفتمین جشنواره فیلم  فجر، دیده خواهد شد. واقعیت این است که من خیلی نباید از فیلم خودم تعریف می کنم اما به هر حال، این فیلم به کارگردانی محمدرضا هنرمند کار شده است و گروه سازنده سمفونی نهم در قالب  یک گروه حرفه ای، تمام تلاش خود را کرد تا یک کار خوب ملی و متفاوت را تقدیم مخاطبان کند.

وی افزود: اگر بخواهم به ویژگی خاصی درباره این فیلم سینمایی اشاره کنم باید بگویم که حضور آقای هنرمند ویژگی اصلی این فیلم است. کسانی که مخاطبین جشنواره فیلم فجر هستند، کسانی‌اند که کاملاً حرفه ای این جشنواره را دنبال می کنند و به خوبی تهیه کننده و کارگردان و عوامل و گروه‌های فیلمساز را می شناسند.

تقوایی در ادامه اظهار داشت: همه به خوبی می دانند که محمدرضا هنرمند، تا به حال در هر ژانری که کارکرده، آثارش از درجه کیفی خاصی برخوردار بوده و به عنوان اثری فاخر شناخته می شود. من خیلی محکم می توانم بگویم که از جمله کارگردانانی است که از زمان کودکی من، فیلم های خوبی مانند دزد عروسکها، مرد عوضی و مومیایی 3 را کار کرده که همیشه جزو پرمخاطب‌ترین و موفقترین آثار بوده است.

هنرمند یک هنرمند مولف است

وی تصریح کرد: منظورم از تاکید بر این حضور تنها تکیه و اشاره به کارگردانی ایشان نیست بلکه با توجه به اینکه در نویسندگی فیلمنامه این فیلم هم مشارکت داشته اند، باید بگویم که محمدرضا هنرمند یک هنرمند مولف است و تکمیل و تجمیع تالیفات و کارگردانیش، همیشه منتج به این شده که کارهایی تولید شود که تاریخ مصرف نداشته باشد. این همیشه برای خود من جذاب بوده و در کارهایی که نام بردم و یا حتی آثار قدیمی تر ایشان که در ژانر درام بوده مانند مرگ دیگری یا کاکتوسها، این ویژگی وجود دارد و آثاری است که هنوز هم دیده می شوند.

تهیه کننده جوان سینمای ایران افزود: به نظر من این هنرمند، یک هوشمندی زیرکانه ای در کارهایش دارد که باعث می شود اثرش، اثری هنرمندانه تر باشد و ماندگاری بیشتری پیدا کند.

تقوایی در مورد دلیلش برای پذیرفتن تهیه کنندگی فیلم سینمایی سمفونی نهم گفت: وجه تمایز این کار هم نسبت به آثاری که طی این سالها دیده شده و باعث شد که من بسیار ترغیب شوم و به رغم اینکه از همان ابتدا هم می دانستم کاری سخت و دست کم متفاوتی نسبت به فیلم نامه های دیگر در پیش داریم، پای آن بایستم این بود که تفاوت و تنوع لوکیشنی که دارد، به بهانه های حضور کاراکترهای ملی و تاریخی ما است.

زینب تقوایی

حضور کاراکترهای ملی و تاریخی ما در سینما کمتر دیده شده است

وی تشریح کرد: همین حضور کاراکترهای ملی و تاریخی از جمله نکاتی است که تقریبا کمتر فیلمی را دیده ام که بر روی آن کار کند. در حالی که بخش مهمی از هویت ایرانی ما است که به نظر من تنها جایی که می توانیم به خوبی به آنها بپردازیم سینما است. در تلویزیون در حوزه های تاریخی اسلامی و عربی کارهای زیادی شده است اما در مورد تاریخ صرف ایران و المان هایی از آن کم کار شده است. من شخصا به کشور و ایرانی و مسلمان بودنم، عِرق خاصی دارم که مسلمانی امروزم را در نتیجه ایرانی اصیل بودنم می دانم.

تقوایی تاکید کرد: به همین دلیل دوست دارم که بر روی هویت ایرانی کار کنم و دلم می خواهد که بقیه مولفین، تهیه کنندگان ، کارگردانان و برنامه سازان هم به این سمت بروند. چون تنها اسنادی است که برای آیندگان باقی می ماند.

کوروش کبیر برای اولین بار بر پرده سینمای ایران

وی در مورد ژانر فیلم سینمایی سمفونی نهم گفت: ژانر این فیلم تاریخی نیست بلکه می توان گفت یک فیلم اجتماعی-فانتزی است ولی به بهانه این اجتماعی و فانتزی بودن، کاراکترهای تاریخی و ملی ما به تصویر در می آیند؛ و شاید شنیده باشید، برای اولین بار است که در تاریخ سینمای ایران کوروش کبیر بر پرده سینما دیده می شود و در رابطه اش سخنی گفته می شود.  

این تهیه کننده جوان افزود: خوشبختانه این افتخار نصیب من شده که با آقای هنرمند فعالیت و خود در حوزه سینما را آغاز کنم و تصورم این است که این فیلم هم که ژانری متفاوت نسبت به فیلم های قبلی این هنرمند دارد، مورد پسند مخاطب واقع شود.

زینب تقوایی در مورد فعالیت خودش در زمینه تهیه کنندگی هم توضیح داد: من تهیه کننده سریال، فیلم های تلویزیونی و فیلم های مستند بوده ام و این اولین تجربه من برای تهیه کنندگی در سینماست. مدیوم سینما هم جزو مدیوم هایی است که هر تهیه کننده یا کارگردان و همه کسانی که در حوزه فیلمسازی فعال هستند، دوست دارند آن را تجربه کنند. برای من هم نه از کودکی ولی به هر حال از سالها پیش، جذاب بوده و دوست داشتم که آن را تجربه کنم و امیدوارم که در آن موفقیتی داشته باشم.

نظر هیات داوران را به رسمیت می شناسیم

تهیه کننده فیلم سینمایی سمفونی نهم در پاسخ به این سوال که پیش بینی شما برای دریافت جایزه سیمرغ چیست؟ گفت: طبیعتاً زمانی که در حال تهیه و تولید این فیلم سینمایی بودیم، به سیمرغ فکر نمی‌کردیم؛ بلکه  به این فکر می کردیم که یک فیلم خوب و استاندارد که در شان مخاطب باشد را آماده کنیم.

وی افزود:  تصور من این است که زحماتی که گروه تولید این فیلم و به ویژه آقای هنرمند کشیده اند این  توان را دارد که مورد توجه داوران و خیلی از علاقه‌مندان سینمای ایران در خیلی از عناوین مختلف واقع شود. ولی به هر حال باید این فیلم در جشنواره دیده و قضاوت شود. ما نظر هیات داوران را به رسمیت می شناسیم و تابع نظر آنان خواهیم بود.

شایان ذکر است که فیلم‌نامه‌ سمفونی نهم با نویسندگی مشترک محمدرضا هنرمند و حامد افضلی به نگارش در آمده است که در خلاصه‌ی آن آمده است: شاید عاشق شدن آخرین فرصت هرکسی برای آدم بودن است. شما هم موافقید؟

این فیلم با تعدد لوکیشن روبروست و در آن سکانس‌هایی از زندگی شخصیت‌های مهمی در جهان و ایران دیده می شود که گفته می‌شود تصویرشان را برای اولین بار در سینمای ایران می‌بینیم.

حمید فرخ‌نژاد، ساره بیات، مهرداد صدیقیان، هدی زین العابدین، مارین ون هولک و محمدرضا فروتن از جمله بازیگران فیلم سینمایی سمفونی نهم هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه