English

سعید پروین حسینی در گفتگو با خبرگزاری موج عنوان کرد:

تولید فصل دوم گشت پلیس در گرو تصمیم معاونت اجتماعی نیروی انتظامی

سعید پروین حسینی گفت: با توجه به آماده بودن فیلمنامه و رضایت تلویزیون، در صورت تمایل موسسه ناجی هنر و معاونت اجتماعی نیروی انتظامی فصل بعدی گشت پلیس هم تولید می شود.

تولید فصل دوم گشت پلیس در گرو تصمیم معاونت اجتماعی نیروی انتظامی

سعید پروینی، تهیه کننده مجموعه تلویزیونی گشت پلیس در مورد کوتاهیِ فصل اول این سریال به خبرنگار رادیو تلویزیون خبرگزاری موج گفت: فیلمنامه سریال گشت پلیس در ۱۳ قسمت از سوی موسسه ناجی هنر به ما ارائه شد. بعد از اینکه این فیلمنامه را خواندیم، با توجه به اینکه نکات ریزی در آن دیدیم، مانند همه کارها که در روند تولید با توجه به سلیقه کارگردان و با توجه به گویش بازیگران بازنویسی می‌شوند، بازنویسی کوچکی بر روی آن انجام گرفت.

سریال گشت پلیس

وی افزود: البته این فیلمنامه آن جانمایه‌ای که از نظر درام و اکشن باید داشته باشد، داشت و ما آن را قبول کردیم. حتی ۱۳ قسمت آن را پیش تولید کردیم و تا یک ماه و نیم پس از تولید هم بنا بر تولید ۱۳ قسمت را داشتیم. اما بدلیل پاره ای از مسائل و اتفاقاتی که افتاد و ناهماهنگی‌هایی که بین دو طرف مشارکت کننده، یعنی موسسه ناجی هنر و تلویزیون، پیش آمد و همین طور، نوساناتی که در حوزه ارز و ریال در بازار شکل گرفت و طبیعتاً فشارش بر سر پروژه هم آمد، تصمیم گرفته شد که این مجموعه را در هفت قسمت تولید شود.

این تهیه کننده تصریح کرد: البته به کار بردن کلمه فصل شاید برای این تعداد قسمتی که در این سریال پخش شد اصطلاح درستی نباشد. به دلیل اینکه در واقع کلمه فصل برای ۱۳ قسمت کامل به کار برده می‌شود و ما هم این ایراد را به همین اصطلاح داریم؛ اما اگر می خواستیم که در انتهای این قسمت ذکر کنیم که ادامه دارد، به دلیل نامعلوم بودن سرنوشت آن کار درستی نبود. به هر حال ما از واژه فصل، به ناچار استفاده کردیم.

پروینی در مورد تغییرات اعمال شده در فیلمنامه بر اساس کم شدن قسمت ها گفت: ما فیلمنامه را به نحوی تغییر دادیم که اگر در هفت قسمت تولید شود، کار به نوعی به پایان برسد که بتواند ادامه دار شود و به نوعی طراحی شد که در پایان این قسمت، کل موضوعات رها نشود و در قسمت آخر، تغییرات جزئی دادیم تا یکی از دستگیری ها و اتفاقات انجام شود تا در فصل بعدی بتواند ادامه قصه شکل بگیرد.

برزو ارجمند - سریال گشت پلیس

تهیه کننده سریال گشت پلیس افزود: در حال حاضر فصل اول به پایان رسیده و این امکان وجود دارد که اصلا فصل دومی وجود نداشته باشد. اما با توجه به اینکه فیلمنامه آن موجود است و تلویزیون هم از کیفیت کار راضی بود و آن درصد مخاطبی که باید به خود جلب می‌کرد را جذب کرده، ممکن است که کار ادامه پیدا کند.

این تهیه کننده در مورد میزان توفیق این سریال در جذب مخاطب اظهار داشت: بنابر شنیده های ما، که البته اعلام مکتوب و رسمی سازمان نیست، این سریال به رغم کوتاه بودن و تنها هفت قسمتی بودنش، در مقطع زمانی که پخش  می‌شد، بالاترین میزان بیننده را به خود اختصاص داده بود. این در حالی است که تنها سه روز پیش از پخش آن، در مورد روی آنتن رفتن آن اطلاع رسانی شد و در واقع آنونس تبلیغاتی وسیعی برای آن پخش نشد؛ که همه اینها نشان‌دهنده موفقیت این سریال در جذب مخاطب است.

وی تاکید کرد: حتما به خوبی می دانید که تعداد قسمت‌ها در درگیر شدن بیننده و بالا رفتن درصد میزان بیننده یک برنامه بسیار مهم است؛ اما اگر سریالی تنها با ۷ قسمت در زمان خودش پربیننده می‌شود، این بدان معنی است که حتما پتانسیل خوبی برای جذب مخاطب دارد و می‌تواند در فصل‌های بعدی هم ادامه پیدا کند.

فیلمنامه فصل دوم آماده است اما ...

پروینی در مورد احتمال تولید فصل دوم این سریال پلیسی گفت: البته ادامه دار بودن و فصل دوم آن در اختیار تصمیم مسئولین ناجی هنر و معاونت محترم اجتماعی نیروی انتظامی است. چرا که از تلویزیون به بنده اعلام شده که اگر موسسه ناجی هنر درخواستی برای ادامه این پروژه داشته باشد، ما آمادگی آن را داریم. به هر حال تلویزیون به دلیل اینکه بازخوردهای مدنظرش را چه به لحاظ میزان مخاطب و چه به لحاظ کیفیت کار گرفته، این اعلام آمادگی را کرده است.

وی در مورد بازخوردی که از سمت نیروی انتظامی گرفته است گفت: متاسفانه دسترسی به مدیران در خارج از صداوسیما مقداری سخت است؛ به ویژه که ما هم خیلی به سیستم و سلسله مراتب ناجا آشنا نیستیم. بنابراین تاکنون جلسه ملاقاتی با مدیران نداشته ایم. اما در موسسه ناجی هنر از کیفیت کار و بازخورد آن ابراز رضایت می شد و هر صحبتی که با ما شده تقدیر و تشکر بوده است.

سریال گشت پلیس

سعید پروینی تاکید کرد: اما در حال حاضر باید ببینیم که سردار نوریان ، معاونت محترم فرهنگی اجتماعی نیروی انتظامی چه نظری دارند. چون ایشان و تصمیم گیرنده نهایی هستند و به هر حال شروع پیش تولید و تولید سریال گشت پلیس در زمانی اتفاق افتاد که فرد دیگری این سمت را به عهده داشته است.

این تهیه‌کننده در پاسخ به این سوال که بزرگترین چالش شما در تولید این اثر که پر از صحنه‌های اکشن و طبیعتاً بدلکاری‌های متعدد بوده، چه بود گفت: ما برای این پروژه چند گروه بدلکاری را تغییر دادیم؛ چون به هر حال بخش اکشن در این کار بسیار مهم بود و بایستی کارگردان و من رضایت می داشتیم. چرا که اگر تیم بدلکاری نمی توانست کاری که ما برایش انرژی می‌گذاشتیم را به خوبی اجرا کند و اکشن درست را درنمی آورد، کار از ریتم می‌افتاد و برای بیننده تبدیل به یک طنز می شد. در کارهای اکشن پارامترهای مختلفی به ریتم کار کمک می‌کند از میزانسنی که کارگردان می‌دهد تا گروه‌های مختلف بدلکاری، جلوه‌های ویژه میدانی و کامپیوتری و اتفاقات دیگر. به هر حال به نظرم با انتخاب عوامل مناسب و کستِ درستی که چیده شد، این کار موفقیت خود را کسب کرد و برای بیننده، با بازخوردی که از مردم داشتیم، یک سریال طنز به نظر نیامد بلکه یک مجموعه اکشنِ پلیسیِ عملیاتی خوب بود.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اتفاقات مالی رخ داده آیا از اینکه کار اکشن تولید کرده اید پیشمان هستید گفت: من به واسطه این پروژه بسیار متضرر شدم و هنوز درگیر اتفاقات مالی آن هستم؛ ولی به هر حال چون قرار بود که این کار برای مخاطبان محترم تلویزیون و رسانه ملی پخش شود، می بایست از یک کیفیت متوسط رو به بالا برخوردار باشد.

پروینی افزود: قاعدتاً یک تهیه کننده وقتی ببیند که در زمان کارش اتفاقاتی در حال رخ دادن است که یک طرف آن مخاطبانی هستند که احتمال دارد اگر برای کار هزینه نشود و اتفاقات درستی در آن کارنیفتد طور دیگری از آن برداشت کنند، طرف دیگر آن آبروی خود و کارگردان است و طرف دیگرش سفارش دهندگان، سعی می کند که دو طرفی که کفه سنگین تری دارند، یعنی آبروی خودش و نظر مخاطبان را حفظ کند.

این تهیه کننده نهایتا گفت: حفظ کردن این دو کفه خیلی مهم است ما هم به همین دلیل تن دادیم به حفظ کیفیت و البته بدهکارشدن به عوامل که همچنان هم بدهکاریم؛ گرچه کم و بیش از این بزرگواران به دلیل تأخیر در پرداخت عذرخواهی کردهایم و ان شاالله که مشکلات مالی ما با طرف های سفارش دهنده به ویژه موسسه ناجی هنر ، حل شود و آنها توان پرداخت داشته باشند تا بتوانیم با عوامل و بازیگران تسویه حساب کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • امیرعلی

    سلام باید فصل دوم را بسازید بخدا خیلی فیلم قشنگی است

  • سید محمد حسین امامی

    فصل دوم رو فکرکنم دیدم آخه جدید بود ولی دو قسمت بود ، پس یعنی که دو قسمتش رو ساختید ؟

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه